Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Banden vraag

vragen over de T4
kolebrie

Re: Banden vraag

Bericht door kolebrie »

Hallo,

Ron bedankt voor je antwoord, het is me duidelijk.

Ik kon het niet laten, en ben vandaag toch nog naar de bandenboer gereden om mijn lm velgen erop te laten zetten, ik kon niet meer wachten op Donderdag :gekte .
:jump wat een verschil met die slappe wieldoppen :lach .

Ik ben zo blij :yes
Over een paar maandjes de iets bredere nieuwe banden erop, daar zal het verschil nog ietsjer toppie zijn :knipoog
Gebruikersavatar
Elan
Berichten: 124
Lid geworden op: 04 feb 2009, 20:05
Locatie: Dongen

Re: Banden vraag

Bericht door Elan »

Ik rijdt voor mijn werk in een Crafter en zo'n 140 a 150.000 per jaar.
Omdat ik een Crafter heb welke direct uit Duitsland is geimporteerd en gelukkig door Pon nog niet is voorzien van Conti banden, had ik er origineel ook de Goodyear's onder zitten. Ik moet zeggen; een enorm fijne band, en zelfs qua levensduur en comfort bij zware ladingen beter dan de Agilis van Michelin.
Onder mijn vorige Crafter had ik bij de aflevering Conti Vanco 2 eronder zitten, en dat was echt rommel.
Deze waren na ca 45000km helemaal op, terwijl ik met de goodyears 95.000 km heb gereden op diezelfde auto!

Ervaringen met de bridgestone heb ik ook, alleen met een sprinter van de vorige generatie. Dat ware qua rij-eigenschappen ook erg fijne banden, alleen zat het gemiddelde met de kilometers tussen de Conti en de Goodyear in..

Momenteel rijd ik op Winterbanden, en nu weer eens van Dunlop, dit omdat ze winnaar waren van diverse (winter)banden test.
Ze liggen er nu 20.000 km onder, en moet zeggen dat ze zich ook erg goed houden. Grip is enorm, en de slijtvastheid ook.
Is toch altijd weer wennen op winterbanden ivm de hoge nokken.. Wiebelt in het begin nogal!

Mijn advies; Een Goodyear nemen, en een Conti gewoon uit je gedachten zetten!!

Succes.
Met een turbo elke ochtend fluitend naar mijn werk!
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Banden vraag

Bericht door bartt4 »

Goodyear is ook goed inderdaad zekers in van banden wel opletten met de sportbanden de fi type worden namelijk in europa maar ook in china gemaakt te zien aan dot nummer europa licht het een beetje in de band china licht het op de band ook te merken in gewicht en balans is ook eigenslijk niet voor de europesemarkt maar tja paralell handel he!!.
Dunlop is een topper in de winterband heb ze zelf ook inderdaad veel grip maar zoals bij alle winterbanden voelen ze iderdaad wat zweverig doordat de nokken zijn gegroefd. Toch persoonlijk blijft voor mij de agilles van michelin en de transpro van kleber de toppers. Mede ook voor mij de prijs omdat ik met michelin en kleber oner de rpijzen kan van goodyear dunlop. maar zijn inderdaad bijde geen slechte banden.
Onder me crafter van me werk ook conti heb er al 2 voor garantie weg gestuurd wegens karkas breuken op de achteras en inscheuren op de hiel terhoogte van de velg rand.
en inderdaad 22000 km glad achter wel vol beladen maar nog niet maximaal Nu agilles winter er onder en draaid supper
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie