Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

caravanstore op een brandrup rail

vragen over de T4
gijsplas
Berichten: 344
Lid geworden op: 19 sep 2010, 17:21
Locatie: Katwijk ZH

Re: caravanstore op een brandrup rail

Bericht door gijsplas »

Ik geloof dat ik het, in ieder geval de laatste paar tripjes, al zo deed. En ook de truc met het plankje deed ik al. Weliswaar niet met een plankje maar met een (ook ca 15 cm lange) houten borstel. Die zet ik dan ook rechtop zodat het dak zo blijft staan en ik gewoon 2 handen vrij heb. Kan ik het flapje met klittenband aan de voorzijde (om het horrengaas te beschermen) netjes dichtdoen en ook de stof aan voor en zijkanten netjes naar binnen trekken - even oppassen dat het niet tussen de beugels komt natuurlijk - en dan, de borstel ertussenuit, en het dak het laatste stukje laten zakken en dichttrekken in de vergrendeling.
Rondje om de auto doe ik voor alle zekerheid nog wel maar de stof zat op deze manier eigenlijk nooit meer te ver naar buiten.
Let ook wel op dat de schuifdeur en/of je voordeur(en) open zijn als je het dak laat zakken zodat de lucht kan ontsnappen - anders wordt het tentdoek naar buiten gedrukt.
Klinkt allemaal logisch maar toch, de eerste keren, ging het allemaal niet zo makkelijk.

Veel kampeerplezier allemaal !
1995 VW T4 Multivan 1.9TD
Plaats reactie