Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Winterbanden velg vraagje!!

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Winterbanden velg vraagje!!

Bericht door Roger B. (11)61 »

Charles 1065 schreef:Mijn vorige set heb ik verkocht die misten het sneeuw symbool wat in Duitsland een verplicht nummertje is :yes
dat is blabla die de bandencentra je graag wijs maken.

enige eis in Duitsland aan banden in de winter (nieuwe wetgeving van begin december dit jaar) is dat je onder winterse omstandigheden (sneeuw, ijzel, en andere gladheid veroorzakende weersomstandigheden) je auto voorzien hebt van banden met M&S erkenning. Het alpine/sneeuwvloksymbool is in Duitsland NIET verplicht (in oostenrijk weer wel meen ik)

ik rijdt gewoon met de landrover op M&Sbanden zonder alpine symbool, zijn zeer zeker geen specifieke winterbanden en 100% legaal op de weg met dit weer hier...... Er zijn zat terreinwagenrijders die op mud-terrains rijden (grote noppen zonder lamellen en waardeloos op glad wegdek) die banden hebben M&S er op staan en zijn legaal op de weg in winterse omstandigheden
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Re: Winterbanden velg vraagje!!

Bericht door Charles 1065 »

Ja echt wel, het zijn Vredestein transport snow banden. Ik kon thuis bijna niet meer weg komen maandag met gewone banden, en nu, zoals vandaag tokkel ik relaxed naar Aalten!
Heb inmiddels voor mijn vrouw voor haar Ford Ka ook een set gevonden!! :wjw
Het rijden met dit weer zonder winter banden is een verkeeerde bezuiniging! :yes
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Winterbanden velg vraagje!!

Bericht door Roger B. (11)61 »

Charles 1065 schreef:Ja echt wel, ..........................................................................
Het rijden met dit weer zonder winter banden is een verkeeerde bezuiniging! :yes
Ja echt niet...... alpine/sneeuwvlok symbool is in Duitsland (ook sinds de winterbanden plicht die begin deze maand is ingevoerd) NIET VERPLICHT

waarmee ik niet wil zeggen dat een fatsoenlijke winterband niet aan te bevelen is, in tegendeel. Maar niet alle winterbanden met sneeuwvlok zijn per definitie goed, en een winterband met alleen M&S symbool hoeft niet per definitie slecht te voldoen.

Ik had als laatste op de T4 Nokian WR-C winterbanden en die voldeden stukken beter dan de dunlops winterbanden die ik daarvoor in de winter gebruikte..... (Beide met alpine/sneeuwvlok symbool)

de enige reden dat ik geen ECHTE winterbanden op de Discovery heb, is dat ik de auto weinig tot niet gebruik en momenteel de financiele middelen niet heb om een set banden te kopen voor het ding (de banden die ik wil waren in november 560 euro voor een setje, momenteel ruim 750 euro voor het zelfde setje)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Re: Winterbanden velg vraagje!!

Bericht door Charles 1065 »

Roger B. (11)61 schreef:
Charles 1065 schreef:Ja echt wel, ..........................................................................
Het rijden met dit weer zonder winter banden is een verkeeerde bezuiniging! :yes
Ja echt niet...... alpine/sneeuwvlok symbool is in Duitsland (ook sinds de winterbanden plicht die begin deze maand is ingevoerd) NIET VERPLICHT

waarmee ik niet wil zeggen dat een fatsoenlijke winterband niet aan te bevelen is, in tegendeel. Maar niet alle winterbanden met sneeuwvlok zijn per definitie goed, en een winterband met alleen M&S symbool hoeft niet per definitie slecht te voldoen.

Ik had als laatste op de T4 Nokian WR-C winterbanden en die voldeden stukken beter dan de dunlops winterbanden die ik daarvoor in de winter gebruikte..... (Beide met alpine/sneeuwvlok symbool)

de enige reden dat ik geen ECHTE winterbanden op de Discovery heb, is dat ik de auto weinig tot niet gebruik en momenteel de financiele middelen niet heb om een set banden te kopen voor het ding (de banden die ik wil waren in november 560 euro voor een setje, momenteel ruim 750 euro voor het zelfde setje)
Roger je begrijpt me verkeerd ik heb het niet over banden met of zonder vlokje, gewoon banden laten we het maar noemen die passen bij de tijd van het jaar!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb ze nu ook zonder vlokje op de band !!!!!!!! Maar Transport Snow is ook een M+S band maar durf met iedereen de discussie aan dat ze perfect zijn voor deze tijd van het jaar!!
Alleen mijn vorige set hat ook een verkkerde ET waarde van een oud model, maar daar hoor ik ook weer veschillende geluiden over!!
Ik ben zeer tevreden met de banden die ik nu heb!
Plaats reactie