Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
motor temp sensor
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: motor temp sensor
aaaah het is de beruchte sensor onderin het carter.....................die heb ik gelukkig niet........
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: motor temp sensor
Wordt carter demonteren? of kan je er zo bij? 

- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: motor temp sensor
moet wel effe de olie eruit laten, sensor vervangen door "oude er effe snel uit en nieuwe erin" werkt daar niet echt
sensor zit onder in het carter geschroefd, van buitenaf te wisselen

sensor zit onder in het carter geschroefd, van buitenaf te wisselen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: motor temp sensor
Das mooi, moet er toch nog nieuwe sap in gooien, kan ik dan gelijk meepakken.
Wat een geweldig forum toch
Wat een geweldig forum toch

- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: motor temp sensor
in principe is het systeem zelf ontluchtend, als je het handmatig wil doen kun je achter het expansievaatje in de slang dat kunststof schroefje losdraaien en daar lucht er uit laten...... ik heb het nog nooit zo gedaan, hoor te vaak dat mensen dat plastik schroefje kapot draaien....... en dan moet je die slang weer vervangen.............
Ik houdt de eerste tijd gewoon de stand in het expansievat iets vaker in de gaten, maar als je de motor een keer goed warm rijdt en de kachel ook even vol op warm hebt gedurende die rit, en na afkoelen het niveau op peil brengt hoef je doorgaans niet meer bij te vullen.
Ik houdt de eerste tijd gewoon de stand in het expansievat iets vaker in de gaten, maar als je de motor een keer goed warm rijdt en de kachel ook even vol op warm hebt gedurende die rit, en na afkoelen het niveau op peil brengt hoef je doorgaans niet meer bij te vullen.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon