Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Turbo 174pk
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 16 mei 2009, 18:09
Re: Turbo 174pk
er is wel meer gebeurd maar dat koste alleen maar meer
op de bon staat spruitstuk vervangen 850.00 excl. btw
was bij VW dealer in zwaag.
zeker WEER teveel betaald.
voortaan maar naar een andere garage.....
en bedankt!!!
op de bon staat spruitstuk vervangen 850.00 excl. btw
was bij VW dealer in zwaag.
zeker WEER teveel betaald.
voortaan maar naar een andere garage.....
en bedankt!!!
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: Turbo 174pk
Ik had ook weer een gillende turbo bij een 1600 a 1700 tpm bij een constante snelheid. Is inmiddels mijn 3de spruitstuk in 5 jaar. Ben er nou klaar mee een laat een spruitstuk maken bij Roy Koenen van Sennaproducts.
Zie ook op zijn site http://www.sennaproducts.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; deze blijven heel door het gebruik van een hittebestendig roestvast staal.
Het is van dat pisbakkenstaal wat snel kapotgaat of kromtrekt. En ja dat kapotgaan deden de spruitstukken ook al voor de tuning.
Groeten Edje
Zie ook op zijn site http://www.sennaproducts.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; deze blijven heel door het gebruik van een hittebestendig roestvast staal.
Het is van dat pisbakkenstaal wat snel kapotgaat of kromtrekt. En ja dat kapotgaan deden de spruitstukken ook al voor de tuning.
Groeten Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Re: Turbo 174pk
edjeraketje schreef:850 euro, spruitstuk zelf kost een 450 euro. demonteren en monteren een kleine 3 a 4 uren.
Kom je bij lange na niet op 850 of vraagt die dealer een 100 euro per uur of zo. Of zijn er nog meer dingen gebeurd?
Groeten Edwin
€ 82,= ex. btw per uur............
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Re: Turbo 174pk
Die in Zwaag vind ik bijzonder slecht. Net als Martin Schilder. Ikzelf ga (als de dorpsgarage het niet aandurft) naar Theo Rood in Opmeer. Maar dat blijft persoonlijk denk ik. Ik vind die dealers altijd te duur dus ik kom er liever niet.ritsieriche schreef:er is wel meer gebeurd maar dat koste alleen maar meer
op de bon staat spruitstuk vervangen 850.00 excl. btw
was bij VW dealer in zwaag.
zeker WEER teveel betaald.
voortaan maar naar een andere garage.....
en bedankt!!!
Maar goed, een turbo kun je horen fluiten. Licht aan het inlaat en uitlaat traject. Ik had in mijn vorige auto het open luchtfilter direct op de turbo zitten en daarvan wordt je horendol op een gegeven moment.
mvg Rick
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 16 mei 2009, 18:09
Re: Turbo 174pk
tis weer voor elkaar
zojuist van de afsluitdijk gehaald door de sleepdienst, auto op transport naar heron zwaag
waarschijnlijk de turbo kapot, veel witte rook en gierende herrie..
iemand een kostenplaatje voor deze grap.
alvast thx

zojuist van de afsluitdijk gehaald door de sleepdienst, auto op transport naar heron zwaag
waarschijnlijk de turbo kapot, veel witte rook en gierende herrie..
iemand een kostenplaatje voor deze grap.
alvast thx

Re: Turbo 174pk
Van de week mij standaard 130PK TDI, die al gechipt was naar 160 PK ge-upgrate met een 174 PK turbo die ik had overgenomen van Ed je Raketje.
Ik heb al het nieuwe type 5 cylinder diesel type BNC of zo iets en met die 174 PK turbo is de motor om te bouwen naar een BPC.
Naast de een andere turbo heb je nog 2 pakkingen nodig en een handige monteur.
Ik ben bij JB autoservice uit Dieverbrug geweest en die hebben het perfect gedaan tegen een scherpe prijs.
Daar naast nog een software up-date van JD Engineering er in gepompt en dan krijg je een schop onder je kont als je nu gas geef.
Hij zal nu ergens uitkomen rond de 200 + PK
De turbo pakt goed op en heeft een heel mooi verloop. Ik hoor hem niet fluiten zoals hier in het topic bij sommige spraken van is.
Ben nog nooit zo snel thuis geweest
:klappen

Ik heb al het nieuwe type 5 cylinder diesel type BNC of zo iets en met die 174 PK turbo is de motor om te bouwen naar een BPC.
Naast de een andere turbo heb je nog 2 pakkingen nodig en een handige monteur.

Ik ben bij JB autoservice uit Dieverbrug geweest en die hebben het perfect gedaan tegen een scherpe prijs.



Daar naast nog een software up-date van JD Engineering er in gepompt en dan krijg je een schop onder je kont als je nu gas geef.



Hij zal nu ergens uitkomen rond de 200 + PK


De turbo pakt goed op en heeft een heel mooi verloop. Ik hoor hem niet fluiten zoals hier in het topic bij sommige spraken van is.

Ben nog nooit zo snel thuis geweest







-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: Turbo 174pk
Hallo Johan,
Ik ben blij dat het goed bevalt. Dat was de opzet van het hele verhaal.
Komende maandag staat er weer 1 met een BNZ motor en die gaat weer weg met een BPC gevoel (en een beetje meer).
Kun je ook merken dat je automaat anders begint te schakelen??????
Gr Edje
Ik ben blij dat het goed bevalt. Dat was de opzet van het hele verhaal.
Komende maandag staat er weer 1 met een BNZ motor en die gaat weer weg met een BPC gevoel (en een beetje meer).
Kun je ook merken dat je automaat anders begint te schakelen??????
Gr Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Re: Turbo 174pk
Het gaat top met de automaat, schakelt goed.
De turbo + tunning pakt direct goed op bij gas geven.
Ook kom je veel sneller aan een snelheid van 160 Km/h.
Niet dat dat altijd nodig is maar hij loopt er heel makkelijk heen.
Mijn bus weegt standaard 2800 Kg en dan is dat beetje extra vermogen wel lekker.
Door de 19" velgen met 255 banden wordt wel wat vermogen weg gesnoept, maar er blijft nog genoeg over.
Met die big Brakes is hij nu echt af.

Hier zit een gelukkige T5 rijder, met een beetje het vermogen dat ik gewend was uit de BMW tijd




Ook kom je veel sneller aan een snelheid van 160 Km/h.

Niet dat dat altijd nodig is maar hij loopt er heel makkelijk heen.
Mijn bus weegt standaard 2800 Kg en dan is dat beetje extra vermogen wel lekker.
Door de 19" velgen met 255 banden wordt wel wat vermogen weg gesnoept, maar er blijft nog genoeg over.
Met die big Brakes is hij nu echt af.

Hier zit een gelukkige T5 rijder, met een beetje het vermogen dat ik gewend was uit de BMW tijd

Re: Turbo 174pk
Inbouwer schreef:Het gaat top met de automaat, schakelt goed.De turbo + tunning pakt direct goed op bij gas geven.
![]()
![]()
![]()
Ook kom je veel sneller aan een snelheid van 160 Km/h.![]()
Niet dat dat altijd nodig is maar hij loopt er heel makkelijk heen.
Mijn bus weegt standaard 2800 Kg en dan is dat beetje extra vermogen wel lekker.
Door de 19" velgen met 255 banden wordt wel wat vermogen weg gesnoept, maar er blijft nog genoeg over.
Met die big Brakes is hij nu echt af.
Hier zit een gelukkige T5 rijder, met een beetje het vermogen dat ik gewend was uit de BMW tijd
BMW?? kun je dat eten??
Jos.

Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Re: Turbo 174pk
Hallo Wjwellers,
Het probleem met het uitlaatspruitstuk is mij ook niet onbekend helaas.
Maar het probleem is volgens mij dat ze lang niet vlak genoeg zijn bij eerste montage.
Daardoor scheuren ze sneller.
Deze kun je dan wel na lassen, maar dan moet je ze zeer zeker goed vlakken.
Omdat ze dan zeker nog meer zullen trekken.
Dus... Netjes doorlassen, liefst formeren, en tig doorlassen.
Dan zuiver vlakken, en dan , ja dan heb je beter dan nieuw.
Succes allemaal.
Het probleem met het uitlaatspruitstuk is mij ook niet onbekend helaas.
Maar het probleem is volgens mij dat ze lang niet vlak genoeg zijn bij eerste montage.
Daardoor scheuren ze sneller.
Deze kun je dan wel na lassen, maar dan moet je ze zeer zeker goed vlakken.
Omdat ze dan zeker nog meer zullen trekken.
Dus... Netjes doorlassen, liefst formeren, en tig doorlassen.
Dan zuiver vlakken, en dan , ja dan heb je beter dan nieuw.
Succes allemaal.
Re: Turbo 174pk
pieters schreef:Hallo Wjwellers,
Het probleem met het uitlaatspruitstuk is mij ook niet onbekend helaas.
Maar het probleem is volgens mij dat ze lang niet vlak genoeg zijn bij eerste montage.
Daardoor scheuren ze sneller.
Deze kun je dan wel na lassen, maar dan moet je ze zeer zeker goed vlakken.
Omdat ze dan zeker nog meer zullen trekken.
Dus... Netjes doorlassen, liefst formeren, en tig doorlassen.
Dan zuiver vlakken, en dan , ja dan heb je beter dan nieuw.
Succes allemaal.
Zo'n ding hoort gewoon niet van RVS te zijn...........
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: Turbo 174pk
Nee dat moet van onverwoestbaar metaal gemaakt worden.
Ik heb er inmiddels 7 stuks versleten
Nu nog een echte van Sennaproducts en dan kan de beurs een keer dichtblijven.
Gr Edje
Ik heb er inmiddels 7 stuks versleten

Nu nog een echte van Sennaproducts en dan kan de beurs een keer dichtblijven.
Gr Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: Turbo 174pk
totaal niets hoorbaar van de turbo, soms beetje achtergrond blaasgeluid
maar zeker geen fluiten.
t5 2500 tdi 178 pk aug. 2008 42.000 km

maar zeker geen fluiten.
t5 2500 tdi 178 pk aug. 2008 42.000 km


vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)