Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Plotseling stilvallen benzinemotor

vragen over de T4
petertjem
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2008, 18:29

Re: Plotseling stilvallen benzinemotor

Bericht door petertjem »

Ja dat is ook weer zo, als hij niet meer pompt zou de druk langzaam afnemen omdat hij door het overdrukventiel op de rail wordt tegengehouden. Dus dan had hij waarschijnlijk eerst begonnen met inhouden en dan steeds slechter..
Zou dan dus toch eerder elektrisch zijn.
Ik had de kabel vanaf de bobine naar de verdelerkap al bekeken maar die contacten zien er heel netjes uit. Die naar de bougies hebben wel wat oxidatie maar dan zou hij nog steeds op 3 cilinders draaien.
Ik denk dat ik maar eens een eind ga rijden in de buurt met wat gereedschap bij zodat ik wat dingen kan controleren als hij het dan weer krijgt
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Plotseling stilvallen benzinemotor

Bericht door Roger B. (11)61 »

je ziet niet altijd aan een bougiekabel dat ie slecht is, doormeten geeft dan waak meer informatie (scopebeeld bekijken)

verder kan je bobine of ontstekingsmodule aan het k#tten zijn, draadbreukje ergens, noem maar op, kortom, je kunt het ZO vinden of nog tijden aan het zoeken zijn....

vervelende storingen, sporadisch optredende storingen.

Probeer tijdens de startpoging na afslaan in elk geval vast te stellen of je vonk en brandstof hebt. En nogmaals, probeer iemand te vinden met VAGcom in de buurt die hem kan uitlezen voor je, kan heel veel zoekwerk schelen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33926
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Plotseling stilvallen benzinemotor

Bericht door Multivan Generation »

Lambdasonde in het uitlaatsysteem kan ook veel rare storingen geven..

Net wat Roger zegt, misschien zit er iemand in de buurt die VAGCOM heeft en hem eens voor je wil uitlezen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie