Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

h&r of eibach

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33893
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: h&r of eibach

Bericht door Multivan Generation »

Dat hangt voor zowel de voorkant als de achterkant uit.

Maar anders kom je mijn veren eens ophalen,
rijdt er een tijdje mee,
en komt ze terugbrengen..

Dat heeft Oskar ook gedaan ...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: h&r of eibach

Bericht door stijnh »

http://cgi.ebay.de/Federn-hinten-VW-Bus ... 286.c0.m14

dat zag ik op ebay.
70 euro + verzenden voor roeste veren :bonk :bonk :bonk
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: h&r of eibach

Bericht door Roger B. (11)61 »

moet je eens met een lege T5 gaan rijden, en opletten hoe die achteras aanvoelt als je voorin zit.

dan ga je bij de concurent met een "nieuwe type" Vito rijden (voor één keer, dan weet je ook gelijk waarom een Transporter een klasse hoger is) en let ook daar op hoe de achteras aanvoelt terwijl je voorin zit.

Dan weet je hoeveel verschil er merkbaar is op de eerste zitrij tussen stug of soepel geveerde achteras.

Persoonlijk vond ik de stugge achteras het enige minpunt van mijn T5 destijds (als het geen leasebak geweest was en/of als ik hem langer gereden had, dan had ik er waarschijnlijk andere veren voor gezocht)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
rmuys
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 mar 2007, 10:59

Re: h&r of eibach

Bericht door rmuys »

Beste Stijn,

Ik heb net verlagingsveren onder mijn Caravelle gelegd (met achterpassagiers), had ook de keuze tussen H&r en Eibach. De h&r veren waren een stuk goedkoper (met dezelfde specificaties) en ik ben er meer dan tevreden mee. Dat overhellende gevoel in de bochten is helemaal weg en het comfort is grotendeeld behouden. Uit ervaring blijkt dat voornamelijk de achterpassagiers last hebben van de stuggere vering. Voorin voel je wel dat hij harder in zijn vering gaat, maar achter komt voornamelijk de klap aan (merk je als je een drempeltje in het begin op de oude manier neemt). Met alleen voorstoelen zou ik zeggen ga voor H&R.

Groet.,

rmuys
Plaats reactie