![fun :bonk](./images/smilies/bonk.gif)
Als de circulatiepomp defect zou zijn denk ik dat hij toch nog even gaat branden.
Ik zou dan eerder denken aan de gloeibougie oid.
En toch verdenk ik dan de gloeibougie, die kan dusdanig vervuild zijn dat hij alleen voldoende gloeit bij een laadspanning van 14V van de alternator. Misschien toch maar eens proberen met een startbooster zoals peter zegt.Roger B. (11)61 schreef:gloeibougie, vlambewaker, gaasje, interne vervuiling....allemaal zaken die NIET bij lopende motor ineens wel zouden functioneren.....
ik lees dat ie na een paar seconden branden uit gaat...dat kan zonder circulatie...
afhankelijk van de lokatie van de kachel is het mogelijk dat ie dan op natuurlijke circulatie voldoende waterverplaatsing kan verzorgen om niet in beveiliging te klappen.henkru schreef:Het gekke is als de kachel eenmaal brand en ik zet de motor af brand deze wel gewoon door zonder problemen.
Bij controle vanmiddag was de 20 amp zekering weggesmolten dus daar moet een nieuw houdertje in en de accu die nog geen 1 jaar oud is de geest heeft gegeven, morgen wordt een nieuwe gebracht (service van Accuweb.nl)sgsdebruijn schreef:wat ik er niet uit op kan maken is, hoe lang loopt hij.
gaat hij alleen even blazen en slaat dan af
of gaat blazen en geeft hij wel even warmte af
denk ook vuile stift en dan te lage spanning, mijn standkachel heeft hetzelfde probleem maar nu geen zin om hem er onderuit te halen.
Ook van de eerste accu?sgsdebruijn schreef:ok, bij mij zal dat het probleem niet zijn kan aan mijn Westfaliabedieningspaneel zien tot hoever de spanning daalt.