Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
bij 140dzkm de automaat al kapot is dit normaal ???
bij 140dzkm de automaat al kapot is dit normaal ???
He mannen een vriend van mij heeft een t5 174pk automaat.
Nou heeft hij iets meer dan 140dzkm gereden en is zijn automaat bak al stuk.
Moeten wat rubbers vervangen worden ,4 banden en grote beurt kosten 10,000 euro .
Tip van vw dealer INRUILEN en een nwe kopen volgens monteur is het knap als de automatenbak 200dzkm haalt .
Maar is dit normaal de bus is uit 2005 hij heeft hem nieuw gekocht en rijd zoals de meesten af en toe een beetje gas maar niet te gek.
Ik wou hierna ook een automaat halen maar kreeg de tip even wachten nog , is dus nog steeds geen succes de automaat.
Groetjes ferry
Nou heeft hij iets meer dan 140dzkm gereden en is zijn automaat bak al stuk.
Moeten wat rubbers vervangen worden ,4 banden en grote beurt kosten 10,000 euro .
Tip van vw dealer INRUILEN en een nwe kopen volgens monteur is het knap als de automatenbak 200dzkm haalt .
Maar is dit normaal de bus is uit 2005 hij heeft hem nieuw gekocht en rijd zoals de meesten af en toe een beetje gas maar niet te gek.
Ik wou hierna ook een automaat halen maar kreeg de tip even wachten nog , is dus nog steeds geen succes de automaat.
Groetjes ferry
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
Re: bij 140dzkm de automaat al kapot is dit normaal ???
erg veel verstand heb ik er niet van maar in mijn ogen is het niet heel best als een auto van 2005 zulke kosten heeft ???!!!!!!!
ik zelf heb een t5 130 pk automaat in bestelling staan word geleverd rond 1st week januari maar word niet goed van alle narigheid die ik lees over de automaat de laatste tijd..
laten we het beste maar van open denk.. succes er mee..
ik zelf heb een t5 130 pk automaat in bestelling staan word geleverd rond 1st week januari maar word niet goed van alle narigheid die ik lees over de automaat de laatste tijd..
laten we het beste maar van open denk.. succes er mee..
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: bij 140dzkm de automaat al kapot is dit normaal ???
Er is nog een automaatbak te koop bij Bm onderdelenshop type HCE met 17000km. Ik heb de moter gekocht die erbij hoorde en die is prima. Prijs 1750 incl montage ongeveer een 2500 euro.
Suc6 Edje
Suc6 Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Re: bij 140dzkm de automaat al kapot is dit normaal ???
Ik weet dat ik een beetje op zere tenen ga trappen,maar een automaat is niet meer of minder gevoelig
dan een handbak in mijn ogen,maar het ligt puur aan het onderhoud en gebruik hoe lang je er mee doet.
Mijn T4 was ook een automaat,en heeft me veel ergernis gekost,door de dealer hier in Tilburg,waar hij in onderhoud was,
maar waar verzuimd werd om er naar te kijken.
Niemand thuis natuurlijk toen de bak verbrand was door te weinig olie,nooit naar gekeken,want het stond niet in het boekje volgens hun.
Feit is dat je regelmatig de olie moet (laten) checken,en niet scheuren met het ding,en tevens je dealer verstand van zaken moet hebben.
Persoonlijk wil ik niks anders,en het feit dat byvoorbeeld in de States 90% automaat rijdt,is voor mij genoeg argument
om de handbak links te laten liggen.
Ik lees er ook genoeg trammelant over hier en daar, over bijv, koppelingen,vliegwielen,horten en stoten etc.
Kortom,laat je niet gek maken door negatieve commentaar gevers,die verder niet uitwijden over hun
rijgedrag of onderhoud historie.
Maar ieder zijn mening weetjewel.
dan een handbak in mijn ogen,maar het ligt puur aan het onderhoud en gebruik hoe lang je er mee doet.
Mijn T4 was ook een automaat,en heeft me veel ergernis gekost,door de dealer hier in Tilburg,waar hij in onderhoud was,
maar waar verzuimd werd om er naar te kijken.
Niemand thuis natuurlijk toen de bak verbrand was door te weinig olie,nooit naar gekeken,want het stond niet in het boekje volgens hun.
Feit is dat je regelmatig de olie moet (laten) checken,en niet scheuren met het ding,en tevens je dealer verstand van zaken moet hebben.
Persoonlijk wil ik niks anders,en het feit dat byvoorbeeld in de States 90% automaat rijdt,is voor mij genoeg argument
om de handbak links te laten liggen.
Ik lees er ook genoeg trammelant over hier en daar, over bijv, koppelingen,vliegwielen,horten en stoten etc.
Kortom,laat je niet gek maken door negatieve commentaar gevers,die verder niet uitwijden over hun
rijgedrag of onderhoud historie.
Maar ieder zijn mening weetjewel.
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Re: bij 140dzkm de automaat al kapot is dit normaal ???
Het schijnt dat als je veel met een zware aanhanger rijd je automaatbak ook eerder stuk gaat, moet dan teveel trekken zeggen de dealers.
Ik heb overgens ook een automaat besteld, 174pk komt 2eweek januari.
Ik heb overgens ook een automaat besteld, 174pk komt 2eweek januari.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Re: bij 140dzkm de automaat al kapot is dit normaal ???
Ja dat kan je wel zeggen henk maar ik zeg toch hij rijd als een ieder ander af en toe lekker stevig naar mijn weten hoort dat gewoon te kunnen.
Dus uit jouw woorden blijkt je neemt een 174 pk sterke bus met automaat MAAR je mag geen gas geven want daar kan hij niet tegen,hahahahah beetje hypokriet niet man dat hebben ze ook niet verteld toen je hem kocht of wel,waarschijnlijk bij jou wel bij jou zeiden ze ,jo henk neem deze sterke bus maar kom nooit boven de 3000 toeren want dan gaat je bak stuk.
Nee even serieus henk wat je zegt vind ik niet correct kijk als hun een automaat verkopen op een 174pk sterke moter dan moet hij het aankunnen.
En dan zeg jij :naar mijn weten is een handbak net zo sterk ligt alleen aan rijgedrag onderhoud etc etc.
Daar komt bij dat hij gewoon altijd naar de dealer gaat en gewoon zijn stempeltjes heeft en dat de monteur zegt dat de AUTOMAAT gewoon niet top is tja die jongen werkt er nog maar 10 jaar dus ik denk dat hij het niet weet.
Wees reeel en zie ook de min punten van een t5.
Raar dat je toch vaak problemen leest over een automaat en niet over een handbak.
Maar oke jammer dat je meteen het vooroordeel neemt van ligt aan het rijgedrag bla bla bla enige vooroordelen laat me raden in jou ogen is iemand met een tatoeage een asociale en iemand met een matje en een gouden ketting meteen een kamper.
Erg jammer vind ik altijd die vooroordelen die sommige mensen hebben dat je meteen maar geen onderhoud pleegt etc maar goed dat is de makkelijkste weg ofniet.
En dit is niet kwaad bedoeld oid dit is mijn mening en dat komt soms wat rot uit mijn mond.
Groetjes ferry
Dus uit jouw woorden blijkt je neemt een 174 pk sterke bus met automaat MAAR je mag geen gas geven want daar kan hij niet tegen,hahahahah beetje hypokriet niet man dat hebben ze ook niet verteld toen je hem kocht of wel,waarschijnlijk bij jou wel bij jou zeiden ze ,jo henk neem deze sterke bus maar kom nooit boven de 3000 toeren want dan gaat je bak stuk.
Nee even serieus henk wat je zegt vind ik niet correct kijk als hun een automaat verkopen op een 174pk sterke moter dan moet hij het aankunnen.
En dan zeg jij :naar mijn weten is een handbak net zo sterk ligt alleen aan rijgedrag onderhoud etc etc.
Daar komt bij dat hij gewoon altijd naar de dealer gaat en gewoon zijn stempeltjes heeft en dat de monteur zegt dat de AUTOMAAT gewoon niet top is tja die jongen werkt er nog maar 10 jaar dus ik denk dat hij het niet weet.
Wees reeel en zie ook de min punten van een t5.
Raar dat je toch vaak problemen leest over een automaat en niet over een handbak.
Maar oke jammer dat je meteen het vooroordeel neemt van ligt aan het rijgedrag bla bla bla enige vooroordelen laat me raden in jou ogen is iemand met een tatoeage een asociale en iemand met een matje en een gouden ketting meteen een kamper.
Erg jammer vind ik altijd die vooroordelen die sommige mensen hebben dat je meteen maar geen onderhoud pleegt etc maar goed dat is de makkelijkste weg ofniet.
En dit is niet kwaad bedoeld oid dit is mijn mening en dat komt soms wat rot uit mijn mond.
Groetjes ferry
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
Re: bij 140dzkm de automaat al kapot is dit normaal ???
Hey ed bedankt voor de tip we gaan straks meteen mailen.
Gr ferry
Gr ferry
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 02 nov 2008, 18:11
Re: bij 140dzkm de automaat al kapot is dit normaal ???
Tegenwoordig zit de automaat van de Touareg in de T5, die is veel beter dan de vorige versie.
Re: bij 140dzkm de automaat al kapot is dit normaal ???
zoals eerder gelezen is mijn automaat al vervangen bij 120000. Niet zo zeer omdat deze kapot was want hij deed het goed. En ik rijd vaak "hard" met zware aanhanger en 2 a 3 keer per jaar rijdin naar Boekarest en terug binnen 24 heen en dan een week later later weer terug das toch rond 2200 km aan een stuk. Het enige mankement wat die had is dat die ongeveer 1 keer in paar weken in laag toeren schakelde naar de "vrij"" en dan met een soort van knal weer in de versnelling ging. En toen met de waterpomp vervangen een monteur een boutje in het blok liet vallen en daarna de bak eraf haalde en de versleten onder delen ging vervangen is het pas echt slecht gegaan. Maar met de nieuwe bak en nieuwe turbo en zo loopt die weer als nieuw. Maar van 2005 zei je waarom heeft hij dan verlengde garanite? de mijne is september 2006 en ik kreeg gewoon een brief of ik garantie wilde verlengen.
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: bij 140dzkm de automaat al kapot is dit normaal ???
Uh, volgens mij is die bak hetzelfde hoor.MENTHAL THEO schreef:Tegenwoordig zit de automaat van de Touareg in de T5, die is veel beter dan de vorige versie.
Ze maken echt niet een aparte bak alleen voor de Touareg, die zelden met dit onderbemeten blok voor deze auto wordt afgeleverd.
Ik vind persoonlijk als je zo'n (nep)jeep koopt moet je wel een beetje een blok erin hebben,toch
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: bij 140dzkm de automaat al kapot is dit normaal ???
Hoop voor je dat ie wel de juiste bakcode heeft, anders kun je de bak laten reviseren bij de Boer in Staphorst is ook een goed adres. Zij vervangen dan ook de onderdelen die het zwakst zijn.ferry395 schreef:Hey ed bedankt voor de tip we gaan straks meteen mailen.
Gr ferry
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Re: bij 140dzkm de automaat al kapot is dit normaal ???
Blij dat ik GEEN automaat besteld heb...lees en hoor niets dan ellende met die orgels.
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: bij 140dzkm de automaat al kapot is dit normaal ???
Die montage die ik bedoel is dan niet bij BM voor zover ik weet hebben zij hiervoor niet de gelegenheid. Ik heb goede contacten met een T5 specialist hier in de buurt zij hebben met mij ook een motor wissel gedaan.edjeraketje schreef:Er is nog een automaatbak te koop bij Bm onderdelenshop type HCE met 17000km. Ik heb de moter gekocht die erbij hoorde en die is prima. Prijs 1750 incl montage ongeveer een 2500 euro.
Suc6 Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
- Locatie: Somewhere on the road
- Contacteer:
Re: bij 140dzkm de automaat al kapot is dit normaal ???
Hier een reactie van een EX-T4 & T5 automaat rijder:
Ik heb hier al eens eerder wat over gemeld, zowel de T4 als de T5 zijn helaas niet voorzien van een automaat welke is opgewassen tegen de krachten die er op losgelaten kunnen worden. De beide T4tjes werden binnen de kortste keren voorzien van een NIEUWE automaat (de tweede T4 zelfs na 32.000 km!!!!). De automaat in de T5 begaf het na 240.000 km (dus er was wel vooruitgang geboekt. Bij een krappe 400.000 km heb ik de auto aan een Russische handelaar vekocht mede omdat de bak wederom kuren begon te vertonen, de zoveelste stuurpomp was opgevroten, ik gek werd van het constant vervangen van remblokken en schijven.
Ben overgestapt naar dat " " merk type Sprinter met een V6 180 pk ook weer met automaat; ben sinds april dit jaar 92.000 km onderweg en tot op heden nog geen vuiltje aan de lucht. Maar eerlijk is eerlijk, ook deze auto moet zich dus nog minimaal 300.000 km bewijzen wil ik een definitief oordeel vellen!
Qua rijcomfort gaat er nix boven een T4 LWB met de 102 pk, de T5 is weliswaar wat dynamischer qua rijeingenschappen en luxe, maar kan qua comfort en rust in de auto en wegligging (lees: motorgeluid) niet op tegen de T4.
Suc6 in de strijd
Greetz, FKA P@ the T5 courier , lately seen as P@ the Sprinterman
Ik heb hier al eens eerder wat over gemeld, zowel de T4 als de T5 zijn helaas niet voorzien van een automaat welke is opgewassen tegen de krachten die er op losgelaten kunnen worden. De beide T4tjes werden binnen de kortste keren voorzien van een NIEUWE automaat (de tweede T4 zelfs na 32.000 km!!!!). De automaat in de T5 begaf het na 240.000 km (dus er was wel vooruitgang geboekt. Bij een krappe 400.000 km heb ik de auto aan een Russische handelaar vekocht mede omdat de bak wederom kuren begon te vertonen, de zoveelste stuurpomp was opgevroten, ik gek werd van het constant vervangen van remblokken en schijven.
Ben overgestapt naar dat " " merk type Sprinter met een V6 180 pk ook weer met automaat; ben sinds april dit jaar 92.000 km onderweg en tot op heden nog geen vuiltje aan de lucht. Maar eerlijk is eerlijk, ook deze auto moet zich dus nog minimaal 300.000 km bewijzen wil ik een definitief oordeel vellen!
Qua rijcomfort gaat er nix boven een T4 LWB met de 102 pk, de T5 is weliswaar wat dynamischer qua rijeingenschappen en luxe, maar kan qua comfort en rust in de auto en wegligging (lees: motorgeluid) niet op tegen de T4.
Suc6 in de strijd
Greetz, FKA P@ the T5 courier , lately seen as P@ the Sprinterman
Met de allervriendelijkste groet,
P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: bij 140dzkm de automaat al kapot is dit normaal ???
Deze automaat zit al tig jaar in de 320CDI maar dan met 510Nm Koppel, dus ook zeker bewezen goed.P@ the T5 courier schreef:Hier een reactie van een EX-T4 & T5 automaat rijder:
Ben overgestapt naar dat " " merk type Sprinter met een V6 180 pk ook weer met automaat; ben sinds april dit jaar 92.000 km onderweg en tot op heden nog geen vuiltje aan de lucht. Maar eerlijk is eerlijk, ook deze auto moet zich dus nog minimaal 300.000 km bewijzen wil ik een definitief oordeel vellen!
Suc6 in de strijd
Greetz, FKA P@ the T5 courier , lately seen as P@ the Sprinterman
Maar alles kan stuk natuurlijk! het blok voor de sprinter is zwaar terug getuned en blijft met nog maar 400Nm koppel over en een veel kortere overbrenging, dus die kan wel wat hebben.
Hij is wel lekker smeuig die automaat
Bij de T5 geven ze een max. aan voor de bak van 400Nm er daar zit die qua vermogen al op, helaas.