Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Accu leeg bij gebruik standkachel

vragen over de T5
Plaats reactie
robklein
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 apr 2008, 17:40

Accu leeg bij gebruik standkachel

Bericht door robklein »

hallo, wie kan mij helpen.
ik heb de bijverwarmer om laten bouwen naar een standkachel, dus die je blok en interieur verwarmt.
Op zich werkt dit goed en alles wordt ook prima warm, alleen kan ik mijn auto niet meer starten want de accu is dan leeg.
Het warmproces duurt ongeveer een uur, dan staat de standkachel te draaien en de cilmatronic op de helft te blowen.

Ik heb een 2e accupakket in de auto onder de bestuurders stoel, wat moet ik doen om eventueel de bedrading van de standkachel van mijn start accu om te zetten naar de accu binnen in de auto.

ik hoor graag van jullie.

Gr.
Rob
Lisboa

Re: Accu leeg bij gebruik standkachel

Bericht door Lisboa »

robklein schreef:hallo, wie kan mij helpen.
ik heb de bijverwarmer om laten bouwen naar een standkachel, dus die je blok en interieur verwarmt.
Op zich werkt dit goed en alles wordt ook prima warm, alleen kan ik mijn auto niet meer starten want de accu is dan leeg.
Het warmproces duurt ongeveer een uur, dan staat de standkachel te draaien en de cilmatronic op de helft te blowen.

Ik heb een 2e accupakket in de auto onder de bestuurders stoel, wat moet ik doen om eventueel de bedrading van de standkachel van mijn start accu om te zetten naar de accu binnen in de auto.

ik hoor graag van jullie.

Gr.
Rob
Als je standkachel nu niet via je 2e accu loopt, wat heeft ie nu voor een functie dan?
Normaal gesproken vangt je 2e accu het tekort op zodat je altijd zou kunnen starten.
Waar heb je die bijverwarmer laten ombouwen tot een standkachel?
Als je de standkachel een uur laat voorwarmen dan zou je ook een uur moeten rijden voordat je accu ongeveer weer op peil is, dus niet dat spreekwoordelijke 'rondje om de kerk'

Ben benieuwd naar je uitleg.

Groeten,

Luuk
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: Accu leeg bij gebruik standkachel

Bericht door johnny van de voorde »

Met een scheidingsrelai is dit zo gepiept. Info Webasto of Bosch vestiging in jouw buurt.

John.
Plaats reactie