Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Stille banden

vragen over de T4
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Stille banden

Bericht door frank884 »

Roger, het maakt me eigenlijk helemaal niks uit wat ze meten of niet
de methode om die motor zo te mishandelen wordt bij mijn wagen niet toegepast vooralsnog
en dat vindt ik prima,en als hij het zo afstempeld dan is dat pure winst voor mij.... de apk is toch maar een toneelstukje,daarna kun je er weer voor een jaar opschroeven wat je wil.

en die roet hysterie is klinkklare onzin, de diesels zijn nog nooit zo "schoon" geweest als nu,
je ziet er amper meer met een zwart achterlicht.
net de zgn smerigste diesels (oude 35 a 40 jarige zgn oltimers zijn vrijgesteld van wegenbelasting en daarbij is het ineens niet meer relevant wat ze uitstoten)
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Stille banden

Bericht door Roger B. (11)61 »

iedereen met techniek in zijn hart moet het pijn doen als ze een diesel roettesten, en inderdaad het is allemaal wassen-neus gebeuren (wij wisten dat vrijwel elke landrover niet door de meting kwam als je ineens plankgas gaf, dus trapten we het gaspedaal langzamer in, maar wel snel genoeg om binnen de seconde op max toerental te zitten, dan zaten ze ruimschoots onder de norm..... ik bedoel maar...nauwkeurige meting :muur :nuts

Enige dat ik zeg is dat zo'n keurmeester met zijn bevoegdheid speelt (en met die van zijn werkgever als ie geen eigen baas is) als ie op die manier op de gok zegt dat een auto goed is (herkeuring goed of niet, hij had zelf die test ook moeten doen) Als de RDW dit opmerkt kan ie daar best forse problemen mee krijgen, maar dat is een keuze die hij zelf moet maken.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Joris 407
Berichten: 242
Lid geworden op: 06 feb 2011, 14:46

Re: Stille banden

Bericht door Joris 407 »

Een oud onderwerp. Waarschijnlijk heb ik binnenkort nieuwe banden nodig en ik ben op zoek naar een stille band met grip en slijtvast. Veel wensen, misschien niet te combineren?
Meer algemeen: weet iemand waar ik een recente bandentest kan vinden van banden met voldoende laadvermogen voor een T4 California?

Ik hoor het graag!
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Stille banden

Bericht door robertTREBOR »

Uitstekende ervaringen met Hankook , kosten de helft van een Michelin maar doen er niets voor onder.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Joris 407
Berichten: 242
Lid geworden op: 06 feb 2011, 14:46

Re: Stille banden

Bericht door Joris 407 »

Ik heb nog wat gezocht en heb wat lijstjes gevonden waarin de eigenschappen van banden staan vermeld, zoals bijvoorbeeld autobanden-365.nl. Beste combinatie van eigenschappen vind ik inderdaad bij Hankook RA 18. Andere recente ervaringen?
Jor
Berichten: 518
Lid geworden op: 12 aug 2013, 22:29
Locatie: Amsterdam

Re: Stille banden

Bericht door Jor »

Semperit van life reinforced komt altijd prima uit de bus in tests
VW T4 Westfalia generation Bj 2000 102pk :peace
Plaats reactie