Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

remprobleembleembleembleem

vragen over de T4
Plaats reactie
duccie
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2008, 12:45

remprobleembleembleembleem

Bericht door duccie »

We zijn in het bezit van een t4 met abs, de auto heeft een probleem met remmen, hij remt heel erg slecht .
Op advies van de garage hebben we er 4 nieuwe schijven en remblokken opgezet, maar dat heeft niets geholpen( behalve dat we bijna bankroet zijn).
Ik heb eerder het idee dat het de hooftrem cilinder is , als ik de auto start en het rempedaal indruk loopt de druk af, het pedaal zakt steeds verder weg.
Iemand een idee??
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: remprobleembleembleembleem

Bericht door René »

Hoofdremcilinder defekt. (inwendig lek)
Vacuum pomp trekt niet voldoende onderdruk. ( helpt dus mee met remmen, maar dan zou je rempedaal niet wegzakken volgens mij) of er zit ergens een slangetje los (vacuumslang)

René
Beckontheroad
Berichten: 2139
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: remprobleembleembleembleem

Bericht door Beckontheroad »

duccie schreef:We zijn in het bezit van een t4 met abs, de auto heeft een probleem met remmen, hij remt heel erg slecht .
Op advies van de garage hebben we er 4 nieuwe schijven en remblokken opgezet, maar dat heeft niets geholpen( behalve dat we bijna bankroet zijn).
Ik heb eerder het idee dat het de hooftrem cilinder is , als ik de auto start en het rempedaal indruk loopt de druk af, het pedaal zakt steeds verder weg.
Iemand een idee??

Komt mij nogal vreemd voor dat ze je schijven en blokken vervangen terwijl je pedaaldruk afneemt.......
Is toch het eerste dat je in het remcircuit gaat kijken (remdrukcylinder, bekrachtiger, leiding, vloeistofnivo, leeftijd van de vloeistof...)
Kost een paar tientjes en ligt vaak het probleem.
Maar schijven leveren geld op!
Zou gewoon terug gaan en vragen voor mijn oude schijven! No cure no Pay.
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: remprobleembleembleembleem

Bericht door harry t5 191 »

Als je met de voet op het rempedaal de motor start,zakt het pedaal naar beneden.
Dit wordt veroorzaakt door het vacuum in de rembekrachtiger.
Dit is een normaal gegeven.
Sukses met de zoektocht want goede remmen zijn noodzaak!

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: remprobleembleembleembleem

Bericht door Wim T4 935 »

Ik weet niet hoveel km je hebt gereden sinds het vervangen van de schijven en blokken maar mijn ervaring is dat je de eerste 1000km of zo het gevoel hebt dat je helemaal geen remmen hebt.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: remprobleembleembleembleem

Bericht door stijnh »

hoe erg dat ze je gewoon nieuwe schijven en blokken aansmeren
is een kennis van mij ook overkomen ( schijven waren nog in zeer goede staat juist een beetje opproest) en hij heeft alles er terug laten opzetten en is dan naar een andere garage gegaan

bleek dat gewoon de remkrachtverdeler ofzo vast zat :muur
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
Duveltje-77
Berichten: 444
Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
Locatie: Oostwold

Re: remprobleembleembleembleem

Bericht door Duveltje-77 »

ik ga ook voor de rem kracht verdeler
of de vacu pomp deze tikken wel maar gaan niet snel kapot
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
Plaats reactie