Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tipjes voor de T5

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jouke
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:37
Locatie: Beetgumermolen
Contacteer:

Tipjes voor de T5

Bericht door Jouke »

Hallo Allemaal

Iedereen wil meestal meer power voor een leuke prijs.
Ik heb in mijn T5 130 PK een powerboxje geplaatst wat vaak afgeraden word maar wist ik veel.
Maar ik ben er erg tevreden over trekt veel beter boven in topsnelheid 190 km/h echt een aanrader voor weinig geld ik heb hem er laatst uitgehaald omdat de motor erg stotterde en haast niet meer boven de 140 KM/H kwam maar dat bleek gewoon water in het dieselfilter te zitten.
Waarschijnlijk met tanken gebeurd omdat ikmet het uitstappen nog wel eens aan het tankklepje blijf hangen was die verbogen en kwam er allemaal stuif/rijwater in de vuller.
Nieuw filter en hij gaat weer.
Maar goed zonder powerbox was hij echt minder veel kleiner koppelbereik gewoon erg standaard.

Verder heb ik nog nooit mijn turbo hoeven vervangen.
Terwijl de cruise snelheid altijd op 150 KM/H licht en er vaak een kar of paardentrailer achter hangt. En we dan altijd 120 KM/H rijden. Ik weet het veel te hard maar in een T5 kan het gewoon, die wagen wil niet minder :lach :lach :lach :T54LIFE
Kan mazzel zijn maar ik sleutel al een paar jaartjes mee en ben begonnen met oldtimers.
Wat ik altijd doe is bij de olieverversing T.S.L toevoegen.
Volgens mij is dit op teflonbasis maar het werkt echt geen/minder slijtage en een film over alles waar de olie komt dus ook op het turbo asje.
Je weet natuurlijk nooit echt het effect maar alle autos en boten waar ik dit gebruikt hebt worden/bleven probleemvrij motoren toeval misschien maar wel lekker.

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

Vriendelijke groet,
Jouke
Als het geld op is kun je altijd nog vieze handen krijgen
Plaats reactie