Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
continental premium contact 2 (225 55 17)
-
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29
Re: continental premium contact 2 (225 55 17)
Ik rij zelf met CPC2, alleen dan in 235/17 als ik me niet vergis (gezien de reacties van 225 zal ik me wel vergissen, ze zijn in elk geval platter dan ze horen te zijn). Ze maken wel wat lawaai. Maar dat wist ik vantevoren aangezien ik altijd met Conti's heb gereden. In Nederland regent het nogal vaak ;) daarom rij ik met deze band. Ik vind ze fijn rijden in de regen. Ik kan je niets vertellen over slijtage want dat verschilt heel erg van wie er rijdt en wanneer. In mijn maat wijkt de teller ongeveer 8km/u af. Lig ik niet wakker van. Met mijn 16" winterwielen heb ik 1km/u afwijking. Ik vind het goed zo. Hiervoor reed ik met Achilles Sport (proberen). Heel veel zijdelingse grip en stiller dan de CPC2. Vrijwel geen slijtage moet ik erbij zeggen. Maar in de regen heb ik toch echt liever Conti's.
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
Re: continental premium contact 2 (225 55 17)
Kan ik concluderen dat continental wat meer herrie maakt, maar beter presteert in de regen?
Ligt het rolgeluid eigenlijk voornamelijk aan het profiel of aan de hardheid van het rubber? Is profiel met meer stroken in plaats van blokken normaal stiller?
Aan Pascal: 205 55 17 was een tikfout. Bedoelde 225 50 17. Deze maat zou dus goed moeten overeenkomen met standaard maten voor onder de T4?
Groeten Kris
Ligt het rolgeluid eigenlijk voornamelijk aan het profiel of aan de hardheid van het rubber? Is profiel met meer stroken in plaats van blokken normaal stiller?
Aan Pascal: 205 55 17 was een tikfout. Bedoelde 225 50 17. Deze maat zou dus goed moeten overeenkomen met standaard maten voor onder de T4?
Groeten Kris
- Pascal-141
- Berichten: 10945
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: continental premium contact 2 (225 55 17)
Inderdaad , net zoals de heel vaak gebruikte 235/45/17kris 458 schreef:
Aan Pascal: 205 55 17 was een tikfout. Bedoelde 225 50 17. Deze maat zou dus goed moeten overeenkomen met standaard maten voor onder de T4?
Groeten Kris
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: continental premium contact 2 (225 55 17)
Pascal,
Weet jij trouwens of ze in België snel een probleem maken van 17" bij de keuring? Van m'n 16" werd nooit iets gezegd in tegenstelling tot m'n RVS uitlaat waar ze altijd moeilijk over doen.
Groeten Kris
Weet jij trouwens of ze in België snel een probleem maken van 17" bij de keuring? Van m'n 16" werd nooit iets gezegd in tegenstelling tot m'n RVS uitlaat waar ze altijd moeilijk over doen.
Groeten Kris
- Pascal-141
- Berichten: 10945
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: continental premium contact 2 (225 55 17)
In Belgie : Lichte Vracht = geen tuning toegestaankris 458 schreef:Pascal,
Weet jij trouwens of ze in België snel een probleem maken van 17" bij de keuring? Van m'n 16" werd nooit iets gezegd in tegenstelling tot m'n RVS uitlaat waar ze altijd moeilijk over doen.
Groeten Kris
het word wel eens door de vingers gezien soms , maar als je dan eens pech hebt = rode kaart .
In veel gevallen zullen ze over velgen niet moeilijk doen , zolang de spoorbreedte binnen de toegestane afwijking valt , en de banden binnen de wielkasten vallen , en de banden de juiste laadindex en snelheidscode hebben.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Ron---63---
- Berichten: 3819
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
- Locatie: IJmond
Re: continental premium contact 2 (225 55 17)
Kris zoals in je vorige topic vertelde ik je al dat ik ook deze maat erop heb liggen. Als ik op mn teller op de teller exact 100 rij op de cruise control dan geeft mn pda navigatie en mn orginele tomtom ook allebei 100 aan. Dus gps en teller zijn gelijk, dus ik snap sommige niet dat ze een afwijking hebben
Het voordeel van iets grotere banden is ook, dat je minder toeren maakt, minder km's op de teller krijgt en meer keus in laadvermogen.
Nogmaals, succes met je beslissing he, blijft toch moeilijk. Er zijn zoveel mesen ,zoveel wensen
Groet Ron63

Het voordeel van iets grotere banden is ook, dat je minder toeren maakt, minder km's op de teller krijgt en meer keus in laadvermogen.
Nogmaals, succes met je beslissing he, blijft toch moeilijk. Er zijn zoveel mesen ,zoveel wensen

Groet Ron63
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV
Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA
Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA
Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)