Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
LMM
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: LMM
Ook de BOSCH zijn goed , alleen de "oude" versies gingen snel kapot . De nieuwere (vanaf 2001 of zo?) Bosch LMM zijn evengoed als de Pierburgs .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: LMM
Weten jullie een onderdeelnummer van deze pierburgs of in welke ster modellen zitten deze?Rotor schreef:Hallo, volgens de insiders kun je beter een pierburg kopen, en deze is ook nog goedkoper.
mvg Ton.
Re: LMM
welk bouwjaar heb jij en welke motor?
voor een ajt of acv is het nr 7.22684.08.0
geeft iets hogere waarden dan boch en is goedkoper
betrouwbare ebayshop in duitsland heeft ze zelf voor 50 euro (+10 euro verzending maar ze hebben nog goede dingen voor erg lage prijzen zoals rutenwissers, lampen, remschijven,..)
voor een ajt of acv is het nr 7.22684.08.0
geeft iets hogere waarden dan boch en is goedkoper
betrouwbare ebayshop in duitsland heeft ze zelf voor 50 euro (+10 euro verzending maar ze hebben nog goede dingen voor erg lage prijzen zoals rutenwissers, lampen, remschijven,..)
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
- Ron---63---
- Berichten: 3819
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
- Locatie: IJmond
Re: LMM
Vorige maand mn bus laten tunen. De beste man (is een erg bekende in tuningwereld) kon mij vertellen dat de Bosch Lmm toch beter zijn/blijven dan de Pierburgs. Oke oke de Pierburgs zijn wel goedkoper maar ik zal toch voor kwaliteit gaan.
In mn vorige T4 is er ook een Pierburg in gegaan maar merkte er weinig van.
Tja wat is wijsheid he........
In mn vorige T4 is er ook een Pierburg in gegaan maar merkte er weinig van.
Tja wat is wijsheid he........
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV
Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA
Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA
Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Re: LMM
mijn boch zat er 100 dkm in en gaf bij de hoge waarden toch min 50 mg/str minder aan dan de pierburg
als je zeker wil zijn moet je gewoon de boch en de pierburg rijdend uitlezen en dan zal je zien welke de hoogste waarde heeft
let op ik wil niet zeggen dat de hoogste waarde de juiste is maar de meeste willen liefst een hoge waarde omdat er dan meer ingespoten wordt
als je zeker wil zijn moet je gewoon de boch en de pierburg rijdend uitlezen en dan zal je zien welke de hoogste waarde heeft
let op ik wil niet zeggen dat de hoogste waarde de juiste is maar de meeste willen liefst een hoge waarde omdat er dan meer ingespoten wordt
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: LMM
het was toch zo dat de ene een draad had en de ander een plaatje dat heet werd en door de luchtstroom afgekoeld, daarbij ging de LMM met de draad eerder stuk dan die met het plaatje als ik het goed begrepen had..
dacht dat de Bosch het draadje had en de Pierburg het plaatje....
dacht dat de Bosch het draadje had en de Pierburg het plaatje....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: LMM
dacht ik ookRoger B. schreef:het was toch zo dat de ene een draad had en de ander een plaatje dat heet werd en door de luchtstroom afgekoeld, daarbij ging de LMM met de draad eerder stuk dan die met het plaatje als ik het goed begrepen had..
dacht dat de Bosch het draadje had en de Pierburg het plaatje....
ik las ook dat daardoor de pierburg meer bestand was tegen vervuiling en vocht
iedereen moet het natuurlijk voor zijn eigen uitmaken maar volgens mij is er niks mis met een pierburg , integendeel
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
- Multivan Generation
- Berichten: 33907
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: LMM
@ Stijn en @ Roger,
beide met jullie eens..
Pierburg heeft een plaatje en de Bosch heeft een draadje.
Mijn ervaringen: De pierburg heeft een snellere afkoeling waardoor de inspuithoeveelheid iets sneller aangepast wordt.
Ook is de waarde die de pierburg LMM's geven iets hoger als bij die van Bosch.
@ Willem,
van welk bouwjaar is je TDI?
De vroegere TDI's hadden namelijk ook Pierburg LMM's er in..
Even controleren dus....
Voordeel van een Pierburg: je kunt hem nog eens gemakkelijk schoonmaken..
En wat Pascal zegt: de latere LMM's van Bosch geven inderdaad geen problemen meer.
Er is een serie geweest die echt slecht was, daarna zijn de prijzen van de LMM's van Bosch ineens ook radicaal gedaald..
De latere LMM's van Bosch geven ook GEEN problemen met K&N filters...
@ Willem: viewtopic.php?f=2&t=14110&p=75559&hilit ... lmm#p75559
en ook deze: viewtopic.php?f=2&t=13717&st=0&sk=t&sd= ... erburg+lmm
beide met jullie eens..
Pierburg heeft een plaatje en de Bosch heeft een draadje.
Mijn ervaringen: De pierburg heeft een snellere afkoeling waardoor de inspuithoeveelheid iets sneller aangepast wordt.
Ook is de waarde die de pierburg LMM's geven iets hoger als bij die van Bosch.
@ Willem,
van welk bouwjaar is je TDI?
De vroegere TDI's hadden namelijk ook Pierburg LMM's er in..
Even controleren dus....
Voordeel van een Pierburg: je kunt hem nog eens gemakkelijk schoonmaken..
En wat Pascal zegt: de latere LMM's van Bosch geven inderdaad geen problemen meer.
Er is een serie geweest die echt slecht was, daarna zijn de prijzen van de LMM's van Bosch ineens ook radicaal gedaald..
De latere LMM's van Bosch geven ook GEEN problemen met K&N filters...
@ Willem: viewtopic.php?f=2&t=14110&p=75559&hilit ... lmm#p75559
en ook deze: viewtopic.php?f=2&t=13717&st=0&sk=t&sd= ... erburg+lmm
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 14 jul 2008, 14:52
- Locatie: Raerd (Friesland in de buurt van Sneek)
Re: LMM
Las hier: http://www.home.zonnet.nl/leeoscar/tdi_ ... ameter.htm dat het ook zonder LMM kan mits de EGR helemaal dicht zit. Heeft iemand daar ervaringen mee?
- Multivan Generation
- Berichten: 33907
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: LMM
een LMM is een dynamische meting,
als je een diode plaatst dan is dat dynamische er af,
en zal de auto bij elk toerental, de brandstofhoeveelheid die als maximum in het kenveld staat gedefinieerd,
in spuiten, ook als dit niet nodig is..
De waarde die de diode geeft is namelijk dezelfde waarde als de maximale afkoelingswaarde van de LMM..
En maximale afkoeling komt omgekeerd overeen met maximale inspuiting...
als je een diode plaatst dan is dat dynamische er af,
en zal de auto bij elk toerental, de brandstofhoeveelheid die als maximum in het kenveld staat gedefinieerd,
in spuiten, ook als dit niet nodig is..
De waarde die de diode geeft is namelijk dezelfde waarde als de maximale afkoelingswaarde van de LMM..
En maximale afkoeling komt omgekeerd overeen met maximale inspuiting...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 14 jul 2008, 14:52
- Locatie: Raerd (Friesland in de buurt van Sneek)
Re: LMM
Toch klinkt het verhaal bij de link heel plausibel, met metingen en alles er bij. Volgens deze specialist bedient de LMM alleen de EGR klep en zorgt voor de roetbegrenzing. Niet voor de bepaling van de brandstofhoeveelheid dus. Metingen en alles er bij.
Re: LMM
Multivan Generation schreef:een LMM is een dynamische meting,
als je een diode plaatst dan is dat dynamische er af,
en zal de auto bij elk toerental, de brandstofhoeveelheid die als maximum in het kenveld staat gedefinieerd,
in spuiten, ook als dit niet nodig is..
De waarde die de diode geeft is namelijk dezelfde waarde als de maximale afkoelingswaarde van de LMM..
En maximale afkoeling komt omgekeerd overeen met maximale inspuiting...
er is dan ook meer kans op roeten en theoretisch hoger verbruik maar waarschijnlijk iets meer vermogen
Ik rijd T-vier met veel plezier!!