Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Voorkom diefstal

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nikita
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 apr 2012, 15:57
Locatie: wageningen

Re: Voorkom diefstal

Bericht door nikita »

eindgebruiker schreef:
nikita schreef:
Camperforum:
=============
Ook ik laat een Bearlock inbouwen maar pas op ook een Bearlock is open te krijgen. Vorige week is een camper gejat
Wel grappig dat je zelf een stuurslot aanraadt terwijl in je voorbeeld een Mercedes is gejat met Bearlock EN stuurslot :bonk
nikita schreef:
Hier zijn relaas op het forum van Dubbellucht:
---------------------------------------
Laat Bearlock goed kijken hoe ze je wagen beveiligen!!! Onze 508 (YL-65-FX) is eergisteren nacht gestolen. Bearlock erop en een zwaar stuurslot.
Maar goed, dat was dus een Mercedes, geen T4/T5.


Een stuurslot kost tussen de 60 en ca 100 euro en heeft visueel meer effect dan een Bearlock.
Het verhaal van de volkswagen golf R32 die met Bearlock en al gestolen is en de mening van de
eigenaar sluit naadloos aan op mijn visie.
Ieder slot is te kraken, zelfs het slot van de kluis van de NL Bank en dan praat je niet over een slotje van 500 euro
Het is allemaal alleen maar tijd vertragend.

Zie onderstaande link dat het duurste 3 sterren slot slechts ca 5 minuten ! inbraakvertragend is !
En dan staat er tot overmaat van ramp nog bij dat dit zonder het gebruik van
klop of slagsleutels is want daarmee maak je binnen 20 sec. een 3 sterrenslot open !

http://www.slotservice.nl/skg-aanduidingen" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Voorkom diefstal

Bericht door Oviivo »

Zullen we het, als klap op de vuurpijl, ook nog eens over pompverstuivers hebben? :bifun
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
astolk
Berichten: 178
Lid geworden op: 24 jul 2012, 20:53

Re: Voorkom diefstal

Bericht door astolk »

Misschien een stomme vraag maar maakt het nog uit of je VW vooruit of achteruit geparkeerd staat dit M.B.T. Het stelen van de bus of maakt dat niet uit?

:T54LIFE
T5 GP 2011 deepblackpareleffect metallic
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Voorkom diefstal

Bericht door robertTREBOR »

Krijg net whatsup binnen dat de Caddy van de ex van me vriendin in Amsterdam is gejat vannacht.
Gewoon een witte . een vieze bouwvakkers bus vol deuken en krassen ,bouwjaar 2011 volgens mij.

Ook Caddy's worden dus gestolen.................
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Voorkom diefstal

Bericht door robertTREBOR »

Oviivo schreef:Zullen we het, als klap op de vuurpijl, ook nog eens over pompverstuivers hebben? :bifun

Oeps, staat hier nog een Audi A6 die weer op 3 cijlinders loopt en waarmee over 4 weken een ritje van 1200 km
mee gemaakt moet worden en wat eigenlijk helemaal niet kan........................

Zit er nog iemand hier in de buurt van Vlaardingen waar ik de waarde van de pompverstuivers kan laten uitlezen ??
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
astolk
Berichten: 178
Lid geworden op: 24 jul 2012, 20:53

Re: Voorkom diefstal

Bericht door astolk »

Die pompverstuivers weet wat....gewoon laten maken en doorknallen....we weten allemaal dat het bezitten van een of meerdere auto's geld kosst....maar we kunnen niet meer zonder dat is het probleem..

:T54LIFE
T5 GP 2011 deepblackpareleffect metallic
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Voorkom diefstal

Bericht door Jakob G »

astolk schreef:Misschien een stomme vraag maar maakt het nog uit of je VW vooruit of achteruit geparkeerd staat dit M.B.T. Het stelen van de bus of maakt dat niet uit?

:T54LIFE
Ja zeker als je de bus met zijn kont tegen een boom zet, hebben ze een probleem met het achteruitrijden, het zelfde heb je in veel situatie's als je de bus achter uit parkeer, en de bearlock vergrendeld is in zijn achter uit.

Waar we vaak wel rekening mee houden dat de bus zo staat dat ze niet ongezien aan de bus kunnen prutsen of inbreken.

Als het mogelijk is parkeer je bus bij nieuwsgierig mensen die bij het minste geringste voor het raam gaan kijken, daar houden de inbrekers en jatters niet van.

Groet,
Jakob G
Ps, we hadden een jaren geleden een auto in een hoek gezet met struikjes er om heen best hadden ze het slot geforceerd, geef dieven ook zelf minderkans, :T54LIFE :politie wees waakzaam, wees vernuftig, wees problemen voor door doelbewust rekening met dingen te houden. :politie :T54LIFE
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
HMMaat
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:58
Locatie: rotterdam

Re: Voorkom diefstal

Bericht door HMMaat »

Ondanks de voor en tegens gaan wij in onze laatste aankoop , witte t4 tdi , een bearlock zetten.
Tips gevraagd voor GOEDE betaalbare inbouwadressen. Als ik ff snel rondbel blijf ik steken op 640,-
Omgeving rotterdam
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Voorkom diefstal

Bericht door ronald tdi »

http://www.weetjewel.com/home.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En dan bij kopje korting weetjewel kijken....

Deze komen bij je thuis inbouwen.
Volgens zeggen 499,=
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Voorkom diefstal

Bericht door Oviivo »

Nog een tip;

Parkeer in een vak of op je oprit met de neus van je bus naar de weg. Als het tuig dan de deur open heeft, kunnen ze bij een eventueel heterdaadje minder makkelijk wegvluchten. Dus ze pakken liever auto's die andersom staan. Tipje van de :T4politie
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
HMMaat
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:58
Locatie: rotterdam

Re: Voorkom diefstal

Bericht door HMMaat »

@ Ronald TDI , linkje verwijst naar homepage http://www." onclick="window.open(this.href);return false;.

At Ovilvo , neus naar de weg is toch gewoon vooruit weg gassen?
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Voorkom diefstal

Bericht door Oviivo »

HMMaat schreef:At Ovilvo , neus naar de weg is toch gewoon vooruit weg gassen?
Lees nog even wat ik schreef :kus

Het gaat om het belemmeren van de vluchtweg.

En als je een versnellingsbakslot hebt, wat in de achteruit vergrendeld, is het ook een extra drempel.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Voorkom diefstal

Bericht door ronald tdi »

Ik schreef ook
Klik op kopje

Korting weetjewel
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Voorkom diefstal

Bericht door Jakob G »

ronald tdi schreef:http://www.weetjewel.com/home.html
En dan bij kopje korting weetjewel kijken....

Deze komen bij je thuis inbouwen.
Volgens zeggen 499,=
En je krijgt korting op je verzekerings- premie, en verdient zo je aanschaf weer langzaam terug.


Beste Ronald,

Je vond de kosten wat te hoog voor de Bearlock, zie marktplaats kost €200,- wel zelf monteren met stalenbreekbouten, je kan ze ook nog even met elektrisch lassen even vastpikken, dan gaat saboteren ook nog even moeilijker.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

Met een hartelijke groet,
Jakob G
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Voorkom diefstal

Bericht door Jeroen T5 204 »

Wanneer je een 2de hands Bearlock koopt, zorg dan wel dat je de sleutelpas erbij hebt met de code. Ook moet hij geregistreerd staan bij Bearlock op kenteken.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Plaats reactie