Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ja hoor... Navigatie gestolen!

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Ja hoor... Navigatie gestolen!

Bericht door Gerard 136 »

Het smerige dievengilde vond dat ik vannacht aan de beurt was. :gif :alarm :groteogen :gif
Naar buiten stappen en verbijsterd in een lege zijruit en een berg glas kijken is niet mijn idee van leuk wakker worden. Ruit ingeslagen, naar binnen geleund met een flink krassende riem en de radio eruit gehaald.

Het was een nieuwe RNS510, ik heb een foto (hieronder) met het serienummer toegevoegd en aan de politie doorgegeven, dus ik mag lijden dat de dief of de heler flink tegen de lamp loopt. Het vervelende is dat het alarm niet gewerkt heeft, en ook daarna niet meer werkte totdat ik de zekering even loshaalde en weer terugplaatste. Als iemand een idee heeft hoe ze dat flikken hoor ik dat graag via een PM, want we hoeven dieven niet slimmer te maken dan ze zijn via dit forum. Ik denk trouwens dat ze hier meelezen om op ideeen van buit of middelen te komen. Voorzichtigheid op dit forum is volgens mij op zijn plaats op dat punt!

Mocht iemand deze radio tegenkomen, hoor ik dat dus erg graag! Ondertussen ga ik extra maatregelen nemen om mijn spullen te beveiligen. Ik hoor vaak dat vastschroeven een slechte optie is vanwege de extra schade, maar ik zou toch een fijn gevoel krijgen als ik weet dat die figuren voor niks veel extra risico lopen.... en een bewakingscamera en een extra (niet standaard) alarm lijken me ook een goed idee. Toch treurig dat dat allemaal nodig is omdat er een paar te lamlendig zijn om te werken... Hieronder een foto van de verdwenen RNS510:

Afbeelding
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
azzie
Berichten: 335
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:00
Locatie: RoseValley

Re: Ja hoor... Navigatie gestolen!

Bericht door azzie »

das idd bale 220 erop das de beste oplossing lijkt het onderhand wel
Afbeelding
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: Ja hoor... Navigatie gestolen!

Bericht door Danny »

echt klote voor je :groteogen

van je alarm wel laatst brachten ze een Touareg binnen in de garage (bij mijn vrouw) en die had dezelfde ervaring, alarm werkte perfect ... alleen niet toen ze alles effe rustig uitbouwden, in de garage werkte alles naar behoren en toch had het ding niet geloeid...

jammer voor je hopelijk klissen ze de assholes :censor :censor
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Ja hoor... Navigatie gestolen!

Bericht door Donald4Motion »

Da's even mooi k"!*TE Gerard.
:gif

Jammer dat sommige mensen niet met hun poten van andermans spullen kunnen afblijven :muur
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: Ja hoor... Navigatie gestolen!

Bericht door raymondo »

ik had in mijn vorige bus een kastje zitten . dat bevatte een gsm telefoon met sim kaart. als mijn alarm afging dan belde deze automatisch mijn mobiele telefoon. Ligt er natuurlijk aan waar je bent en waar je auto is. Er zat een speaker inmijn auto dat op het moment dat ik dus contact had met dit apperaat kon ik praten tegen degene in mijn auto.. Gelukkig heeft het apperaat alleen zijn werk kunnen als de bus in de garage stond en zij vergaten het alarm af te zette. Ik wil niet zeggen dat het helpt maar het maakt je wel alerter als je alarm afgaat.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Ja hoor... Navigatie gestolen!

Bericht door Donald4Motion »

raymondo schreef:ik had in mijn vorige bus een kastje zitten . dat bevatte een gsm telefoon met sim kaart. als mijn alarm afging dan belde deze automatisch mijn mobiele telefoon. Ligt er natuurlijk aan waar je bent en waar je auto is. Er zat een speaker inmijn auto dat op het moment dat ik dus contact had met dit apperaat kon ik praten tegen degene in mijn auto.. Gelukkig heeft het apperaat alleen zijn werk kunnen als de bus in de garage stond en zij vergaten het alarm af te zette. Ik wil niet zeggen dat het helpt maar het maakt je wel alerter als je alarm afgaat.
Daar zitten wel weer maandelijkse kosten aan voor je phone, iets van 20 a 30€ per maand :nuts
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: Ja hoor... Navigatie gestolen!

Bericht door raymondo »

was prepaid. was alleen lastig met 1 keer per jaar opwaarderen. omdat hij goed in gebouwd was. dus moest via een andere telefoonmaar dat was ook al wel weer 3 jaar terug.
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Ja hoor... Navigatie gestolen!

Bericht door Inbouwer »

Die GSM modules kon je vroeger kopen van Com. Dit bestaat niet meer. Op dit moment bij Selca nog mooie professionele GSM pagers. Deze koppel je aan je alarm en deze belt 3 nummers van de pre-paid kaart. Opwaarderen is niet zo'n probleem meer. Er zijn tegen woordig pre-paid waar het beltegoed erg lang houdbaar blijft.
Eenmailig de aanschaf van de module en je bent klaar. :nuts

Gerard kun je aangeven wat voor type alarm je in de wagen had? Voor detectie voor inbraken via de zijruit moet je het hebben van ultrasone- of radar-sensors. De inbrekers maken de deur express niet open. Slaan de zijruit in en werken door het ingeslagen raam.
Een goed alarm blijft daarom een must. :politie :politie Kijk niet alleen naar of hij voldoet hij aan de eisen van de verzekering. :alarm
SanderS
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 nov 2008, 15:06

Re: Ja hoor... Navigatie gestolen!

Bericht door SanderS »

Hmm, ik heb ook het standaard affabriek alarm van VW. Volgens mij zit daar ook interieurbewaking op toch?
Maare, die lui hebben toch niks aan de radio zonder de veiligheidscode? De mijne gaat ook elke keer op SAFE als je de stroom eraf haalt. Ik heb er wel een Bearlock ingezet, maar dat helpt natuurlijk niet tegen het jatten van een radio.
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Ja hoor... Navigatie gestolen!

Bericht door Inbouwer »

SanderS schreef:Hmm, ik heb ook het standaard affabriek alarm van VW. Volgens mij zit daar ook interieurbewaking op toch?
Maare, die lui hebben toch niks aan de radio zonder de veiligheidscode? De mijne gaat ook elke keer op SAFE als je de stroom eraf haalt. Ik heb er wel een Bearlock ingezet, maar dat helpt natuurlijk niet tegen het jatten van een radio.
Zonder Code? Daar is zo makkelijk aan te komen. Via kenteken dealer bellen en je krijgt hem zo. Of opvragen aan de hand van het serienummer. Echt daar zou ik niet te veel op vetrouwen. Ik vraag wekelijks veel codes op omdat de meeste mensen hun code niet meer voorhanden hebben. Na het inbouwen van een Parrot moet je dan de code van de radio hebben. Ik ben maar op weinig weerstand gestuit bij het opvragen. :bonk

En vaak wordt als alarm een koppeling gemaakt aan de bestaande afstandsbediening van de auto. De interieur beveiliging is dan wel belangrijk en dat zal achteraf moeten worden aangebracht. De orginele alarmen die VW aanbied hebben volgens mij geen SCM goedkeuring, dit zegt niets over de kwaliteit.

Tip. laat een raam open staan, bus op alarm en check na 1 minuut of je de radio kan aanraken zonder dat het alarm afgaat. Met deze test kun je de gevoeligheid meten van het alarm. :toppie
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Re: Ja hoor... Navigatie gestolen!

Bericht door Gerard 136 »

Gerard kun je aangeven wat voor type alarm je in de wagen had?
Het standaard affabriek alarm. Met interieurbewaking, en die werkt ook.

Maar het lijkt erop dat de dieven een manier hebben om dat alarm te storen. Anders gaat het echt af als je naar binnen leunt! Vandaag komt de expert voor de schade. Toch gauw zo'n 4000,- euro, en de dagen die je kwijt bent aan de aangifte bij de politie, de verzekering, de expert, de reparatie en ga zo maar door. En dat voor een winst van misschien 100 euro voor de dief? Ik snap het niet meer.

Maar goed, ik ga op zoek naar een beter alarm, en ik zet daar een gehoorbeschadigend extra sirene bij, vlak bij de radio. Arbeidsvitaminen voor de dief zeg maar. :groteogen :groteogen :ie :ie :nuts :nuts
Ik hoop dat hij blijvend doof blijft, dan hoort hij de politie ook niet aankomen..... :politie
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Ja hoor... Navigatie gestolen!

Bericht door Inbouwer »

Of traangas koppelen aan het alarm. Ja, je wordt er niet vrolijk van.
Ik kom het vaak tegen inbraak van navigatie uit auto's. Het is echt klotte, hoewel ik graag nieuwe spullen lever.
In me nieuwe bus komt daarom een Clifford met alle opties. Ik wil wat van mij ook van mij blijft.
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: Ja hoor... Navigatie gestolen!

Bericht door Danny »

Die Touareg had ook interieurbewaking en eens je hand erin ging dat ding aan het loeien (achteraf in de garage) maar toch hebben ze er wat op gevonden want het ding heeft geen krimp gegeven, gevolg auto keurig leeg geladen...

wat moet een mens eigenlijk allemaal doen om z'n eigendom te vrijwaren van al die kloten met lange vingers...??
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Re: Ja hoor... Navigatie gestolen!

Bericht door Henk Peter 856 »

Sterkte ermee, is toch weer extra onkosten,die Navigatie kost nieuw dacht ik al snel 2800 euro.
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Ja hoor... Navigatie gestolen!

Bericht door Inbouwer »

Over weeg anders de Kenwood DNX-8220. Die kan ik wel voor een vriendenprijs leveren. :lach

Het voordeel van het Clifford alarm vind ik dat met de dual proximus sensor het alarm al gaat waarschuwingssignalen gaat geven als iemand in de buurt van de zijramen komt. Het alarm laat het dus al merken, voordat er schade is gemaakt. Ik denk dat menig dief daar niet van houdt. :politie :politie
Plaats reactie