Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Mijn VW t5 belgie grijs : afgekeurd op de veren en nu ?

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Mijn VW t5 belgie grijs : afgekeurd op de veren en nu ?

Bericht door Jeroen T5 204 »

Eibach heeft bijna dezelfde kleur als het origineel, dus tip!!!!

Links Eibach, rechts het origineel.

Afbeelding
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Mijn VW t5 belgie grijs : afgekeurd op de veren en nu ?

Bericht door Pascal-141 »

Tja ... Ik heb mijn bedenkingen bij sommige van de reacties hier ...

Ten eerste : Sinds de tuningkeuring er gekomen is voor de personenwagens , is er ook voor de lichte vracht een andere wetgeving gekomen : lichte vracht = GEEN tuning toegestaan. Simpel .

Aan de topic starter : je zegt dat je de veren gaat zwart spuiten , om ze te kunnen laten zitten voor de keuring voor volgend jaar . Bedenk er dan meteen even bij dat uw afkeur "rode kaart" nu ook in het systeem zit , dus waar denk je dat ze volgend jaar zullen naar kijken als ze zien dat je voordien een rode kaart had gekregen ??
Welke kleur uw veren hebben heeft geen enkel belang , uiteindelijk word de hoogte opgemeten zoals beschreven in de tabellen die de keuringsstations opgelegd krijgen in de omzendbrieven. Ter info : de hoogte van ieder type wagen/bestelwagen staat omschreven in die tabellen. De hoogte word opgemeten van midden van wiel tot op een bepaald punt op de carrosserie (bvb wielboog of zo ) . Uiteraard , een zwarte veer valt minder op dan een rode of gele veer , da's waar ...
Wouter199 schreef:als ze zien op de keuring dat hij van fabriek uit verlaagt is en het staat op je papieren van vw dan heb je een groot probleem
Wil je toch sportief rondrijden , dan zul je gewoon (zoals zovelen onder ons) ieder jaar voor de keuring alles moeten overbouwen. ... En hopen dat je dan gedurende het jaar niet langs de kant word gezet door de Politie voor een uitgebreide kontrole . Kans bestaat ook dat je (wanneer ze twijfelen) onder begeleiding van de Politie mee mag naar de keuring ... Niet leuk hoor ...
als ze zien op de keuring dat hij van fabriek uit verlaagt is en het staat op je papieren van vw dan heb je een groot probleem
Indien het een af-fabriek verlaging betreft , dan zal VW die auto een PVG nummer voorzien waarin deze andere ophanging in vermeld staat.
En dan kan de keuring daar niks tegen beginnen , want de wetgeving voor Lichte Vracht schrijft voor dat iedere wijziging aan het voertuig moet vergezeld zijn van een attest overhandigd door de constructeur (of zijn afgevaardigde ) , dat is dus de invoerder D'Ieteren .
Indien VW bvb een PVG (goedkeuringsnummer) voorziet dat toestaat om (voorbeeld) met 19" velgen te rijden op je T5 , dan is de keuring verplicht om dit ook toe te staan , net omdat hetvoertuig dan voldoet aan de technische omschrijving van het PVG .
Enige probleem in dit alles : Je zal D'Ieteren nooit zover krijgen dat zij een nieuw PVG nummer zullen aanvragen voor zoiets ... :muur
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
floater
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 jan 2007, 17:56

Re: Mijn VW t5 belgie grijs : afgekeurd op de veren en nu ?

Bericht door floater »

Misschien nog even wachten en er is hoop ! :toppie

********************************************************************************************************************************************
Monopolie Belgische autokeuring onder vuur

Een arrest van het Europees hof van Justitie over de autokeuring in Portugal, zou ook voor België gevolgen kunnen hebben, bericht La Dernière Heure woensdag. Mogelijk wordt daardoor een einde gesteld aan de huidige monopoliesituatie in ons land.

Het Hof oordeelde op 22 oktober dat "door beperkingen te stellen aan de vrijheid van vestiging van organisaties uit andere lidstaten die in Portugal voertuiginspecties willen verrichten (...) de Portugese Republiek de krachtens artikel 43 EG op haar rustende verplichtingen niet is nagekomen."

Portugal is samen met België het enige EU-land waarin een monopolie bestaat voor de autokeuringen.
Momenteel is de toestemming daarvoor in ons land enkel verleend aan GOCA (Groepering van Erkende Ondernemingen voor Autokeuring en Rijbewijs), dat direct afhangt van de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer. Het is voor een buitenlandse onderneming dus onmogelijk om op Belgisch grondgebied zijn activiteiten uit te oefenen.
Plaats reactie