ik moet Johan bijvallen.....de manier die Freek omschreef vind ik ERg lomp en risicovol. Dat het bij Freek goed ging kan ook ERG veel geluk zijn.
Het is zeker niet een manier die ik iedereen zou aanraden.
Als je onder de auto staat en een lang wringijzer op de dop zet krijg je hem met de hand ook wel los, maar heb je wel nog gevoel in de mate van kracht zetten.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon
Voor Rotor : Je moet het gat niet door boren maar als je er een gat van 6/8 m/m in boor en 10 m/m diep dan heb je hou vast zat en de plug is toch langer dus daar ga je niet doorheen . Je ga toch niet nooit met je gezicht recht onder je boor liggen met de kans van staal/aluminium boorkrullen in je ogen te krijgen (beetje boel DOM)
En als het een inwendig rond is geworden is daar een grotere linkse tap voor.
Okeee Koos, ik dacht al wil je olie aanboren kun je beter bij de NAM gaan werken, maar ik snap het nu, net voordat je aan het einde bent stoppen met boren
beste mensen bedankt voor de vele reactie's maar het niet zo dat de dopsleutel niet meer paste
er is in de garage zelfs een speciale dopsleutel gebruikt die zichzelf vast draaide op de zeskantige plug en deze ging er niet meer af,
er is toen een pijp van ongeveer 1mtr op die dopsleutel gezet maar hij gaf geen krimp.
Ik denk dat ik toch maar zo'n pompje ga halen en zo de olie ga vervangen.
gr. Ton
Mijn methode is een beetje lomp maar als de plug onbeschadigd is en je met beleid de auto cm voor cm laat zakken is er geen enkel risico. En het was voor mij een laatste poging om het zelf thuis te doen. Natuurlijk sta ik ook liever onder de auto zoals Roger beschrijft, maar ik heb nou eemaal geen brug thuis..... Shah schrijft dat de plug nog helemaal onbeschadigd is dus ik zou het gewoon proberen.