Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

roken 111kw tdi

vragen over de T4
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: roken 111kw tdi

Bericht door sgsdebruijn »

Doet ie van mij ook hoor met gasgeven of wat hoger in de toeren. mar zie het alleen als er iemand in het donker dicht achter me rijdt.
Hebben alle voorgaande vw's van me ook gehad.
Lijkt me gewoon een kwestie van accepteren of erachter rijden met een camera/fototoestel en hier een filmpje posten (-:

ohh die van mij zit op 305000km, heb wel nieuwe verstuivers gekocht (moeten er nog in) maar voor een leuke prijs anders had ik ze zeke rniet vervangen.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: roken 111kw tdi

Bericht door Roger B. (11)61 »

niels schreef: Ik denk zelf dat het met name is met gas bijgeven, dat ie dan even een pluim geeft, maar volgens de achterliggers wel iets meer dan gemiddeld.
Gr. Niels
meer dan gemiddeld tov het andere verkeer, of meer dan gemiddeld tov andere 150pk gechipte T4's?

pluimen bij gasgeven is normaal voor een (vw) TDI, voor een gechipte is het vaak meer
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
niels
Berichten: 465
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:37
Locatie: Rossum
Contacteer:

Re: roken 111kw tdi

Bericht door niels »

Ik zie maar af en toe een auto roken, dit valt op, de mijne valt ook bij andere op, dit vind ik weer opvallend.

Dan ben ik gerust, dacht misschien zijn de verstuivers of zo aan een opfrisbeurt toe waren, misschien had turbo iets geleden, of er iets iets met het motormanagement aan de hand.

Zal er mee moeten leven; ik zie het gelukkig zelf niet in de spiegel.


Bedankt voor de nuttige info,

Gr. Niels
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: roken 111kw tdi

Bericht door Pascal-141 »

Zoals ik al eerder zei , een 150PK rookt iets meer dan een 102PK .
Als die 150PK dan nog gechipt is , dan is de kans ook groot dat hij wat extra gaat roken .

Ik heb dat bij mijn 150PK ook al ondervonden : vanaf stilstand vertrekken in eerste met een beetje gas = heel even zwarte rook (echt even maar) zodra je 'vertrokken' bent = geen rook meer.
Als ik op de snelweg zit op een bepaalde snelheid , en ik geef gas bij (even doortrekken) = terug even wat rook .
Enne : ik heb er net nieuwe (géén gereviseerde) verstuivers inzitten . Dus daar kan het niet aan liggen . (Ook de hele distributiewinkel zit er net op , netjes afgesteld , alle filters vervangen) Dus de hele mikmak in orde , en toch even roken , da's bij zowat alle 150PK T4's . :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie