Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

jullie mening mbt velgen

vragen over de T4
stino

Re: jullie mening mbt velgen

Bericht door stino »

Heren,

Met alle respect. Als je liever niet hebt dat iemand van buiten 'julie vriendenclubje' een fatsoenlijke vraag stelt, wellicht moet je dan overwegen om er een niet openbaar forum van te maken.
Dan hoef ik ook niet eerst 5 of 6 kansloze afzeik berichten te lezen..

Ik kwam (met de nadruk op kwam) hier met plezier.. maar hier snap ik echt he-le-maal niets van!

Vertel, wat is de reden van jullie stomzinnige reacties?

Aan de overige posters, dank voor jullie wel aanvullende reacties.

En dan nog een laatste iets.. een verkeerde band is net zo fout als bumperkleven met een bus van 1800 kg. Of een fout beladen bus.. een aanhanger die slecht is, enzovoort. Dus doe je niet roomser voor dan de paus aub.
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: jullie mening mbt velgen

Bericht door pluuke »

Nou....misschien heeft het een beetje met de vraagstelling te maken.

Door bij voorbaat aan te geven dat je ergens geen advies over hoeft, wekt natuurlijk al gauw als reactie op dat er juist wel op gereageerd wordt.
En in dit geval heeft het met veiligheid heeft te maken, en waar je dus niet alleen zelf, maar ook andere mensen bij betrokken zijn, wat op zijn beurt dus ook reacties uitlokt.

Bovendien lijkt het in deze vraagstelling zo dat "het uiterlijk" inderdaad belangrijker wordt geacht dan de veiligheid.

En natuurlijk, iedereen mag alles vragen, maar vindt (ook met alle respect) persoonlijk nog steeds de vraag of iets "staat" op / onder een bus nogal onzinnig, zoals gezegd, immers over smaak valt niet te twisten.

Ga ervan uit dat alle reacties uiteindelijk goede bedoelingen hebben, ze hebben immers betrekking in 1e instantie op jouw veiligheid.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: jullie mening mbt velgen

Bericht door koos 890 »

Ik weet niet of deze gaan passen ??????? De velgen hebben een steek van 112 m/m en ik dacht dat T4 een steek van 110 m/m had.
Maar ik kan het fout hebben , dat het net anders om is
Maar opzich hele mooie velgen .
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: jullie mening mbt velgen

Bericht door DNS »

De T4 heeft net als de andere grotere auto's van de VAG (Audi A4, A6, A8 / VW Passat, Sharan en nog een aantal Seats en Skoda's) een steek van 5x112 en een naafgat van 57.1mm, dus wat dat betreft zullen ze wel passen. Verschil kan wel zitten in de ET-waarde, maar tussen de 35 en 48mm is over het algemeen wel gangbaar onder de T4 (hangt natuurlijk ook weer van de originele ET van je T4 af).
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2040
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: jullie mening mbt velgen

Bericht door chv »

Beste Stino,

Als jij de reacties "Stompzinnig" vindt heb je het niet helemaal begrepen denk ik.
Zo'n reactie vind ik eerlijk gezegd een beetje "kansloos".
Je vroeg om meningen en die heb je gekregen. En de meeste meningen waren eerlijk. Ik zou zeggen: doe er je voordeel mee.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
stino

Re: jullie mening mbt velgen

Bericht door stino »

@ Pluuke

Betreffende het eerste deel van je antwoord heb je gelijk. Ofschoon dat ik jullie ook niet aanspreek op een eventuele minder sociale rijstijl.

Deel 2 sla je plak toch mis, ik vind namelijk -en nodig jullie ook uit tot het nogmaal teruglezen- dat er onnodig gesart wordt. Ik ken jullie verder niet en stel na mijn mening een normale vraag. Namelijk of dat type velgen staan. Als ik, danwel mijn vraagstelling op hak wordt genomen, dan kan je je voorstellen dat ik me als newbe tegen jullie 'clubje' me redelijk te kakken voel gezet. Maar goed, dat zat er hier wel zo ingesleten zijn dat het voor jullie niet opvalt. Dán kan ik het wel ergens begrijpen.

@ Charles

Iemand onnodig kwallen is nergens voor nodig! Hierbij verwijs ik naar de tekst hierboven

Groet!
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: jullie mening mbt velgen

Bericht door Donald4Motion »

Stino,

Trek je niets aan van rare opmerkingen ofzo, dat gebeurt HELAAS wel eens. Daar maak ik me ook wel eens schuldig aan.
Jou topic is helaas ook een klein beetje om zeep geholpen, maar dat gaat echt niet altijd zo hoor :yingyang
Je kan genoeg serieuse antwoorden krijgen hier op het forum hoor :wjw

En dit 'vriendenclubje' daar behoor jij ook bij hoor, je bent nu tenslotte ook een weetjeweller :toppie
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: jullie mening mbt velgen

Bericht door pluuke »

Hoi Stino,

Als ik jou was liet ik me niet kennen hoor, je kunt toch wel tegen een stootje zeker.
Dat van die vriendenclub, dat valt allemaal best mee.

Dagelijks komen er postings van nieuwe gasten bij, en die worden meteen "opgenomen" hier in het gezellige T4 geklets. :winter
En worden echt niet meteen afgezeken of zoiets.

LI is nu eenmaal een "gevoelig" onderwerp.
Maar, erover ophouden, en het gewoon lekker over de hobby hebben.

Overigens, om nog even terug te komen over mooi / niet mooi /smaak.
Ik heb er nog eens over nagedacht.
Als van de 10 mensen 9 iets mooi vinden, en eentje niet, dan zegt dat waarschijnlijk ook wel iets !!
Dus.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2040
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: jullie mening mbt velgen

Bericht door chv »

Beste Stino,

Als je eerlijk bent en zelf even de hele topic doorleest dan zul je zien dat je zelf het flinkst van leer hebt getrokken.
("kansloze afzeikberichten" en "stompzinninge reacties"). Zo heb ik me in elk geval niet uitgelaten.

En als je allang wist dat de load index niet alleen bij banden belangrijk is maar ook bij velgen had je dat gewoon kunnen zeggen.
En als je je dat nog niet helemaal gerealiseerd had: dan is het toch alleen maar goed dat mensen je daarop wijzen. Ik wist het zelf ook niet totdat ik het op deze site heb gelezen.
En ik ben blij dat ik daardoor de goeie velgen voor mijn busje heb gekocht. En dat is nou juist de grootste waarde van deze site, volgens mij.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Laatst gewijzigd door chv op 10 jun 2009, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: jullie mening mbt velgen

Bericht door Donald4Motion »

Komop jongens,


FF lekker knuffelen :knipoog
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2040
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: jullie mening mbt velgen

Bericht door chv »

Zoals op die foto van je avatar zeker? ;-)

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: jullie mening mbt velgen

Bericht door Donald4Motion »

chv schreef:Zoals op die foto van je avatar zeker? ;-)

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
je moet wel willen hé :knipoog
Plaats reactie