Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hulp en/of tips gevraagd bij aankoop T4 uit 1996

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Hulp en/of tips gevraagd bij aankoop T4 uit 1996

Bericht door matje86 »

puike bus man!
indien je geen bezwaar hebt tegen een dakdrager, anders op de plekken waar de gaten zitten een dakrail maken
eigenlijk te weinig km voor de prijs maar ja niet geschoten is altijd ...
of is het deze bus?
http://link.marktplaats.nl/197356365
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Gouda's Glorie
Berichten: 79
Lid geworden op: 24 dec 2008, 14:13
Locatie: Gouda

Re: Hulp en/of tips gevraagd bij aankoop T4 uit 1996

Bericht door Gouda's Glorie »

Ik heb ff naar de kentekens gekeken, maar zijn niet dezelfde. Ik ga de verkoper morgen ff bellen. Hij is me sowieso nog te duur.
Als ik iets weet, zal ik het hier ff melden.

Nog zaken waarnaar ik moet vragen??

Tips zijn altijd welkom
matje86 schreef:puike bus man!
indien je geen bezwaar hebt tegen een dakdrager, anders op de plekken waar de gaten zitten een dakrail maken
eigenlijk te weinig km voor de prijs maar ja niet geschoten is altijd ...
of is het deze bus?
http://link.marktplaats.nl/197356365
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: Hulp en/of tips gevraagd bij aankoop T4 uit 1996

Bericht door Reny »

Papieren, bonnen, NAP??
kilometerhistorie?

groetjes
Rény
fotogalerij 1120
Gebruikersavatar
Jouke
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:37
Locatie: Beetgumermolen
Contacteer:

Re: Hulp en/of tips gevraagd bij aankoop T4 uit 1996

Bericht door Jouke »

Matje die van die link van jou is geen LWB en die op de foto uit Den Haag wel. :ie

Ik zou maar eens bellen. En let op onderdelen en reparaties zijn duur en goedkoop word zo duurkoop. Een paar hnderd euro meer betalen dan je eigenlijk zou willen kan je misschien een hoop narigheid en geld schelen op de lange duur. (das een tipje) :muur :muur
Als het geld op is kun je altijd nog vieze handen krijgen
Gebruikersavatar
Gouda's Glorie
Berichten: 79
Lid geworden op: 24 dec 2008, 14:13
Locatie: Gouda

Re: Hulp en/of tips gevraagd bij aankoop T4 uit 1996

Bericht door Gouda's Glorie »

Bedankt voor de tips.

Ja ik zou het liefst een blitse bus hebben van een paar jaartjes oud, maar helaas heb ik gewoonweg niet meer te te steden dan zo'n E 3500,- Sowieso heb ik geen verstand van :werkaanT4 en ik heb er ook geen kaas van gegeten (al woon ik in een kaasstad) :knipoog :lach Het enige wat ik beslist wil voorkomen is dat ik achteraf :muur :muur :wjw
Jouke schreef:Matje die van die link van jou is geen LWB en die op de foto uit Den Haag wel. :ie

Ik zou maar eens bellen. En let op onderdelen en reparaties zijn duur en goedkoop word zo duurkoop. Een paar hnderd euro meer betalen dan je eigenlijk zou willen kan je misschien een hoop narigheid en geld schelen op de lange duur. (das een tipje) :muur :muur
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: Hulp en/of tips gevraagd bij aankoop T4 uit 1996

Bericht door Ron---63--- »

Nette bus voor weinig geld, je zou altijd ff kunnen kijken natuurlijk !!
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
Viking64
Berichten: 293
Lid geworden op: 29 dec 2008, 19:39
Locatie: Castellum aan den Rijn
Contacteer:

Re: Hulp en/of tips gevraagd bij aankoop T4 uit 1996

Bericht door Viking64 »

Heb allebei die beige (wat een kleur :bonk ) bekeken en vindt ze er veels te mooi uitzien voor een ex bouw bus!
Dus daar is verschrikkelijk goed op gepoetst.
Kan me ook niet voorstellen dat iemand zo'n bus als zzp'er ooit nieuw gekocht heeft (dat zou de mooie staat kunnen verklaren) want dan neem je zo'n kleur niet...
Maar een echt oordeel kan je pas vellen als je die bus in het echt gezien hebt, een foto kan zo vertekenen...... (eigen ervaring)

Toen ik ooit opzoek was naar een T4 voor mijn bedrijf heb ik vele T4's gezien die leuk in de prijs zaten maar kompleet uitgewoond. brandplekken in de hemelbekleding van peuken, koffie meuk door het hele interieur, gescheurde stoel bekleding enz.. enz...
Particulier kwam ik gewoon niet aan een nette wagen... en ben toen maar bij de dealers gaan kijken, daar vond ik dan ook mijn huidige wagen. Echt in nieuw staat (3jr en 27.000km) Natuurlijk betaal je daar flink meer geld voor maar dat is het me in al die jaren wel waard geweest!

Uiteraard niets ten nadele van berijders die hun bus wel netjes houden.... maar van niet zelfstandigen heb ik er nog niet een gezien......

Succes met zoeken,
groeten
Ruud
Als ik niet met m'n T6 rij, zit ik op een van m'n BMW motoren :)
robertino1
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 jun 2008, 20:45

Re: Hulp en/of tips gevraagd bij aankoop T4 uit 1996

Bericht door robertino1 »

Hallo,
Deze handelaar staat niet bekend als de beste van nederland voor de goede verstaander.
zat voorheen in monster staat al eens in dit forum beschreven
niet naar de verhalen luisteren alleen goed kijken en rijden
neem altijd iemand mee die er verstand van heeft
papieren kontroleren en de vorige eigenaar kontakten boekje kontroleren dan zie je ook bij wij onderhoud is gepleegd navragen
desnoods even bij een garage in die industriewijk laten goed laten bekijken keuren
dat geld is zo terugverdiend
als distributie bij vw is vernieuwd wordt er altijd bij de motor een sticker of loodje metalen plaatje bevestigd met gegevens
laat niet opjagen er komt altijd nog een andere t4 te koop
en van de prijs kan altijd wat af hij koopt ze heus niet voor de hoofdprijs
veel wijsheid rob
Gebruikersavatar
Gouda's Glorie
Berichten: 79
Lid geworden op: 24 dec 2008, 14:13
Locatie: Gouda

Re: Hulp en/of tips gevraagd bij aankoop T4 uit 1996

Bericht door Gouda's Glorie »

Ik bven vandaag ff wezen kijken, maar ze waren gesloten.

Nu ik de berichten lees, heb ik zoiets als, moet ik nog wel gaan kijken??? Zelf heb ik geen verstandvan techniek en om een kennis door de weeks zover te krijgen dat hij meegaat om te kijken is vaak te veel gevraagd.
Ik denk dat ik er maar ff mee wacht totdat ik iets tegenkom van een particulier. Immers heb ik geen haast.

In ieder geval bedankt voor de waarschuwing
Ron---63--- schreef:Nette bus voor weinig geld, je zou altijd ff kunnen kijken natuurlijk !!
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Hulp en/of tips gevraagd bij aankoop T4 uit 1996

Bericht door Wim T4 935 »

Gouda's Glorie schreef:Ik ben vandaag ff wezen kijken, maar ze waren gesloten.

Nu ik de berichten lees, heb ik zoiets als, moet ik nog wel gaan kijken??? Zelf heb ik geen verstandvan techniek en om een kennis door de weeks zover te krijgen dat hij meegaat om te kijken is vaak te veel gevraagd.
Ik denk dat ik er maar ff mee wacht totdat ik iets tegenkom van een particulier. Immers heb ik geen haast.
Bij mijn weten zijn ze altijd gesloten, ze werken alleen op afspraak. Er staat op hun site ook duidelijk dat je eerst moet bellen voor een bezichtiging en/of proefrit.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
robertino1
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 jun 2008, 20:45

Re: Hulp en/of tips gevraagd bij aankoop T4 uit 1996

Bericht door robertino1 »

Hallo,

kijk even in het forum te koop /gevraagd staat een t4 te koop van lid
misschien wat voor je prijs klopt ongev geen verlengde wel dubbele cabine is makkelijk met honden
rob
Gebruikersavatar
Gouda's Glorie
Berichten: 79
Lid geworden op: 24 dec 2008, 14:13
Locatie: Gouda

Re: Hulp en/of tips gevraagd bij aankoop T4 uit 1996

Bericht door Gouda's Glorie »

Hoi Rob,

Ik zoek een LWB omdat ik 8 honden heb die ik ook allemaal tegelijk mee wil kunnen nemen, dus een dubbele cabine is in mijn geval niet handig. Toch bedankt voor het tippen!
robertino1 schreef:Hallo,

kijk even in het forum te koop /gevraagd staat een t4 te koop van lid
misschien wat voor je prijs klopt ongev geen verlengde wel dubbele cabine is makkelijk met honden
rob
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Hulp en/of tips gevraagd bij aankoop T4 uit 1996

Bericht door matje86 »

dubbele cabine er uit slopen en omkeuren naar enkel kost ongeveer 45 euro
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Hulp en/of tips gevraagd bij aankoop T4 uit 1996

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik kan in mijn KWB (wel met twee schuifdeuren) 8 hokken kwijt voor mijn honden (hokken zijn 55x60x100) op het moment heb ik 4 honden en dus ook maar 4 hokken, maar wel zo gepland voor als er meer honden komen (als het goed is in april de 5e)

wat voor honden heb je?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Gouda's Glorie
Berichten: 79
Lid geworden op: 24 dec 2008, 14:13
Locatie: Gouda

Re: Hulp en/of tips gevraagd bij aankoop T4 uit 1996

Bericht door Gouda's Glorie »

Roger,

Ik heb Bull Terriers. 6 teven en 2 reuen. De teven gaan gewoon los met z'n allen in de laadruimte, maar de 2 reuen vervoer ik liever gescheiden van elkaar.Ik wil achterin 2 benches waarin ik de 2 boy's kan doen. De rest is voor de meiden. Ik wil de benches liever niet stapelen.


Roger B. schreef:ik kan in mijn KWB (wel met twee schuifdeuren) 8 hokken kwijt voor mijn honden (hokken zijn 55x60x100) op het moment heb ik 4 honden en dus ook maar 4 hokken, maar wel zo gepland voor als er meer honden komen (als het goed is in april de 5e)

wat voor honden heb je?
Laatst gewijzigd door Gouda's Glorie op 05 jan 2009, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie