Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nieuwe T5 opgehaald..wie nog meer?

vragen over de T5
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe T5 opgehaald..wie nog meer?

Bericht door alfagek »

Ook de mijne vandaag opgehaald, ze wilden hem nog niet leveren aangezien de achterste glaspanelen er nog niet waren.

Ik moet hem ook nog inrichten dus vandaar dat ze instemde om hem vandaag te leveren.
Glas komt dan wel volgende week.

Rijd super die automaat, wel heeeel anders dan een schakelbak.

Kan nu rustig bellen zonder dat ik moet schakellen :nuts

Vanmiddag materiaal gehaald om hem in te richten met bodemplaat en zijkant beschermers, morgen in de werkplaats bij mijn garage aan het werk.
Lekker bij de kachel :winter hoef ik de muts tenminste niet op.

Vrijdag worden de achterdeur ramen en schuifdeur ramen geblindeerd met folie, zodat ze niet naar binnen kunnen kijken.
Morgen ook eerst mijn grooooote velgen monteren, kunnen die kleintjes eraf :gekte

En het weekend de multivan koplampen, windvangers bij de ramen en dan het geluids installatie.
Druk druk druk dus, zou best willen dat het al klaar was

Gr,
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
T5 Erwin
Berichten: 115
Lid geworden op: 14 sep 2008, 17:22
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe T5 opgehaald..wie nog meer?

Bericht door T5 Erwin »

Ga mijn bus vrijdag halen, ga dan meteen aan de slag.
Heb een roofrail die erop moet, navi erin,extra verlichting laadruimte dus zaterdag ook wel wat te doen :yes

Foto's zullen volgen

Erwin
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren.
marc41
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 dec 2008, 11:56

Re: Nieuwe T5 opgehaald..wie nog meer?

Bericht door marc41 »

...
Laatst gewijzigd door marc41 op 07 jan 2009, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mastodont
Berichten: 601
Lid geworden op: 24 apr 2008, 15:58
Locatie: Kennemerland/Haarlem
Contacteer:

Re: Nieuwe T5 opgehaald..wie nog meer?

Bericht door Mastodont »

marc41 schreef:Ben net bij de dealer langs geweest en onze drie bussen worden geleverd 30 Januarie.
Kan bijna niet wachten tot het zover is.
Ben echt benieuwd of het een verschil is met de Renault Trafic.

Greetings Marc
Nou ik denk dat je weinig verschil zal merken !! :bifun :bonk :nuts :bifun

Grt Mastodont
Chevrolet Suburban 454Cui (7,4 L) Silverado 1986
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
T30 Sportline
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 jan 2008, 18:54

Re: Nieuwe T5 opgehaald..wie nog meer?

Bericht door T30 Sportline »

Alleen de embleem is anders....... :bifun
Mastodont schreef:
marc41 schreef:Ben net bij de dealer langs geweest en onze drie bussen worden geleverd 30 Januarie.
Kan bijna niet wachten tot het zover is.
Ben echt benieuwd of het een verschil is met de Renault Trafic.

Greetings Marc
Nou ik denk dat je weinig verschil zal merken !! :bifun :bonk :nuts :bifun

Grt Mastodont
Gebruikersavatar
Viking64
Berichten: 293
Lid geworden op: 29 dec 2008, 19:39
Locatie: Castellum aan den Rijn
Contacteer:

Re: Nieuwe T5 opgehaald..wie nog meer?

Bericht door Viking64 »

Vandaag doorgekregen dat de mijne in wk 5 geproduceerd gaat worden.... toch weer 2 weken eerder als verwacht.... :adhd
Maar dan moet ie nog hierheen, beetje T Edition spullen d'rin.... pffff..... can't wait! :nuts
Als ik niet met m'n T6 rij, zit ik op een van m'n BMW motoren :)
Damy

Re: Nieuwe T5 opgehaald..wie nog meer?

Bericht door Damy »

Als je hem ophaald Viking bekijk goed of al je T-Edition spullen die erop horen er ook echt op zitten....Pon schijnt er momenteel nogal een zooitje van te maken... :nuts
Gebruikersavatar
Viking64
Berichten: 293
Lid geworden op: 29 dec 2008, 19:39
Locatie: Castellum aan den Rijn
Contacteer:

Re: Nieuwe T5 opgehaald..wie nog meer?

Bericht door Viking64 »

yep, maar bedoel je dan de specifieke T Edition zaken, zoals logo's enz, ik neem aan dat de 'normale' opties af-fabriek worden ingebouwd?
Ben er wel al achter dat mijn stalen tussenschot (met schuifruit) niet af fabriek geleverd kan worden bij een T-Edition....
Die gaat de dealer er dus in fietsen (geeft mij gelijk kans om dat ding gelijk voor montage te laten bekleden aan de interieurzijde!)

Owja, en dat extra chrome op de grill mogen ze houden daar in Leusden :lach
Als ik niet met m'n T6 rij, zit ik op een van m'n BMW motoren :)
Damy

Re: Nieuwe T5 opgehaald..wie nog meer?

Bericht door Damy »

Viking64 schreef:yep, maar bedoel je dan de specifieke T Edition zaken, zoals logo's enz, ik neem aan dat de 'normale' opties af-fabriek worden ingebouwd?
Ben er wel al achter dat mijn stalen tussenschot (met schuifruit) niet af fabriek geleverd kan worden bij een T-Edition....
Die gaat de dealer er dus in fietsen (geeft mij gelijk kans om dat ding gelijk voor montage te laten bekleden aan de interieurzijde!)

Owja, en dat extra chrome op de grill mogen ze houden daar in Leusden :lach
Klopt het stalen tussenschot kan er idd niet in, daarmee kreeg ik van de dealer een kunststof tussenschot met tussenruit (de ruit is groter dan bij een stalen af-fabriek!)
De interieurzijde was al bekleed door de dealer en de stoelen kunnen iets verder naar achter dan bij een stalen schot.
Je verliest geen vloer ruimte wel iets in het midden van de totaalhoogte omdat het schot iets meer je laadruimte inloopt aldaar.
Ik heb er geen spijt van zit keurig.
En ja bedoel de specifieke T-Edition zaken en de mistlampen, bij 1 vd 2 bussen zaten deze er niet in terwijl ze wel erin hoorde, de dealer heeft dit alsnog geregeld.
Gebruikersavatar
Viking64
Berichten: 293
Lid geworden op: 29 dec 2008, 19:39
Locatie: Castellum aan den Rijn
Contacteer:

Re: Nieuwe T5 opgehaald..wie nog meer?

Bericht door Viking64 »

Dat kunstof schot had de dealer ook al voorgesteld maar dat gaat bij mij teveel ten koste van de laadruimte lengte.
Er komt een sortimo inrichting in en die gaat er nu zuigend in..... vandaar dat stalen schot...

Ik zal idd met de lijst erbij de optie's checken, weet zeker dat mijn dealer daar niet moeilijk mee doet. Ik kom er al een jaartje of... 18... ze weten me voornaam zelfs ;)
Als ik niet met m'n T6 rij, zit ik op een van m'n BMW motoren :)
SanderS
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 nov 2008, 15:06

Re: Nieuwe T5 opgehaald..wie nog meer?

Bericht door SanderS »

alfagek schreef:Ook de mijne vandaag opgehaald, ze wilden hem nog niet leveren aangezien de achterste glaspanelen er nog niet waren.

Ik moet hem ook nog inrichten dus vandaar dat ze instemde om hem vandaag te leveren.
Glas komt dan wel volgende week.

Rijd super die automaat, wel heeeel anders dan een schakelbak.

Kan nu rustig bellen zonder dat ik moet schakellen :nuts

Vanmiddag materiaal gehaald om hem in te richten met bodemplaat en zijkant beschermers, morgen in de werkplaats bij mijn garage aan het werk.
Lekker bij de kachel :winter hoef ik de muts tenminste niet op.

Vrijdag worden de achterdeur ramen en schuifdeur ramen geblindeerd met folie, zodat ze niet naar binnen kunnen kijken.
Morgen ook eerst mijn grooooote velgen monteren, kunnen die kleintjes eraf :gekte

En het weekend de multivan koplampen, windvangers bij de ramen en dan het geluids installatie.
Druk druk druk dus, zou best willen dat het al klaar was

Gr,
Bob.
Bedoel je glasslook panelen ivm ombouw naar grijs kenteken?
Ik heb de mijne gewoon voorzien van (zwaar geblindeerd) glas, omdat ik glasslook geen porum vind :toppie.
Damy

Re: Nieuwe T5 opgehaald..wie nog meer?

Bericht door Damy »

Viking64 schreef:Dat kunstof schot had de dealer ook al voorgesteld maar dat gaat bij mij teveel ten koste van de laadruimte lengte.
Er komt een sortimo inrichting in en die gaat er nu zuigend in..... vandaar dat stalen schot...

Ik zal idd met de lijst erbij de optie's checken, weet zeker dat mijn dealer daar niet moeilijk mee doet. Ik kom er al een jaartje of... 18... ze weten me voornaam zelfs ;)
Dat was juist het mooiste, het ging niet ten koste van de laadvloer lengte, ik ben er tevreden mee.
Enne mijn voornaam kennen ze ook hoor haha :yes
Gebruikersavatar
Viking64
Berichten: 293
Lid geworden op: 29 dec 2008, 19:39
Locatie: Castellum aan den Rijn
Contacteer:

Re: Nieuwe T5 opgehaald..wie nog meer?

Bericht door Viking64 »

Het gaat wel zeker ten koste van de inwendige lengte. De laadvloer blijft wel gelijk maar die kasten komen wel iets hoger van de grond :) (+/- 1100mm). De kasten die erin komen staan stijf tegen het kopschot. Bij een kunstofschot zouden ze dan met de pootjes op de drempel staan en de kasten een heel end van de zijkant af.... en dat wil ik niet.
Buiten die inrichting (ongeveer gelijk aan wat ik nu in mijn te koop staande T4 heb, zie plaatjes bij te koop) moeten er nog wel eens motoren vervoerd worden, en die passen nu exact tussen de kasten in.
Vandaar dat ik op een stalen tussenschot uitkom. En voor mij hoeft de stoel niet in standje strandstoel te staan, heb liever een rechtop houding, heb je ook meer controle over je stuur!
Als ik niet met m'n T6 rij, zit ik op een van m'n BMW motoren :)
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe T5 opgehaald..wie nog meer?

Bericht door alfagek »

SanderS schreef:
alfagek schreef:Ook de mijne vandaag opgehaald, ze wilden hem nog niet leveren aangezien de achterste glaspanelen er nog niet waren.

Ik moet hem ook nog inrichten dus vandaar dat ze instemde om hem vandaag te leveren.
Glas komt dan wel volgende week.

Rijd super die automaat, wel heeeel anders dan een schakelbak.

Kan nu rustig bellen zonder dat ik moet schakellen :nuts

Vanmiddag materiaal gehaald om hem in te richten met bodemplaat en zijkant beschermers, morgen in de werkplaats bij mijn garage aan het werk.
Lekker bij de kachel :winter hoef ik de muts tenminste niet op.

Vrijdag worden de achterdeur ramen en schuifdeur ramen geblindeerd met folie, zodat ze niet naar binnen kunnen kijken.
Morgen ook eerst mijn grooooote velgen monteren, kunnen die kleintjes eraf :gekte

En het weekend de multivan koplampen, windvangers bij de ramen en dan het geluids installatie.
Druk druk druk dus, zou best willen dat het al klaar was

Gr,
Bob.
Bedoel je glasslook panelen ivm ombouw naar grijs kenteken?
Ik heb de mijne gewoon voorzien van (zwaar geblindeerd) glas, omdat ik glasslook geen porum vind :toppie.
GEEN glaslook, maar echte glas panelen erop plakken. :klappen
Gr,
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
marc41
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 dec 2008, 11:56

Re: Nieuwe T5 opgehaald..wie nog meer?

Bericht door marc41 »

Wij mogen eind volgende week onze bussen ophalen,moeten er nog tussen schotten in zetten.
Kunnen we eindelijk sturen in de T5 T-Edition.

Groetjes Marc
Plaats reactie