en dan ff met je LC100 naar Veldhuizen wagenbouw en een luchtrem installatie laten monteren. Dan apart laten keuren en mag er 5ton achter :klappen . Dat leek mij ook wel wat.Donald4Motion schreef:De LC ben ik al iets van 5 weken kwijt. Ik had h'm tegen een boom geparkeerdhendrikus schreef: Maar wat zet je ervoor. Met je MV heb je het hoge gewicht probleem niet zozeer vanwege het max. gewicht van 2,5ton. Met je LC word het een ander verhaal.met de zijkant, met een afschrijving van 4200€ als gevolg. was gebeurd met een 4x4 tochtje in belgie. wel dikke fun zo'n LC, en sterk.
Qua trekvermogen mocht deze landcruiser ook 'maar' 2800kg trekken.
De 6cil (70,80,105)mogen 3500 trekken en sommige LC100's(met turbo) staan met 4000kg op kenteken, dat past mij wel![]()
Als ik ooit eens mijn bus kwijt raak dan wil ik een 6cil.LC halen![]()
Maar voorlopig moet ik het met mijn T5 doen, da's ook geen straf, maar toch
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Schamelwagen of gewone aanhanger
Re: Schamelwagen of gewone aanhanger
T4 2.5TDI 88pk 1999
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: Schamelwagen of gewone aanhanger
Hendrikus, wij zitten op de zelfde lijn
Iemand interesse in een Multivan

Iemand interesse in een Multivan

Laatst gewijzigd door Donald4Motion op 18 mar 2009, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Schamelwagen of gewone aanhanger
Veldhuizen Wagenbouw heeft ook aanhangwagens met hydraulische remmen, dan hoeft er niks aan je auto omgebouwd te worden, en toch een mooi gedoseerd systeem.
Als ze daar nou ook eens een lichtere variant voor ontwerpen, dan ga ik er een toercaravan mee laten bouwen
. Want die oploopremmetjes, die ben ik meer dan zat.
Als ze daar nou ook eens een lichtere variant voor ontwerpen, dan ga ik er een toercaravan mee laten bouwen

- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: Schamelwagen of gewone aanhanger
Het is toch maar een schamelwagen geworden, in de maat 6.00 x 2.24 tot 3500Kg bruto te beladen.
Het is er één uit '97 van het merk Weel, moet een topper zijn onder de karren
Maar dat zeggen de verkopers meestal hé
Ik ga h'm komende week ophalen, dan zal ik wel een piccie posten
Het is er één uit '97 van het merk Weel, moet een topper zijn onder de karren


Ik ga h'm komende week ophalen, dan zal ik wel een piccie posten

Re: Schamelwagen of gewone aanhanger
Alles leuk en aardig maar toen ik mijn rijbewijs heb gehaald mocht je gewoon maar 80 met een aanhanger dusssehh...
140 met zo'n ding ??? Kun je wel zelf voor de schade opdraaien als er wat gebeurd.Tenzij dat veranderd is. Ze zijn er geloof ik wel mee bezig dat te verhogen naar 90 maar weet ik het fijne ook niet van.
Maar dat terzijde.
Jopie
140 met zo'n ding ??? Kun je wel zelf voor de schade opdraaien als er wat gebeurd.Tenzij dat veranderd is. Ze zijn er geloof ik wel mee bezig dat te verhogen naar 90 maar weet ik het fijne ook niet van.
Maar dat terzijde.
Jopie

- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: Schamelwagen of gewone aanhanger
ik geloof in juni/juli gaat het inderdaad 90Km/u worden zodat de vrachtwagens niet steeds van die inhaal actie's hoeven te doen.
140 is natuurlijk wel erg hard met een aanhanger maar ik dacht dat 130 in frankrijk ook mag
Ik geloof dat je de veiligheid zelf in de hand heb. Als je aanhanger stabiel op de weg ligt kan je gerust harder ook al mag dat niet.
Maar als je aanhanger onstabiel op de weg ligt moet je ook geen 80 rijden omdat het mag.
Ik kom in frankrijk wel eens van die kamikaze piloten tegen
dat zie je hier zelden.
Eigenlijk rijden wij nederlanders erg goed
140 is natuurlijk wel erg hard met een aanhanger maar ik dacht dat 130 in frankrijk ook mag

Ik geloof dat je de veiligheid zelf in de hand heb. Als je aanhanger stabiel op de weg ligt kan je gerust harder ook al mag dat niet.
Maar als je aanhanger onstabiel op de weg ligt moet je ook geen 80 rijden omdat het mag.
Ik kom in frankrijk wel eens van die kamikaze piloten tegen

Eigenlijk rijden wij nederlanders erg goed

- René
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: Schamelwagen of gewone aanhanger
Kijk dan eerst eens naar je banden.
Je zal de eerste niet zijn die zijn banden oprookt.
Meestal kunnen ze niet meer aan als 100km/h.
Enne.
Als je je bus via WJW wilt verkopen.
zorg dan dat je ook kan emailen naar Donald4motion, je hebt geen email adres ingesteld op je profiel.
Ik weet nog een mooie Dodge pickup te staan met Hemi V8 bij een multivan handelaar bij jou in de buurt.
Maar kan je niet mailen
BTW ik ben inmiddels voorzien.
http://img204.imageshack.us/my.php?imag ... 867sm4.jpg
Berrie
Je zal de eerste niet zijn die zijn banden oprookt.
Meestal kunnen ze niet meer aan als 100km/h.
Enne.
Als je je bus via WJW wilt verkopen.
zorg dan dat je ook kan emailen naar Donald4motion, je hebt geen email adres ingesteld op je profiel.
Ik weet nog een mooie Dodge pickup te staan met Hemi V8 bij een multivan handelaar bij jou in de buurt.
Maar kan je niet mailen

BTW ik ben inmiddels voorzien.
http://img204.imageshack.us/my.php?imag ... 867sm4.jpg
Berrie
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: Schamelwagen of gewone aanhanger
Berrie en Rene schreef:Kijk dan eerst eens naar je banden.
Je zal de eerste niet zijn die zijn banden oprookt.
Meestal kunnen ze niet meer aan als 100km/h.Als ik 2Ton of meer trek is 80 a90 hard zat voor mij hoor![]()
Enne.
Als je je bus via WJW wilt verkopen.
zorg dan dat je ook kan emailen naar Donald4motion, je hebt geen email adres ingesteld op je profiel. Stom!van mij!
Ik weet nog een mooie Dodge pickup te staan met Hemi V8 bij een multivan handelaar bij jou in de buurt. Die is mij al een keer aangeboden als ik het goed heb. van heuvelrug auto's. Ik hoef echt geen amerikaan meer, slechte ervaringen mee. maar weldat je aan me dacht!
Maar kan je niet mailen![]()
BTW ik ben inmiddels voorzien.
http://img204.imageshack.us/my.php?imag ... 867sm4.jpg
Berrie
- robindekeiser
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Schamelwagen of gewone aanhanger
@ donald4motion
jouw velgen scheuren, kan het niet zo zijn dat dit komt door zware aanhangers?
Die Range Rover's van mij blijven goed...
jouw velgen scheuren, kan het niet zo zijn dat dit komt door zware aanhangers?
Die Range Rover's van mij blijven goed...
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: Schamelwagen of gewone aanhanger
Ik heb wel een enkele reis naar Portugal gehad met de caravan.robindekeiser schreef:@ donald4motion
jouw velgen scheuren, kan het niet zo zijn dat dit komt door zware aanhangers?
Die Range Rover's van mij blijven goed...
Ik heb een tijdje terug zelf een wat ouder type landcruiser gehad voor het zware werk.
Met de MV trek ik niet veel wagentjes want ik vind het er geen fijne wagen voor.
Maar al zou je een zware aanhanger erachter hangen, kan je in feite niet verkeerd zitten omdat ik maar een maximale kogeldruk mag hebben van 125Kg.
De velgen moeten dit ook gewoon kunnen hebben vind ik, zo zijn ze mij ook verkocht(goedgekeurd voor de T5)
Deze aanhanger die ik nu heb hoop ik voor de bouwvak aan een andere wagen te kunnen haken

- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: Schamelwagen of gewone aanhanger
Ik moest een partij Unidek platen ophalen van 1.02x8.00, ook dat pastDonald4Motion schreef:Het is toch maar een schamelwagen geworden, in de maat 6.00 x 2.24 tot 3500Kg bruto te beladen.
Het is er één uit '97 van het merk Weel, moet een topper zijn onder de karrenMaar dat zeggen de verkopers meestal hé
![]()
Ik ga h'm komende week ophalen, dan zal ik wel een piccie posten

ongeveer 140 kilo overbelading maar daar had de bus het niet over

- Rafke 108
- Berichten: 691
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
- Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België
Re: Schamelwagen of gewone aanhanger
Wel n mooi zicht :) :)
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07
Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster

Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07
Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: Schamelwagen of gewone aanhanger
Ik wilde eigenlijk nog 5 dikte's hoger zodat ik alles mee kon nemen, zo'n 208M2 totaal 2300kilo met een aanhangwagen van 1100 +3400kg
Qua volume werd dit wel erg hoog en lang en natuurlijk te zwaar beladen voor de bus dus toch maar in 2 delen vervoert.
Deze unidek dakpanelen ga ik gebruiken voor mijn 'project' in Portugal.
Zodra ik een andere wagen heb die 3500kg kan trekken gaan we 2a3 keer per jaar richting Portugal met een volle aanhanger.
Ik heb nu een miditractor met alle toebehoren en een grote gifspuit van 300liter met compressor voor de trekker. Deze gaat komende zomer mee.
We nemen ook erg veel hout mee omdat ik dat 'op de zaak' kan kopen en daar in mijn project stoppen.
Al met al gaat de aanhanger goed gebruikt worden.
Ik had met het vervoeren van de unidek platen wel dat de kar iets teveel hobbelde aan de vooras.
Nu zitten er asschokbrekers op maar volgens mij hebben die hun beste tijd gehad.
Waar zou ik dit kunnen laten testen eigenlijk? ofmaar gelijk vervangen? ik wil namelijk geen gemoek onderweg, het moet wel Portugalproof zijn zegmaar.
Ik heb de schamelwagen net gekocht, 2ehands weliswaar maar ik kan wel terug voor eventuele garantie. De Kar is verder uiterst stabiel op de vooras na
ook een soort noodstop gedaan en dat gaat erg goed.
Qua volume werd dit wel erg hoog en lang en natuurlijk te zwaar beladen voor de bus dus toch maar in 2 delen vervoert.
Deze unidek dakpanelen ga ik gebruiken voor mijn 'project' in Portugal.
Zodra ik een andere wagen heb die 3500kg kan trekken gaan we 2a3 keer per jaar richting Portugal met een volle aanhanger.
Ik heb nu een miditractor met alle toebehoren en een grote gifspuit van 300liter met compressor voor de trekker. Deze gaat komende zomer mee.
We nemen ook erg veel hout mee omdat ik dat 'op de zaak' kan kopen en daar in mijn project stoppen.
Al met al gaat de aanhanger goed gebruikt worden.

Ik had met het vervoeren van de unidek platen wel dat de kar iets teveel hobbelde aan de vooras.
Nu zitten er asschokbrekers op maar volgens mij hebben die hun beste tijd gehad.
Waar zou ik dit kunnen laten testen eigenlijk? ofmaar gelijk vervangen? ik wil namelijk geen gemoek onderweg, het moet wel Portugalproof zijn zegmaar.
Ik heb de schamelwagen net gekocht, 2ehands weliswaar maar ik kan wel terug voor eventuele garantie. De Kar is verder uiterst stabiel op de vooras na
ook een soort noodstop gedaan en dat gaat erg goed.
- Rafke 108
- Berichten: 691
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
- Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België
Re: Schamelwagen of gewone aanhanger
juist maar een opmerking, maar zou het schokken van de voorste as niet kunnen zijn omdat jouw busje wat verlaagd is?
Ik rij héél véél met verschillende trailers (soms al wat zwaarder geladen dan anders), en het verschil tussen mijne navara / T4 en T5 is echt enorm...
Ik rij héél véél met verschillende trailers (soms al wat zwaarder geladen dan anders), en het verschil tussen mijne navara / T4 en T5 is echt enorm...
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07
Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster

Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07
Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster