Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

wie kent een goede spuiter

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

wie kent een goede spuiter

Bericht door HP Hulscher »

Begin deze week heeft iemand geprobeerd mijn camper in de fik te steken. Gelukkig zag de buurvrouw het, dus ik heb het kunnen blussen. Ze hadden een briket waarmee je de haard kan aanmaken (van dat geperste hout) op mijn voorband gelegd. Gelukkig was ik er optijd bij. De band heeft wel schade, maar is niet stuk, maar de lak van het spatbord en een stukje van de deur, is er helemaal af. Blank metaal zie je daar. Gelukkig betreft het een 25 jaar oude Mercedes 309, waar de wielkast nog helemaal van metaal is. De bekleding in de cabine is ook stuk, en de rubber mat is gesmolten. Nu wil ik graag die blanke stukken door iemand laten behandelen, en weer spuiten, voor een redelijke prijs. Er zitten geen deuken in of zo, maar de tectyl uit de wielkast is natuurlijk weg, en dus de lak aan de buitenkant, standaard wit, wat na 25 jaar een tikkeltje gelig is. Is er iemand op weetjewel, of kennen jullie iemand, die dat kan doen voor me? Ik heb het helemaal niet over prachtig strak geweldig met alles erop en eraan, als het maar tegen roest beschermd is en er een beetje redelijk uitziet. De spatbordrand had nog geen roest. Nu wel een beetje omdat er geen lak op zit, maar niet diep. Er is overigens nog wel het e.e.a. wat er verder aan de camper moet gebeuren, ook wellicht qua laswerk, dus als dat ook kan, dan word ik helemaal blij. Maar voorlopig gaat het vooral dus om die kale plekken....

iemand?

groet,

HP
T5-nov 2007-kwb-130pk-automaat-offroadgrey-16"Ronal-sidebars-60jr ed.
Bikevouwer
Berichten: 789
Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
Locatie: 't Veld
Contacteer:

Re: wie kent een goede spuiter

Bericht door Bikevouwer »

Kweet niet waar je woonachtig bent ??
Maar ik zou als de wiedeweerga even langs een automaterialen zaak gaan en daar een spuitbus primer en een spuitbus kleurlak (lichte kleur, wit is het beste)halen, de kale delen even opruwen met een pannesponsje (scotch brite is nog beter) goed ontvetten met bv wasbenzine/thinner en daarna een aantal dunne laagjes primer erop spuiten, en na de droging een aantal dunne laagjes kleurlak.
Dit maakt het spuiten erna wel wat moeilijker, maar zorgt er voor dat de roest even geen kans meer krijgt.
De laagjes kleurlak zijn nodig omdat de primer wel voor goede hechting zorgt maar van zichzelf poreus is en dus kan het vocht er weer voor zorgen dat de roest weer verder gaat.

grtz Vouwer
Duck-tape is like the Force ! It has a light- and a dark side and it holds the universe together.
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: wie kent een goede spuiter

Bericht door HP Hulscher »

ik kom uit amsterdam. Idd is zelf een noodoplossing doen het eenvoudigst en snelst, maar het zou natuurlijk fijn zijn als ik iemand kon vinden die dit ff voor me kan doen, iemand die dat ook vaker doet zeg maar...
T5-nov 2007-kwb-130pk-automaat-offroadgrey-16"Ronal-sidebars-60jr ed.
Bikevouwer
Berichten: 789
Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
Locatie: 't Veld
Contacteer:

Re: wie kent een goede spuiter

Bericht door Bikevouwer »

HP Hulscher schreef:ik kom uit amsterdam. Idd is zelf een noodoplossing doen het eenvoudigst en snelst, maar het zou natuurlijk fijn zijn als ik iemand kon vinden die dit ff voor me kan doen, iemand die dat ook vaker doet zeg maar...
Gaat even niet om het envoudige en snellere maar om een tijdelijke bescherming tegen roest,
En een kaal stuk ijzer roest in een vochtvrije ruimte al na 4 uur.!! :ie
Dus het is zaak dat je dat snel even afdekt !!
Ik heb helaas echt geen tijd om het voor je te spuiten !!
Duck-tape is like the Force ! It has a light- and a dark side and it holds the universe together.
Plaats reactie