Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

LMM

vragen over de T4
berendraap
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 jul 2008, 14:52
Locatie: Raerd (Friesland in de buurt van Sneek)

Re: LMM

Bericht door berendraap »

Het resultaat is een geweldig lopende TDI met een erg mooi donker grommend geluid uit het voor onder.

Het gemiddeld verbruik is gewoon nog hetzelfde als met de LMM 5.0 Liter op 100Km. Het merkbaar verschil met de huidige (LMM) is dat de auto onderin tussen 1000 en 2300 tpm merkbaar meer koppel heeft en de roet die ik zag met de powerbox aan is nu dus ook weer stukken minder geworden..
Aldus de berichten op die site
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33907
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: LMM

Bericht door Multivan Generation »

stijnh schreef:er is dan ook meer kans op roeten en theoretisch hoger verbruik maar waarschijnlijk iets meer vermogen
Je kunt niet meer vermogen krijgen, omdat de inspuit hoeveelheid begrensd is in de kenvelden,
wat wel zo is, maar dat schreef ik al,
dat de maximale hoeveelheid brandstof eerder ingespoten wordt, en dus het maximale koppel eerder, lees: bij een lager toerental reeds bereikt wordt.

Hierdoor lijkt het alsof er meer vermogen komt, maar dat is dus niet zo...
Je voelt in een ander toerengebied, bij lagere toeren dus al meer koppel...

En minder roeten als met een powerbox is niet zo moeilijk.
Een powerbox manipuleert veel meetwaarden, waardoor de berekende waarden uit de motorcomputer, standaard nog met een ingestelde factor opgehoogd worden.
Als je die er van tussen haalt, dan zal het natuurlijk weer rijden als origineel.
En als je dan de LMM aan gaat passen, dan heb je wel weer alle begrenzingen van inspuit hoeveelheden etc...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: LMM

Bericht door stijnh »

Multivan Generation schreef:
stijnh schreef:er is dan ook meer kans op roeten en theoretisch hoger verbruik maar waarschijnlijk iets meer vermogen
Je kunt niet meer vermogen krijgen, omdat de inspuit hoeveelheid begrensd is in de kenvelden,
wat wel zo is, maar dat schreef ik al,
dat de maximale hoeveelheid brandstof eerder ingespoten wordt, en dus het maximale koppel eerder, lees: bij een lager toerental reeds bereikt wordt.
ja ik heb mij verkeerd uitgedrukt maar dat is eigenlijk wat ik bedoelde, met meer koppel bedoel ik eigenlijk meestal meer koppel bij een bepaald toerental

injectie hoeveelheid wordt begrensd door koppel kenveld en door rookkenveld, begrenzing door rookkenveld zal niet echt meer van toepassing zijn als je een diode plaatst

vroeger werd bij ons ook de begrenzing van het rookkenveld eerder bereikt dan het koppelkenveld (bij bepaald toerental), na verandereing lmm en luchtfilter ligt de rookbegrenzing hoger dan de koppelbegrenzing, dus maximaal koppel en geen begrenzing meer door rookbegrenzing


heb ik het nu juist of hapert er nog wat?
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Plaats reactie