Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ik ben zo teleurgesteld en vreselijk verdrietig....

vragen over de T5
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Bericht door painter »

Vandaar ook mijn welgemeende opmerking, Wie de schoen past, trekt hem aan.
Dus voel je niet aangesproken, maar er zullen er gerust berijders zijn, die hun rechtervoet niet in bedwang kunnen houden.
En ik doel dus eigenlijk op deze groep.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Fred loodrecht
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Fred loodrecht »

Als je mening niet op hem duid,wat doe je dan in deze topic?
Ik snap niet dat sommige mensen ongevraagd hun mening over allerlei zaken wilt geven.
Hij baalt van zijn kapotte versnellingsbak,ga jij effe ongevraagd een belerend verhaal intypen. :lach
Misschien is schoolmeester een beter vak voor je.
Je zou hem ook kunnen steunen en met een advies hoe dit op te lossen help je hem tenminste.
Of schrijf eens een boek,de levenswijze van painter,gaat je auto nooit in stuk en we rijden allemaal in een grijze :lach
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

Fred loodrecht schreef:Ik snap niet dat sommige mensen ongevraagd hun mening over allerlei zaken wilt geven.
Is dit een publiek forum of niet ??
Ja ? Dus staat iedereen vrij om zijn mening te geven , of niet ?
Gebruikersavatar
kleijntje
Berichten: 42
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:23

Bericht door kleijntje »

Als ik me goed herinner dan is er in het vorige forum halverwege 2006 een bericht geplaatst dat chippen van de T5 met automaat niet meer door PON aangeboden werd. Voor die tijd dus wel.
Misschien is het bericht nog door de moderator terug te halen?

Wim
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

Dat zou voor mij van ZEER groot belang zijn!!!!!!!!
PON weigert tot nu toe elke medewerking!!
Morgen weer gesprekken tussen diverse BoBo's om te bepalen of ik nu wel of geen recht heb op garantie.
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Bericht door painter »

Fred loodrecht schreef:Als je mening niet op hem duid,wat doe je dan in deze topic?
Ik snap niet dat sommige mensen ongevraagd hun mening over allerlei zaken wilt geven.
Hij baalt van zijn kapotte versnellingsbak,ga jij effe ongevraagd een belerend verhaal intypen. :lach
Misschien is schoolmeester een beter vak voor je.
Je zou hem ook kunnen steunen en met een advies hoe dit op te lossen help je hem tenminste.
Of schrijf eens een boek,de levenswijze van painter,gaat je auto nooit in stuk en we rijden allemaal in een grijze :lach
Beste Fred,
Natuurlijk ga vindt ik het voor T5 Courier minder geslaagd om dit mee te maken, maar zoals ik al eerder schreef ( ik val in herhaling), was mijn mening alleen bestemd voor diegene die zich aangesproken voelen.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
Vinnie
Berichten: 703
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:22
Locatie: Westfriesland

Bericht door Vinnie »

Hey painter het wordt een beetje vervelend, je valt elke keer in herhalingen. :bifun :bifun :bifun
Kijk niet achterom, daar heb je spiegels voor!
Fred loodrecht
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Fred loodrecht »

Beste heer Painter en Pascal

Bedankt voor jullie wijze woorden.
Maar mijn verhaal was alleen voor diegene die zich aangesproken voelen.
trek er niks van aan!!!

Fred

En voor de Koerier,

Ik kijk regelmatig op de ABT site, ik kan alleen nergens vinden dat de automaat 175 pk niet getunend kan worden met behoud van garantie.
Misschien heb je er wat aan.

Fred
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Bericht door painter »

Nou ja, als tuning niks meer te bieden heeft, laat ik me wel op deze manier tunen !!!!!!!!!


http://www.wheelztv.nl/cms_show_art-Fun.php?id=211
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Multivan
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 jan 2007, 18:39
Locatie: Delfzijl

Ook Abt getuned

Bericht door Multivan »

Mijn T5 Multivan 174 pk is ook Abt getuned. (originele stempels van de dealer staan in het instructieboekje) Mijn handgeschakelde versnellingsbak moest na 65000 km vervangen worden. Dit wasgeen enkel probleem. De grootste dealer van Noord Nederland heeft dit probleemloos geregeld voor garantie
stefan meulenberg
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 jan 2007, 17:46
Locatie: Stein

automaat

Bericht door stefan meulenberg »

de mijne vorige t5 niet getuned 174 pk automaat tot twee keer toe een grote knal en einde oefening het ligt aan de bak deze kan niet konstant halve last aan bij vol gas gaat deze niet snel stuk wel in de 1 als een mongool optrekken niet dat ik dit gedaan heb bij mijn vorige hebben ze de puls bij de bak afgenomen en daar ging het fout.
nu een nieuwe t5 automaat loopt als de brandweer met euro 4 en roetfilter en nog sneller en super schakelen je kunt bgewoon pech hebben klaar.
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Bericht door appie »

ach 240000 km?

bak 4250/ 240000 = 0,017 euro per km, waar hebben we het over, gezien er niet in de zuinigste bus in z'n klasse wordt gereden moet dit niet overkomelijk zijn.
En daarbij allemaal weer aftrekbaar.

Niet mokken gewoon een verse bestellen
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

Waar we het over hebben??? Dat mijn auto slechts 20 maanden oud is, en dat ik gewoon RECHT heb op GARANTIE!!! Dat ik € 1200,= heb uitgegeven aan motortuning, elke beurt voor voor € 80,= ATF-olie heb laten vervangen en voor een dikke €100,= pakkingen moet laten vervangen. Dat ik mijn auto volgens ALLE aangegeven richtlijnen van zowel de dealer als PON heb onderhouden en behandeld. En nu er ineens toch problemen ontstaan mijn DEALER mij voorlopig laat STAAN!!

DAAR hebben we het over!!!

Dat er mensen zijn die hun fantastische T5 gebruiken voor andere doeleinden, PRIMA, ik heb de auto nodig om mijn BROOD te verdienen, geef daar dus vele euro's aan uit, en verwacht daar dus ook iets voor terug. Blijkbaar is dat teveel gevraagd.
Ben VW fan in hart en nieren, ondanks veel ellende die ik al heb mee gemaakt met VW blijf ik erin geloven. (2x T4 automaat met bijbehorende problemen, 1x Caddy TDI met ernstige motormanagement problemen, en nu een T5 met automaat problemen!!!) Heb in de afgelopen 10 jaar meer 1.500.000 km VW ervaring opgedaan, en dat dit niet altijd zonder slag of stoot is gegaan is duidelijk. Maar dat een dealer mij aan het lijntje houdt... accepteer ik gewoon niet. Ben dus ondertussen in contact getreden met PON en de After-Sales manager van mijn dealer, de onderste steen gaat boven en mijn auto gaat gemaakt worden op korte termijn en niet voor mijn rekening.

Wordt vervolgd.
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

P@t : het is inderdaad niet echt mooie reclame voor PON of je dealer dat ze je gewoon in de kou laten staan ...
Maar waarom rij je altijd met automaat ? De automaat in de T4 is nooit echt goed gebleken , en die in de T5 doet het al niet veel beter ... Misschien is voor je volgende een handgeschakelde bak beter ?
Airborne
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2007, 11:04

Bericht door Airborne »

Ach het is bekend pon is nog erger dan een verzekerings maatschappij als het op service aankomt zijn ze niet thuis.

Het is jammer dat er niets betters te koop is. Maat VW heeft nog nooit een goede automaat voor een bus kunnen bouwen. Het is waat mijn verkoper toen al tegen mij zij als je een automaat koop kost het drie keer geld tijdens aanschaf tijdens rijden onderhoud en bij inruil. Gewoon niet doen. Ik denk dat VW vergeet dat er met een bus vaak veel gewicht vervoerd wordt en dat er veel gepesteerd moet worden

Ik weet niet wat je vervoerd maar ik kan mij voorstellen dat al je regelmatig veel gewicht me neemt op je lange ritten en nog al een door de bergen gaat dat je automaat daar zeer veel van te leiden heeft. Maar dat neemt niet weg dat VW gewoon zijn garantie moet geven Ik snap niet waarom ze dat niet gewoon doen. Zo'n bak kost msichien wel 4250 euro voor jou maar voor VW zal dat minder dan de helf zijn schat ik. Ik denk dat jou (Terechte geklaag) veel meer schade doet) Ik zou er een een advocaat naar laten kijken en gelijk eens een claim indienen wegen gedorven inkomsten wegen wanprestatie van PON.

Ik wens je veel succes En Pon rekent er gewoon op dat mensen zo als jij en ikm VW amn in hard en nieren niet weglopen maar er zijn grenzen de Ster .
Plaats reactie