Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T4 California 1997
Re: T4 California 1997
Tja, voor een nieuwe vragen ze nu ook weer geen astronomische bedragen.....
We hebben er nu eentje met een vergrendeling.
Zou het heel veel uit maken om er weer eentje met of zonder vergrendeling te nemen?
Wat is de meerwaarde van een vergrendeling?
We hebben er nu eentje met een vergrendeling.
Zou het heel veel uit maken om er weer eentje met of zonder vergrendeling te nemen?
Wat is de meerwaarde van een vergrendeling?
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Re: T4 California 1997
Ik heb het nut van de vergrendeling nooit begrepen. Die CEE stekkers zitten van zichzelf al behoorlijk stevig.
Overigens staat in een van de reviews in jouw eerste link dat de boorgaten niet compatibel zijn met de originele stekkerdoos. Dus toch even opletten. Past blijkbaar niet bij iedereen zonder problemen.
Poptopshop verkoopt ze ook en daar mag je verwachten dat het wel past in een California. En een stuk voordeliger.
Overigens staat in een van de reviews in jouw eerste link dat de boorgaten niet compatibel zijn met de originele stekkerdoos. Dus toch even opletten. Past blijkbaar niet bij iedereen zonder problemen.
Poptopshop verkoopt ze ook en daar mag je verwachten dat het wel past in een California. En een stuk voordeliger.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: T4 California 1997
Ik zie een reden voor een vergrendeling ook niet helemaal, aan de andere kant heb ik er ook geen last van oid.Hanz schreef: 21 mei 2024, 16:05 Ik heb het nut van de vergrendeling nooit begrepen. Die CEE stekkers zitten van zichzelf al behoorlijk stevig.
Overigens staat in een van de reviews in jouw eerste link dat de boorgaten niet compatibel zijn met de originele stekkerdoos. Dus toch even opletten. Past blijkbaar niet bij iedereen zonder problemen.
Poptopshop verkoopt ze ook en daar mag je verwachten dat het wel past in een California. En een stuk voordeliger.
Goede tip van Poptopshop, heel betaalbaar. Die site zit nog niet helemaal in mijn systeem.
We hebben nu joekels van oprijblokken, maar we gebruiken ze eigenlijk nooit, gelijk maar eens van die kleintjes mee bestellen
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Re: T4 California 1997
Overigens, om het even terug te koppelen, die stekkerdoos van Poptopshop is plug and play.
Gereedschap bj elkaar pakken en weer op ruimen kost bijna meer tijd dan het vervangen
Het binnenwerk verschilt echt minimaal, maar verder zo goed als identiek
Volgende week mag ze voor APK, ben benieuwd.
Gereedschap bj elkaar pakken en weer op ruimen kost bijna meer tijd dan het vervangen
Het binnenwerk verschilt echt minimaal, maar verder zo goed als identiek
Volgende week mag ze voor APK, ben benieuwd.
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Re: T4 California 1997
En de T4 is weer glansrijk door de APK gekomen, op twee gescheurde mofjes in de stuurinrichting na die gelijk vervangen zijn...
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Re: T4 California 1997
In de motorkap zijn twee buffers aan gort.
Nu heb ik ze na wat zoekwerk denk ik gevonden, maar omdat ze bij mij helemaal kapot zijn heb ik geen idee of dit de goede zijn.
Kan iemand bevestigen dat dit ook de goede zijn?
In het exploded view plaatje in de link is het nr. 19 (met klein grijs vlakje er om heen)
https://www.ebay.com/itm/203035763712
Nu heb ik ze na wat zoekwerk denk ik gevonden, maar omdat ze bij mij helemaal kapot zijn heb ik geen idee of dit de goede zijn.
Kan iemand bevestigen dat dit ook de goede zijn?
In het exploded view plaatje in de link is het nr. 19 (met klein grijs vlakje er om heen)
https://www.ebay.com/itm/203035763712
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
- Multivan Generation
- Berichten: 34218
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T4 California 1997
Zijn in mijn ogen niet de juiste.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T4 California 1997
Niet de goede. Deze moet je hebben:
https://bus-ok.nl/T4-Buffer-for-Bonnet- ... 90-743-901
https://bus-ok.nl/T4-Buffer-for-Bonnet- ... 90-743-901
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: T4 California 1997
Bedankt Hanz!Hanz schreef: 08 jul 2024, 15:16 Niet de goede. Deze moet je hebben:
https://bus-ok.nl/T4-Buffer-for-Bonnet- ... 90-743-901
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Re: T4 California 1997
In de wielkasten begint wat lichte vliegroest te ontstaan.
Geïnspireerd door de behandeling die Multivan Generation zijn wielkasten heeft gegeven ( http://www.eldiape.com/ ) wil ik dat ook gaan doen.
Ik dacht zelf;
Reinigen wielkasten
Wegborstelen evt los zittende delen
Ontvetten
1 of 2 lagen Brunox roestomvormer
3 lagen tectyl 190 zwart
(uiteraard met droogtijden tussendoor)
Ik heb ook nog even gekeken naar de combi RX5/RX10 maar daar lijkt niet iedereen van overtuigd en verder lijkt de tectyl nog een enigzins geluiddempende werking te hebben.
Heb nog zitten Googlen op zinkspray, als tussenlaag, maar die schijnt niet geschikt te zijn om over een bestaande laklaag heen te spuiten?
Iemand ideeën daar over?
Geïnspireerd door de behandeling die Multivan Generation zijn wielkasten heeft gegeven ( http://www.eldiape.com/ ) wil ik dat ook gaan doen.
Ik dacht zelf;
Reinigen wielkasten
Wegborstelen evt los zittende delen
Ontvetten
1 of 2 lagen Brunox roestomvormer
3 lagen tectyl 190 zwart
(uiteraard met droogtijden tussendoor)
Ik heb ook nog even gekeken naar de combi RX5/RX10 maar daar lijkt niet iedereen van overtuigd en verder lijkt de tectyl nog een enigzins geluiddempende werking te hebben.
Heb nog zitten Googlen op zinkspray, als tussenlaag, maar die schijnt niet geschikt te zijn om over een bestaande laklaag heen te spuiten?
Iemand ideeën daar over?
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Re: T4 California 1997
Dropmans schreef: 09 jul 2024, 16:22 In de wielkasten begint wat lichte vliegroest te ontstaan.
Vliegroest heb je als van buitenaf roestdeeltjest op je auto terecht komen. In je wielkasten zal dat zeker niet het geval zijn. Als je de term vliegroest gebruikt dan is dat een soort wensdenken, zo van: het valt nog wel mee. Roest bij een T4 valt meestal niet mee.
Als de roest aan de buitenkant zichtbaar wordt dan zit het vaak al diep in het metaal. Ik hoop voor jou dat het meevalt maar je moet niet gek opkijken als bij reinigen van de wielkasten er opeens gaten tevoorschijn komen. Geen doemdenken maar eigen ervaring met ook een 1997 California.
Geïnspireerd door de behandeling die Multivan Generation zijn wielkasten heeft gegeven ( http://www.eldiape.com/ ) wil ik dat ook gaan doen.
Dat kan zeker geen kwaad. De aanpak van Peter was heel grondig maar zijn wielkasten waren nog in heel goede staat dus de basis was al veel beter.
Ik dacht zelf;
Reinigen wielkasten
Wegborstelen evt los zittende delen
Ontvetten
1 of 2 lagen Brunox roestomvormer
3 lagen tectyl 190 zwart
(uiteraard met droogtijden tussendoor)
Succes en laten we hopen dat het meevalt.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: T4 California 1997
'vliegroest' is dan wellicht niet de juiste term. Het ziet er uit als heel oppervlakkig.
(beschadigingen/slijtage van steenslag, modder, zand etc?)
We gaan het zien, hopelijk valt het idd mee, fingers crossed...
(beschadigingen/slijtage van steenslag, modder, zand etc?)
We gaan het zien, hopelijk valt het idd mee, fingers crossed...
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Re: T4 California 1997
Daarnet nog snel even de wielkast RA uit gesopt, het lijkt vooral nogal vuil te zijn.
De roest lijkt nogal mee te vallen, een voorganger is zo vriendelijk geweest de wielkasten al eens in te stoppen met tectyl oid.
Het zijn meer wat hoekjes en wat op de chassisbalk.
Binnenkort 1 voor 1 de wielen er eens af en eens goed kijken/schoon maken
De roest lijkt nogal mee te vallen, een voorganger is zo vriendelijk geweest de wielkasten al eens in te stoppen met tectyl oid.
Het zijn meer wat hoekjes en wat op de chassisbalk.
Binnenkort 1 voor 1 de wielen er eens af en eens goed kijken/schoon maken
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Re: T4 California 1997
En nog even gekeken naar de afstelling van de kachel.
Ik kan met de hand de uitslag nog ietsje verder trekken als de knop geheel op koud staat
Ik wil dus de mantel ietsje verschuiven zodat hij het pootje nog iets verder "weg" duwt.
Ik snap alleen even niet zo goed hoe die vast zit (en wil niks forceren)
Heb het tankje van de koelvloeistof even los gehaald en die behuizing van kachel maar kan het nog niet goed zien.
Iemand een idee hoe die klemming los gaat?
Ik kan met de hand de uitslag nog ietsje verder trekken als de knop geheel op koud staat
Ik wil dus de mantel ietsje verschuiven zodat hij het pootje nog iets verder "weg" duwt.
Ik snap alleen even niet zo goed hoe die vast zit (en wil niks forceren)
Heb het tankje van de koelvloeistof even los gehaald en die behuizing van kachel maar kan het nog niet goed zien.
Iemand een idee hoe die klemming los gaat?
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Re: T4 California 1997
Apart trouwens, het lijkt mij een tweevoudige regelklep, die zou pas van 98 moeten komen, of van voor met airco, maar we hebben geen airco.
Of lees ik het verkeerd?
https://www.t4-wiki.de/wiki/Regulierventil
Of lees ik het verkeerd?
https://www.t4-wiki.de/wiki/Regulierventil
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.