Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

nieuwe t5 besteld

vragen over de T5
ronconnie
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:43

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door ronconnie »

200 pk dsg bak dus met droge koppeling geen slip in de bak zoals bij een normale automaat max koppel 420 nm af fabriek en met de schakelflippers aan het stuur icm het sportpakket.

chippen zal dus wel een probleem worden,ik wil alleen bij de dealer chippen met een ABT chip ivm de garantie,alle andere zg vakmensen kunnen ook chippen maar niet met de volledige fabrieks garantie en dan is goedkoop toch duurkoop.
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door Henk250 »

Waarom zou je chippen?
Kun je dan in 9 uur die 1500km rijden?(ik zou haast zeggen kwatser,maar dat mag hier niet)
Zorg er wel voor dat je je vleugels goed vast zet.

:nuts :nuts
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33893
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door Multivan Generation »

jep, liever een DSG als een automaat

En tsja als 200 pk niet genoeg is.... denk dan eens aan een 3,2 V6...

Lijkt me toch ook dat 200 pk genoeg zou moeten zijn...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
ronconnie
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:43

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door ronconnie »

ik wil ook niet chippen hoor,als je het idd terug leest dan komt dat wel zo over,ik bedoelde meer dat je deze uitvoering waarschijnlijk net als de vorige tdi 174 pk aut. niet via de dealer kan laten doen.

deze bus komt zo ook wel vooruit,geen verlies meer in de bak en 25 pk meer dan de 5 cil.

en voor die 1500 km kan ik ook een andere auto pakken :ikrij :lach
Timmertje
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 mar 2008, 04:24

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door Timmertje »

@ronconnie: Aangezien ik noodgedwongen eerdaags ook nieuwe t5 moet gaan bestellen ben ik is gaan bellen met mijn dealer en daarna met pon maar bij hun is nog niets bekend dat het mogelijk is de facelift te bestellen, pas eind van het jaar..

Hoe zit dit?

Wel werd mij verteld dat er later een V6 diesel leverbaar is ook met dsg..


Gr
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33893
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door Multivan Generation »

zijn er al ergens afbeeldingen van de facelift te zien?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Timmertje
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 mar 2008, 04:24

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door Timmertje »

Multivan Generation schreef:zijn er al ergens afbeeldingen van de facelift te zien?

Mij werd vandaag zowel door mijn dealer als door pon exaxt hetzelde verhaal verteld, en er is nog niks bekend qwa foto's, miss wel bij hun maar niet voor het publiek..

Bestellen was nog niet mogelijk, ergens eind dit jaar, geen exacte datum.

Mij werd verteld 2L 4cil met 140 en 180pk, geen 200pk? En later een V6 diesel ook met dsg geen datum of vooruitzicht bekend wanneer, alleen dat het "later" zou komen..


Gr
ronconnie
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:43

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door ronconnie »

de t5 is bij een duitse vw dealer besteld en komt via een nederlandse dealer naar nederland die verzorgt het kenteken en daar ruil ik ook een auto in,geen idee hoe het in nederland met bestellen gaat,deze dealer wil niet bekend raken deze construktie is niet off. toegestaan door pon,wel gaat de fab. garantie via deze dealer.

ik begreep dat er bij ons toch echt geen 6 cil gaat komen ivm de nederlandse roettax/co uitstoot.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33893
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door Multivan Generation »

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Timmertje
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 mar 2008, 04:24

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door Timmertje »

ronconnie schreef:de t5 is bij een duitse vw dealer besteld en komt via een nederlandse dealer naar nederland die verzorgt het kenteken en daar ruil ik ook een auto in,geen idee hoe het in nederland met bestellen gaat,deze dealer wil niet bekend raken deze construktie is niet off. toegestaan door pon,wel gaat de fab. garantie via deze dealer.

ik begreep dat er bij ons toch echt geen 6 cil gaat komen ivm de nederlandse roettax/co uitstoot.

Ok dat verklaart 1 en ander, mij werd door beide verteld over de V6 alleen was niet bekend wanneer..

Roettax bedoel je de slurptax mee toch? gaat alleen voor geel op he, niet voor grijs, Mijn vorige week gestolen 174pk aut betaalde k op grijs ook geen tax voor, en die was wel van het slurptaxtijdperk..


Gr
koning232
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:57
Locatie: Volendam

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door koning232 »

@ Ronnie

Kun je een kopie van je offerte plaatsen?

Dat geeft meer geloofwaardigheid. :yes

Prijzen en Dealer kan je afplakken.
Timmertje
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 mar 2008, 04:24

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door Timmertje »

koning232 schreef:@ Ronnie

Kun je een kopie van je offerte plaatsen?

Dat geeft meer geloofwaardigheid. :yes

Prijzen en Dealer kan je afplakken.

Moet wel zeggen dat ie hier een punt heeft, prijzen hoeven van mij niet afgeplakt te worden ben wel benieuwd wat de prijzen zijn eigenlijk :adhd


Gr
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door Henk250 »

Daar komt ie niet mee,mijn eerdere reactie is/was de juiste.

:nuts :nuts
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Timmertje
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 mar 2008, 04:24

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door Timmertje »

Henk250 schreef:Daar komt ie niet mee,mijn eerdere reactie is/was de juiste.

:nuts :nuts

Ben met je eens dat het wat ongeloofwaardig is, Helemaal na wat ikzelf aan info heb ingewonnen maar kan nog steeds toch?

Gr
koning232
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:57
Locatie: Volendam

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door koning232 »

@ Ronnie: Zet er ook meteen wat foto's van je ander auto's op. :ikrij :ikrij :ikrij :ikrij
Plaats reactie