Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Na tuning zuiniger geworden

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Rens 79
Berichten: 167
Lid geworden op: 27 jan 2007, 00:08
Locatie: Rijnmond

Re: Na tuning zuiniger geworden

Bericht door Rens 79 »

Ron---63--- schreef:
Rens 79 schreef:
Ron---63--- schreef:Eerst in de stad 12 km op 1 liter, op de snelweg 13 km met 1 liter diesel.
Nu na tuning in de stad ,1 op 15,5 en op snelweg 1 op 16 !!
Vind ik helemaal niet verkeerd. :klappen
Scheelt zo'n 20 liter omgerekend op een volle tank :toppie

Verdient zichzelf weer terug :lach :lach
Je mag niet JOKKEN hoor Ron,na die chip is hij dus zuiniger geworden in de stad dan op de snelweg. :bifun
Heb je zeker op Zondag morgen door de stad gereden als de verkeerslichten nog oranje knipperen. :alarm :alarm
1 op 15.5 in de stad ,dan moet tie op de snelweg bij constante snelheid zeker 1 op 18 halen.
Ik zou nog maar eens meten,maar dan op een door de weekse dag in de stad.

Groeten Rens
Geloof je het toch niet ?? :lach :lach

Is echt waar, in de stad schakel ik gewoon rap (luie ouwe man he) en snelweg hetzelfde resultaat bijna.
Kon het ook niet geloven maar ik kan nu op 1 tank 20 liter (besparing) x 15 (verbruik) -----> 300 km meer sturen :nuts :nuts

Tja als je natuurlijk gaat trappen zal het verbruik snel omhoog gaan maar ik ben zuinig op mn bus dus gewoon kalmpjes aan, tis alleen lekker met invoegen cq inhalen.

Oja nog ff dit. Toen ik afgelopen week naar vakantieparadijsje in Belgie over de snelweg reed, zaten we aardig vol, 2 volwassenen,3 kids ,2 fietsen en bagage mee , dus daarom mss het verbruik nog iets te ruim. Als ik met een lege bus zou rijde nzal het ongetwijveld nog zuiniger uitpakken :jumpklap

Waarschijnlijk is mn bus gewoon goed aangepakt, kweet het anders ook niet :yes

Groet Ron 63
Ik geloof je wel hoor Ron :zwaai ,alleen kan ik er niet bij dat het verbruik in de stad en buitenweg(snelweg)nagenoeg het zelfde is.
Een halve kilometer verschil is wel erg weinig,als je met een auto rijdt met boordcomputer en dan naar het verbruik kijkt bij optrekken
dan wordt je daar niet vrolijk van . :ie
Maar constant 90/100 dan zakt het verbruik flink.
De mijne is na het chippen ook zuiniger geworden maar 1 op 15,5 in de stad haal ik niet.

Grtz Rens :love :love
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Na tuning zuiniger geworden

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik vind het toch knap, mijn gemiddeld verbruik zit zo rond de 1:11 (abt chip uit 96 of 97 in 102 pk tdi caravelle)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: Na tuning zuiniger geworden

Bericht door dennisvt4 »

Roger B. schreef:ik vind het toch knap, mijn gemiddeld verbruik zit zo rond de 1:11 (abt chip uit 96 of 97 in 102 pk tdi caravelle)

ik zit daar ook in de buurt hoor binnen of buiten bebouwde kom maakt niet heel veel uit

alleen 80 cruise dat scheelt wel iets
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Plaats reactie