Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

toerenteller

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: toerenteller

Bericht door Roger B. (11)61 »

elke stekkerverbinding is kans op overgangsweerstand en slecht contact.... Als je zelf al aangeeft dat het probleem weg lijkt nadat je er WD40 opgespoten hebt.... zou ik me eerst richten op dat punt in de bekabeling.


Uit je omschrijving maak ik op dat er dus een dynamo opgekomen is met afwijkende stekker(s) waardoor er een verloopje tussen kabel en dynamo gekomen is (of nieuwe stekkers op de kabelboom)??

Zorg dat daar in elk geval geen losse of niet betrouwbare verbindingen in zitten...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: toerenteller

Bericht door j.d.hukema »

Roger ze hebben ongeveer 5cm vanaf de dynamo kabelschoentjes er tussen gezet.Dus ga er van uit dat de stekkertjes niet pasten.Er hoeft maar en slecht contact te zijn dan heb je ook een probleem.Weet jij welke kleur het toerenteller draadje heeft .Misschien kan ik er dan van boven bij als ik de gril naar voren trek.

Dick :ikrij
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: toerenteller

Bericht door Roger B. (11)61 »

eens in elsawin gedoken..... gekeken of er iets van te vinden is voor een leek....

wat ik uit het schema kan halen zou het een rood-zwarte draad moeten zijn van 0,5mm2
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie