Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Voorruit

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
poeluh
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 jul 2008, 21:48

Voorruit

Bericht door poeluh »

Hallo forummers,

Omdat er rondom de voorruit van mijn bus wat roestplekjes beginnen te komen,wil ik dat graag behandelen.
Is het moeilijk om de voorruit er zelf uit te halen en om hem na de behandeling tegen roest weer zelf te plaatsen ?
Mvg René

91er T4 2,4ltr AAB
Westfalia klapdak.
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Voorruit

Bericht door bartt4 »

zelf werk ik altijd met een staaldraad setje ooit eens gekocht. Je demonteerd het buiten rubber(als het wil) en steekt een speciale staaldraad door de kit tussen ruit en auto. buiten kant bevestig ik aan een trekker binne kant aan een soort breinaald. werk met twee man de een aan de binne kant houd de dikke naald in de kit. de buiten kant trekt aan de draad. en snijd de kit door. met beetje geluk hou je het raam heel. Maar meestal kost het je een voorruit. niewe ruit koste mij nog geen 80 euro en 15 voor rubbertje. Hoe ben je verzekerd? wa + kost het je eens 75 euro. laatje de ene week raam demonteren. terug rijden met muts op. ontroesten. verfen en terug rijden met weer muts op en raam plaatsen.
RUBBEREXPRESS
erikt4
Berichten: 204
Lid geworden op: 05 mei 2007, 23:12
Locatie: maarssen

Re: Voorruit

Bericht door erikt4 »

dan is het te hopen dat er geen sneeuwbui valt of iets dergelijks,want dan heb je niet genoeg aan een muts.vroeger had je noodvoorruiten,die kan je ook plaatsen als het alleen is om op en neer te rijden.

groetjes erik
van alles wat ik in mijn leven ben kwijtgeraakt,mis ik mijn verstand het meest
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Voorruit

Bericht door Leo45 »

Een aantal jaren terug bij mijn eerste T4 had ik een afspraakje bij Carglass, dat ze 's morgens de ruit er voor me uit zouden halen, dan mocht ik ergens in een (stil) hoekje de boel bijwerken en in de middag als het was gelukt zouden ze de ruit er weer in zetten.
Mijn ruit was toen al gebarsten dus dat kostte me toen alleen eigen risico, wel je eigen gereedschap enzo gebruiken en weggaan met een doos gebak voor de mensen op tafel. kan je altijd weer terug komen.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Plaats reactie