Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

olie automaat

vragen over de T4
bouwer
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 nov 2007, 21:58
Locatie: tzum

Bericht door bouwer »

Ik heb van autrans begrepen dat een extra koeler rond de 350 euro excl. BTW kost. Dit valt mij niet tegen.
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Bericht door Rotor »

Ha Bouwer, ik heb het laten doen bij auto valk in nijverdal, heb verder geen binding met dat bedrijf, en de automaat word gekoeld door de koelvloeistof van de motor zelf. gr Ton.
friek
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 feb 2007, 17:16

olie automaat

Bericht door friek »

heb er last mee gehad ging moeilijk in z,n achteruit
olie eruitlaten lopen door het carter eraf te halen een half uurtje laten uitleken nieuw filter erin nieuwe olie en weg problemen
de omvormer krijg je nooit leeg dus alles gaat er niet uit daardoor gaat er ook maar 3 liter nieuwe olie in
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Bij sommige automaatbakken (ken die van de t4 niet) kun je via een afdekplaatje een plug uit de omvormer draaien om de olie daarvan ook af te laten.

Automaat olie moet bij mijn weten zeker wel ververst worden (60.000 is vrij normale interval) dat VW het niet nodig acht zegt weer erg veel over hun kennis van automaatbakken denk ik....

Het filter NIET schoonspoelen maar vervangen!! een deel van de problemen met automaatbakken (slecht en schokkerig schakelen kun je een stuk verminderen door olie EN filter te vernieuwen. Een vervuild filter (dat spoel je niet even schoon) zorgt voor meer weerstand in de aanzuiglijn en dus voor een lagere oliedruk in het hydraulishce deel van de bak met alle gevolgen van dien.

Mijn advies, lekker verversen om dure schades te voorkomen.

voor de genoemde prijs zou ik een oliekoeler ook niet afslaan.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
bouwer
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 nov 2007, 21:58
Locatie: tzum

Bericht door bouwer »

Als ik het goed begrijp kan de koppelomvormer alleen ververst worden door deze te demonteren en te legen. Het lijkt mij wel een redelijk karwei wat ook wel het nodige zal kosten?
Autrans heeft aangegeven alleen olieverversen, filter vervangen en computer uitlezen 175,- euro.
Plaats reactie