Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

130 pk automaat niet langer abt gechipt

vragen over de T5
Plaats reactie
jj bullet
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 dec 2008, 20:17

130 pk automaat niet langer abt gechipt

Bericht door jj bullet »

mijn 130 pk automaat zou afgelopen 4 december worden gechipt door abt de dealer had er 2x overgebeld met pon
en alles leek geregeld maar toen mijn daeler met de bus bij pon kwam bleek pon zich te hebben vergist vw geeft geen fabrieksgarantie meer op een 130 pk automaat dus voor mij geen abt gechipte bus nu op zoek na wat anders mijn daeler doet ook veel zaken met jd engenering ben er nog niet uit de bus is van aug 2008 heeft nu 13000 gelopen maar neemt nog steeds 1 op 8/9 later jj bullet :ie
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: 130 pk automaat niet langer abt gechipt

Bericht door Donald4Motion »

Pon geeft ook geen garantie met een JD kuurtje hoor :knipoog
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: 130 pk automaat niet langer abt gechipt

Bericht door Henk250 »

Als je bus bij een dealer komt,en je motormanagement uitleest,en ziet dat er aan " gesleuteld" is,vervalt je garantie.
Althans,dat is mij verteld.
Ik wilde mijn 130pk automaat ook laten chippen,maar heb er van af gezien.


Succes met je beslissing.

:T54LIFE
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: 130 pk automaat niet langer abt gechipt

Bericht door Donald4Motion »

De automaten kunnen het niet echt hebben, vandaar.
pieters
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 jun 2008, 19:26

Re: 130 pk automaat niet langer abt gechipt

Bericht door pieters »

Sorry Heren.

Volkswagen moet gewoon goede versnellingsbakken maken.
Aandrijf assen met goede splines en deze in het vet zetten af fabriek.
Massa vliegwielen die niet deugen en het ergste de klant voor de kosten op laten draaiien als er iets stuk gaat wat niks maar dan ook niks met een chip te maken heeft.
Waterpompen die lekken, stuurpompen kapot, oliekoelers lek deurrubbers stuk.
Dynamo stuk. enz enz
Ook ik heb hem laten chippen hoor maar rijdt verder erg voorzichtig. Met een gemeten!! verbruik van gemiddeld 1 op 12 kan dat ook niet anders.
Aan mij is niet veel voorbij gegaan van de ellende.
Inmiddels de zaak weer aardig onder controle.
En ik moet zeggen de prestaties en het weggedrag die vind ik gewoon super.
Daarom doe ik hem ook niet weg en ga voor de volgende 100000km inmiddels.
Maar een nieuwe vw ik denk het niet.
Toch rijd ik nog steeds met heel veel plezier in de bus.
Maar de service van de dealer en pon . IK WIL ER NIETS MEER OVER HOREN.

Voor de rest wens ik ieder heel veel rijplezier met de t5

Succes maar weer.
herman94
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:16
Locatie: eindhoven

Re: 130 pk automaat niet langer abt gechipt

Bericht door herman94 »

mooi gezegt pieters bij mij is ook zo,n 90 procent van die dingen stuk gegaan, zoals bij vele maar iets van leren willen ze niet want als iets zo slecht is bv oliekoeler waterpomp modificeer dit dan maar nee hoor bij een bj 2008 gaat nog steeds het zelfde stuk .
herman 94
jj bullet
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 dec 2008, 20:17

Re: 130 pk automaat niet langer abt gechipt

Bericht door jj bullet »

Donald4Motion schreef:Pon geeft ook geen garantie met een JD kuurtje hoor :knipoog
klopt maar als er iets gebeurt dan komt jd weer langs bij de daeler om de chip er uit te halen en de bus :gekte kan daarna gewoon naar pon hij haalt er dan de log gegevens weer af
:gekte :knipoog
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: 130 pk automaat niet langer abt gechipt

Bericht door Schildertje »

jj bullet schreef:
Donald4Motion schreef:Pon geeft ook geen garantie met een JD kuurtje hoor :knipoog
klopt maar als er iets gebeurt dan komt jd weer langs bij de daeler om de chip er uit te halen en de bus :gekte kan daarna gewoon naar pon hij haalt er dan de log gegevens weer af
:gekte :knipoog
JD gaat echt niet het hele land door om software te wisselen hoor :bonk De mijne heeft een JD kuur gehad via mijn dealer. Originele software uitgelezen, opgeslagen en gemaild naar JD, JD-software via e-mail ontvangen, ingelezen en klaar is Klara :knipoog

Mijn dealer is in het bezit van de originele software van elke auto die gechipt is met JD-software, opgeslagen op kenteken. Bij pech aan bak of motor laat ik mijn bus direct naar mijn dealer brengen, en met hem heb ik de afspraak dat als er een chip gerelateerd probleem zou kunnen zijn, hij de originele software laadt.

Moet er wel bijzeggen dat deze dealer zeer veel op tuningsgebied doet, en al zeer veel auto's heeft laten "doen" door JD. zowel Audi, VW, Seat en Skoda. Ik ben nog steeds zeer tevreden met mijn JD-chip. Inmiddels sinds juni 2008 al bijna 38000 km onderweg zonder problemen met automaat, roetfilter of wat dan ook........
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Damy

Re: 130 pk automaat niet langer abt gechipt

Bericht door Damy »

Is dat een dealer in de buurt van Zoetermeer???
Die heeft zelfs paketten samengesteld met JD kuren....met garantie, veelal voor Seats.
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: 130 pk automaat niet langer abt gechipt

Bericht door hendrikus »

Damy schreef:Is dat een dealer in de buurt van Zoetermeer???
Die heeft zelfs paketten samengesteld met JD kuren....met garantie, veelal voor Seats.
volgens mij was dat idd VDV. Kan me nog heugen dat er op SO foto's stonden van het feit dat de bus net geleverd was en bij VDV stond voor inbouw van apparatuur. ( of haal ik je nu met iemand anders id war? )
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: 130 pk automaat niet langer abt gechipt

Bericht door Schildertje »

Je hebt het helemaal juist Hendrikus, that was me :knipoog

@Damy, klopt dat is de dealer. Zit nu alweer een poos in Benthuizen en levert voor Seat inderdaad allerlei tuningspakketten (chiptuning, uitlaatsystemen, verlaging etc.) Is in hoofdzaak Seat-dealer, maar komt uit en VAG familie dus kun je voor dit soort pakketten ook bij hun terecht als je een Audi, VW of Skoda hebt. Zo heb ik daar ook ooit een Skoda Octavia RS gekocht met zo'n pakket....
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Plaats reactie