Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ik zocht spoedhulp in Haarlem, maar ben weer geholpen

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: ik zocht spoedhulp in Haarlem, maar ben weer geholpen

Bericht door Roger B. (11)61 »

even goed bedankt Jordy, maar toen jij je aanbieding postte stond mijn T4 al bij Ismet op de brug :werkaanT4

Ik had dus alleen de binnenste nodig, maar is een hele andere as onder gezet, de ouwe ligt achter in de bus nu.

Voor nood zonder ABS-ring gaat waarschijnlijk je ABS systeem over de zeik helpen (aangezien daar ook anti-slip regeling in zit denkt ie dan dat rechtsvoor doorslipt....)

Die homokineet had een beetje speling en dat hoor je goed, bij versnellen of op de rem afremmen was ie stil, bij afremmen op de motor en constante snelheid of met ingetrapte koppeing uitrollen werd je bang en gek van de herrie...

Als ik een keer niets te doen heb doop ik de homokineet wel in een emmer diesel om er een foto van te kunnen maken
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: ik zocht spoedhulp in Haarlem, maar ben weer geholpen

Bericht door sgsdebruijn »

Roger B. schreef:
Voor nood zonder ABS-ring gaat waarschijnlijk je ABS systeem over de zeik helpen (aangezien daar ook anti-slip regeling in zit denkt ie dan dat rechtsvoor doorslipt....)
Zekering op de ABS pomp eruit schroeven
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: SPOED HULP IN HAARLEM GEZOCHT

Bericht door Harry 341 »

jordydereus schreef:
Harry 341 schreef:A...is niet kompleet..B.heeft ie niks aan,zit geen ABS ring op.En is deze wel van een T4??
grtz.Harry
als je alleen de buitenste nodig heb , heb je niet de hele as nodig.
van de abs wist ik niet. ik dacht voor nood.

en deze is idd van een t4.
1996 19.TD

hoezo ? ziet hij er zo anders uit ?
Jordy
Hoi,heb nog nooit zo'n as zonder de binnenkant gezien...dusssss
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: ik zocht spoedhulp in Haarlem, maar ben weer geholpen

Bericht door Harry 341 »

Roger B. schreef:even goed bedankt Jordy, maar toen jij je aanbieding postte stond mijn T4 al bij Ismet op de brug :werkaanT4

Ik had dus alleen de binnenste nodig, maar is een hele andere as onder gezet, de ouwe ligt achter in de bus nu.

Voor nood zonder ABS-ring gaat waarschijnlijk je ABS systeem over de zeik helpen (aangezien daar ook anti-slip regeling in zit denkt ie dan dat rechtsvoor doorslipt....)

Die homokineet had een beetje speling en dat hoor je goed, bij versnellen of op de rem afremmen was ie stil, bij afremmen op de motor en constante snelheid of met ingetrapte koppeing uitrollen werd je bang en gek van de herrie...

Als ik een keer niets te doen heb doop ik de homokineet wel in een emmer diesel om er een foto van te kunnen maken
Roger,nog wel even Weetjewel ter sprake gebracht?
Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: ik zocht spoedhulp in Haarlem, maar ben weer geholpen

Bericht door Roger B. (11)61 »

inclusief die rooie 2,4 uit -ik dacht- velsen (daar woon je toch?) wel gemeld hoe ik bij hun terechtgekomen was en dat het zo'n heerlijk forum is als je hulp zoekt of info :toppie :zwaai
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
jordydereus

Re: SPOED HULP IN HAARLEM GEZOCHT

Bericht door jordydereus »

Harry 341 schreef:
jordydereus schreef:
Harry 341 schreef:A...is niet kompleet..B.heeft ie niks aan,zit geen ABS ring op.En is deze wel van een T4??
grtz.Harry
als je alleen de buitenste nodig heb , heb je niet de hele as nodig.
van de abs wist ik niet. ik dacht voor nood.

en deze is idd van een t4.
1996 19.TD

hoezo ? ziet hij er zo anders uit ?
Jordy
Hoi,heb nog nooit zo'n as zonder de binnenkant gezien...dusssss
Geen probleem ! hij is nog te koop !
Plaats reactie