Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
vochtproblemen op de vloer voorin
Re: vochtproblemen op de vloer voorin
Hoi Allemaal,
Nou dat treft, exact hetzelfde probleem. Velours mat is op de bodem drijfnat. (links iets erger dan rechts)
Rechts komt het boven het raam vandaan, hemel is daar ook nat maar links kan ik het werkelijk onmogelijk verklaren.
Als het de doorvoer is, waar moet ik dan op letten ?
Ik vrees dat dit een reisje naar de carrosseriespecialist wordt en sowieso de ruit er uit moet om die oorzaak te kunnen uitsluiten.
Groet,
Carlo
Nou dat treft, exact hetzelfde probleem. Velours mat is op de bodem drijfnat. (links iets erger dan rechts)
Rechts komt het boven het raam vandaan, hemel is daar ook nat maar links kan ik het werkelijk onmogelijk verklaren.
Als het de doorvoer is, waar moet ik dan op letten ?
Ik vrees dat dit een reisje naar de carrosseriespecialist wordt en sowieso de ruit er uit moet om die oorzaak te kunnen uitsluiten.
Groet,
Carlo
- Multivan Generation
- Berichten: 34163
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: vochtproblemen op de vloer voorin
een nieuwe?
okee alleen de schaal kost dan al bijna 3000 euro..
okee alleen de schaal kost dan al bijna 3000 euro..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: vochtproblemen op de vloer voorin
Hoi Multivan,
die 3000 heb ik zo ongeveer in mijn hoofd. Reimo spul (maar ik weet niet of dat veel beter/minder of anders is dan Westfalia) koste voor hefdak, verstevigingsframes, bed en matrassen ongeveer 2900 euro. Een tweedehands ongeveer 1500 euro, en dan 1300 km rijden en nog niet precies weten wat je in je tweedehands handen hebt (kwaliteit doek rubbers, pees etc)
Of maak ik een denkfoutje....
ik doe ook ff een
Pieter.
die 3000 heb ik zo ongeveer in mijn hoofd. Reimo spul (maar ik weet niet of dat veel beter/minder of anders is dan Westfalia) koste voor hefdak, verstevigingsframes, bed en matrassen ongeveer 2900 euro. Een tweedehands ongeveer 1500 euro, en dan 1300 km rijden en nog niet precies weten wat je in je tweedehands handen hebt (kwaliteit doek rubbers, pees etc)
Of maak ik een denkfoutje....
ik doe ook ff een
Pieter.
Life's no monkey business.........
- Multivan Generation
- Berichten: 34163
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: vochtproblemen op de vloer voorin
je hebt al mail terug
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- m.c van den berg
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
- Locatie: Beesd
Re: vochtproblemen op de vloer voorin
Carlo
Links lekte het ook bij jou?
komt misschien via de schroeven naar binnen ,en gelijk achter/onder de Veloursemat :alarm
kijk eens naar je ontgrendeling van je moterkap. daar heb ik eens lekage gehad.
even paar rubbere ringen achter het meganisme ,en klaar is het
Links lekte het ook bij jou?
komt misschien via de schroeven naar binnen ,en gelijk achter/onder de Veloursemat :alarm
kijk eens naar je ontgrendeling van je moterkap. daar heb ik eens lekage gehad.
even paar rubbere ringen achter het meganisme ,en klaar is het
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
foto nr 602
Re: vochtproblemen op de vloer voorin
Hallo luitjes,
Vandaag bij een gerenommeerd schadehersteller geweest en de "schade" even laten opnemen. (geloof me dit adres staat erg goed bekend in Voorschoten maar ze zijn dan ook niet de goedkoopste)
Eerste conclusie was dat mijn voorruit ooit is vervangen door Carglass (kon hij zien aan de imitatie ruit) en dat bij het verwijderen van de oude ruit niet zachtzinnig te werk is gegaan waardoor roest is ontstaan tussen ruit en raamstijl. Dat had ik zélf (lang geleden) ook al geconstateerd maar ik kon er zo gruwelijk weinig aan doen en last had ik er nog niet van. Ik heb wel eens wat weggekrabt en behandeld maar dat blijft natuurlijk lapwerk en lost het probleem écht niet op....
Naar verluidt is Carglass in staat de ruit bij je thuis of op je werk te vervangen, ze adverteren er zelfs mee. Heel praktisch maar technisch sterk af te raden, ze doen het namelijk ook bij de huidige buitentemperaturen en dat kan dus niet. Nee, ook niet met verwarmde kit !? Mijn ruit is waarschijnlijk ook onder soortgelijke slechte omstandigheden gewisseld, in ieder geval nooit goed afgedicht geweest en onvoldoende behandeld. Afijn roest én een slechte afdichting. Het resultaat drijft nu op de vloer van mijn T4.
M.C. van den Berg tipte me over de vergrendeling van de motorkap , ik sluit deze lekage nog niet uit maar dat mijn voorruit er "los" in ligt is een feit. Vooralsnog heb ik een afspraak gemaakt voor volgende week; oude ruit er uit, de raamstijl eens grondig behandelen, nieuwe ruit er in en uiteindelijk het hele boeltje weer droog krijgen. Ben de bus trouwens een week kwijt.
Jullie kennen ongetwijfeld de overgang van het dak naar de raamstijl. Deze is bij mij dus al aan het roesten. Heb je dat ook ? Doe er wat aan want het wordt alleen maar erger met alle gevolgen van dien.
Ik heb de instap bij de deur er even uitgeschroefd en met een ijskrabber het ergste water "weggetrokken". Verder heb ik er nu een kachel ingezet om toch wat vocht uit de auto kwijt te raken. Tja, het is allemaal erg houtje-touwtje maar de bekleding is te redden mits dit allemaal niet te lang duurt.
Wat het gaat kosten laat ik jullie nog weten.
Dank voor de tips !!
Carlo
Vandaag bij een gerenommeerd schadehersteller geweest en de "schade" even laten opnemen. (geloof me dit adres staat erg goed bekend in Voorschoten maar ze zijn dan ook niet de goedkoopste)
Eerste conclusie was dat mijn voorruit ooit is vervangen door Carglass (kon hij zien aan de imitatie ruit) en dat bij het verwijderen van de oude ruit niet zachtzinnig te werk is gegaan waardoor roest is ontstaan tussen ruit en raamstijl. Dat had ik zélf (lang geleden) ook al geconstateerd maar ik kon er zo gruwelijk weinig aan doen en last had ik er nog niet van. Ik heb wel eens wat weggekrabt en behandeld maar dat blijft natuurlijk lapwerk en lost het probleem écht niet op....
Naar verluidt is Carglass in staat de ruit bij je thuis of op je werk te vervangen, ze adverteren er zelfs mee. Heel praktisch maar technisch sterk af te raden, ze doen het namelijk ook bij de huidige buitentemperaturen en dat kan dus niet. Nee, ook niet met verwarmde kit !? Mijn ruit is waarschijnlijk ook onder soortgelijke slechte omstandigheden gewisseld, in ieder geval nooit goed afgedicht geweest en onvoldoende behandeld. Afijn roest én een slechte afdichting. Het resultaat drijft nu op de vloer van mijn T4.
M.C. van den Berg tipte me over de vergrendeling van de motorkap , ik sluit deze lekage nog niet uit maar dat mijn voorruit er "los" in ligt is een feit. Vooralsnog heb ik een afspraak gemaakt voor volgende week; oude ruit er uit, de raamstijl eens grondig behandelen, nieuwe ruit er in en uiteindelijk het hele boeltje weer droog krijgen. Ben de bus trouwens een week kwijt.
Jullie kennen ongetwijfeld de overgang van het dak naar de raamstijl. Deze is bij mij dus al aan het roesten. Heb je dat ook ? Doe er wat aan want het wordt alleen maar erger met alle gevolgen van dien.
Ik heb de instap bij de deur er even uitgeschroefd en met een ijskrabber het ergste water "weggetrokken". Verder heb ik er nu een kachel ingezet om toch wat vocht uit de auto kwijt te raken. Tja, het is allemaal erg houtje-touwtje maar de bekleding is te redden mits dit allemaal niet te lang duurt.
Wat het gaat kosten laat ik jullie nog weten.
Dank voor de tips !!
Carlo
Re: vochtproblemen op de vloer voorin
ik ken het probleem veel snijden een raam er met een luchtsnijapparaatje er uit. wat meestal flink de lak in je raam sponning beschadigd. goed behandelen inderdaad voor een niewe er in komt.
Zelf werk ik met staal draad en leifst met 2 man snel veilig en zonder schade.
Zelf werk ik met staal draad en leifst met 2 man snel veilig en zonder schade.
RUBBEREXPRESS
Re: vochtproblemen op de vloer voorin
wij gebruiken draad alleen als je een ruit er bv heel uit moet halen, anders vind ik het helemaal niks. Normaal gebruiken wij gewoon een haaks trekmes.Als je dit goed gebruikt beschadig je helemaal niks en hoef je ook niks te behandelen.bartt4 schreef:ik ken het probleem veel snijden een raam er met een luchtsnijapparaatje er uit. wat meestal flink de lak in je raam sponning beschadigd. goed behandelen inderdaad voor een niewe er in komt.
Zelf werk ik met staal draad en leifst met 2 man snel veilig en zonder schade.
@Carlo:
Wat betreft de ''imitatieruit'' en carglass zegt niet zoveel. Als ze bij VW een grote (goedkope) partij ruiten kunnen krijgen gaan die er in hoor. Wij hadden bv van de week een Audi S6 van 3 week oud waarvan 2 zijruiten geen origineel Audi logo hadden, maar gewoon de stempel van de leverancier.
Daarnaast staat de T4 niet echt bekend om roest bestendigheid. Heb er meerdere gezien met originele ruit en toch roest in sponning.
Willen ze het verhaal van de nieuwe ruit echt volledig bevestigingen kunnen ze dit alleen zien door de ruit te verwijderen en de sponing te bekijken op bv krassen ed.
En Carglass vervangt idd ruiten met de meest achterlijke omstandigheden. Nat weer of heel koud maakt ze niks uit. Daarom doen wij dit soort grappen dan ook niet. Hier ih dorp stonden ze van de week met vriestemperaturen buiten te werken. Terwijl de kit juist bepaalde temperaturen nodig heeft om goed te werken en te drogen. Met vorst en hele droge lucht droogt kit nl totaal niet. Tevens werken veel vloeistoffen zoals activators met kou of juist vocht zeer slecht.
Maar het feit dat de gemiddelde bestuurder ook niet nadenkt met de ruitvervanging vind ik ook erg. Je wil toch zelf ook niet dat zoiets buiten met deze omstandigheden gebeurt. De dealer werkt toch ook niet buiten voor je deur. Maar dat is wss ook het gemak van de meeste mensen en zeker bij de leaserijders.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Re: vochtproblemen op de vloer voorin
Hoi Hendrikus,
Ik verwachtte al een reactie van jou kant. Voor wat betreft de imitatie ruit laat ik even in het midden wie deze heeft geleverd. De wijze waarop Carglass opereert keur jij dus ook af.
Jouw mening over de bestuurder begrijp ik wel maar "zakelijke-rijders" nemen het doorgaans minder nauw met de levensduur en laten onze T4 bussen nou net in die markt het licht zien. Mijn bus is ook van een aannemer geweest en dat werd afgelopen zomer pijnlijk duidelijk bij het herstel van een schade. "er was al eens eerder flink aan gespoten en geplamuurd". Overigens dezelfde schadehersteller die nu dus ook de voorruit gaat vervangen.
Je hebt gelijk dat de échte schade en oorzaak pas kan worden vastgesteld als de boel open is gemaakt.
Wordt vervolgd.
Groet,
Carlo
Ik verwachtte al een reactie van jou kant. Voor wat betreft de imitatie ruit laat ik even in het midden wie deze heeft geleverd. De wijze waarop Carglass opereert keur jij dus ook af.
Jouw mening over de bestuurder begrijp ik wel maar "zakelijke-rijders" nemen het doorgaans minder nauw met de levensduur en laten onze T4 bussen nou net in die markt het licht zien. Mijn bus is ook van een aannemer geweest en dat werd afgelopen zomer pijnlijk duidelijk bij het herstel van een schade. "er was al eens eerder flink aan gespoten en geplamuurd". Overigens dezelfde schadehersteller die nu dus ook de voorruit gaat vervangen.
Je hebt gelijk dat de échte schade en oorzaak pas kan worden vastgesteld als de boel open is gemaakt.
Wordt vervolgd.
Groet,
Carlo
Re: vochtproblemen op de vloer voorin
idd, hopen dat het nu gewoon goed opgelost kan worden. Als zij een nette sponning maken/ afleveren en dan de ruit er gewoon inkitten mag er niks meer mis gaan lijkt mij.Carlo schreef:Hoi Hendrikus,
Ik verwachtte al een reactie van jou kant. Voor wat betreft de imitatie ruit laat ik even in het midden wie deze heeft geleverd. De wijze waarop Carglass opereert keur jij dus ook af.
Jouw mening over de bestuurder begrijp ik wel maar "zakelijke-rijders" nemen het doorgaans minder nauw met de levensduur en laten onze T4 bussen nou net in die markt het licht zien. Mijn bus is ook van een aannemer geweest en dat werd afgelopen zomer pijnlijk duidelijk bij het herstel van een schade. "er was al eens eerder flink aan gespoten en geplamuurd". Overigens dezelfde schadehersteller die nu dus ook de voorruit gaat vervangen.
Je hebt gelijk dat de échte schade en oorzaak pas kan worden vastgesteld als de boel open is gemaakt.
Wordt vervolgd.
Groet,
Carlo
En er zijn wel meer jongen dan alleen Carglass die ik afkeur. Zo ook die mannen die je vaak s'weekends tegenkomt bij bouwmarkten ed. Wil jij bv een fatsoenlijke sterreparatie kunnen leveren, moet je eigenlijk een temperatuur hebben die boven de 10/12 graden ligt. Met dit weer zijn de ruiten zo koud dat de injectiehars ineens dik word en dus nooit meer de ster volledig en mooi vult. En daarnaast zijn dit ook nog eens de grootste oplichters die er bij zijn richting verzekeraars en tussenpersonen.
En ja, bij ons gaat er ook wel eens wat mis maar wij vertellen klanten wel dat er met deze omstandigheden buiten niet te werken is. Staan ze er op dat er toch buiten gerepareerd word, vertellen we ze direkt de eventuele consequenties van slecht gerepareerde sterren.
Zo hadden we laatst een klant die verwachtte dat we een ruit vervingen toen het hier sneeuwde. Belde om 10 uur zo'n beetje en moest om 12.30 weer weg van de zaak. O ja, en natuurlijk stond de auto op een parkeerplaats en meneer was er niet met de sleutels. Hoe we dat gingen oplossen was ons probleem. Hier kon meneer geen begrip voor opbrengen toen we dit weigerden. Dus ff een belletje richting leasemaatschappij en het verhaal uitgelegd. Krijg je van hun te horen: Nee toch, niet weer meneer de Jong( oid). Die heeft altijd wat te zeuren...
T4 2.5TDI 88pk 1999
Re: vochtproblemen op de vloer voorin
Nou, vandaag bij de spuiter geweest voor een "oplevering" van mijn raamstijl. De lekkage bleek inderdaad te zijn veroorzaakt door slechte montage van de voorruit. De spuiter heeft er flink werk aangehad en zelfs kleine delen moeten vervangen. Hij wilde mij dit perse laten zien voordat de boel dicht ging.
Ook het dak is voor een groot deel overgespoten omdat de raamstijl overloopt in het dak en je niet zomaar kunt ophouden.
Afijn wat kost dit; € 1.100,00 exclusief de ruit.
Leermoment voor de lezer: laat nooit prutsers een ruit vervangen want je hebt er ver na het verlopen van de garantieperiode een berg kosten aan. (tenzij je de auto voortijdig verkoopt maar dan nog is het gruwelijk zonde)
Groet,
Carlo
Ook het dak is voor een groot deel overgespoten omdat de raamstijl overloopt in het dak en je niet zomaar kunt ophouden.
Afijn wat kost dit; € 1.100,00 exclusief de ruit.
Leermoment voor de lezer: laat nooit prutsers een ruit vervangen want je hebt er ver na het verlopen van de garantieperiode een berg kosten aan. (tenzij je de auto voortijdig verkoopt maar dan nog is het gruwelijk zonde)
Groet,
Carlo
Re: vochtproblemen op de vloer voorin
Wij hebben anno 2024 ook last van hoog water voorin onze T4 uit 1995. Vandaag (door een vakmens) de voorruit opnieuw laten plaatsen, nadat iemand (een ander vakmens) erop had gewezen dat de voorruit lekte. Het rubber eromheen bleek ooit verkeerd te zijn aangebracht. Hopelijk is het gat in de dijk hiermee gedicht. Tevens hebben we een schuifruit laten plaatsen in de linker schuifdeur. Ook dat was zo gedaan. Kunnen we beter ventileren; scheelt ook weer vocht.
Andere klusjes doen we wel zelf ;)
Alle goeds voor het nieuwe jaar!
FenF
Andere klusjes doen we wel zelf ;)
Alle goeds voor het nieuwe jaar!
FenF