Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

oproep T5 rijders 2004 en 2005 met problemen

vragen over de T5
dorus
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jan 2008, 13:53

Re: oproep T5 rijders 2004 en 2005 met problemen

Bericht door dorus »

Heb je even????????????

Mijn 174 Pk van 2-2007 is al bijna 20 keer in de garage geweest. Hiervan zelfs één periode van 3 maanden continue.
De klachten zijn divers. Van de steeds terugkerende noodloop van de automaat tot afblotterende lak van de voorbumper.
Parkeercensoren die het af laten weten, bak die stottert of zelfs geheel niet in zijn versnelling wil, roetfilter defect (sensoren),
spruitstuk gescheurt, cruisecontrol die uitvalt tijdens rijden etc.

Het begon allemaal na de eerste grote beurt (30.000km). Er is een software update geweest en andien is de shit begonnen.
Na veel vijfen en zessen (lees prutsen van de dealer) is de auto naar Pon geweest. Dit heeft echter wel 3 maanden geduurd voordat de auto
hier heen mocht. De dealer, ***, had eerst alles moeten checken alvorens Pon het overnam. Na 4 dagen was de auto gemaakt.

Voor een paar maanden althans. Terugkerend probleem is dat de auto op noodloop springt tijdens het rijden.De automaat krijgt / levert dan geen vermogen meer waardoor je met 50 kmh. je je rijs kunt vervolgen. Uitzetten en weer opnieuw starten is meestal voldoende. maar daar heb ik geen nieuwe bus voor gekocht.

Het ergste van alles is nog dat de dealer mij niet heeft geholpen. Sterker nog. Ik krijg achteraf de rekeningen gepresenteerd.
Waarom? Omdat er iets niet goed was aangesloten door de inbouwer. Verzekering er op gezet. Expert geweest. Ik en de inbouwer vrijgesproken.
Incassobureau op mijn dak. Maar die haakte zelf af. Gevolg.................?
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: oproep T5 rijders 2004 en 2005 met problemen

Bericht door olle griese »

dorus schreef:Incassobureau op mijn dak. Maar die haakte zelf af. Gevolg.................?
Dat het een gerechtelijke procedure aan je broek gaat krijgen. :ie
Dat gaat je veel geld kosten, reken maar. :muur

Maar ook ik heb problemen met de turbo.
Kosten 1500 euro.
Ben niet accoord gegaan en nu hebben ze hem voor 275 euro gereinigd.
Oplossing? Nee, hij gaat nog steeds bij 100 km/u in de noodloop maar ben wel 275 euro kwijt.
ritsieriche
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 mei 2009, 18:09

Re: oproep T5 rijders 2004 en 2005 met problemen

Bericht door ritsieriche »

jazeker
ben binnenkort ook aan de beurt

automaat 174 pk bus 2004

begint rare trekken te vertonen hoop herrie geen vooruitgang
overslaan van versnellingen
af en toe doortrekken naar 7000 toeren???

ik doemet je mee
neem maarcontact op
nhttechniek@gmail.com

spammen is eigen risico!!!!!heb meer dan jullie allemaal hahahha
Plaats reactie