Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Advies gevraagd: T4 kombi ex-politie, gat in me dak?

vragen over de T4
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Advies gevraagd: T4 kombi ex-politie

Bericht door bartt4 »

viktor_r schreef:Dat zijn al heel wat politiebussen! Ik snap nog niet helemaal hoe dat onderhoud geregeld was.
Lijkt erop dat de bus eigendom was van Leaseplan, en aangezien de APK is uitgegeven door
de werkplaats van de regiopolitie neem ik aan dat daar al het onderhoud gepleegd is.
Hopelijk kan ik er nog iets van op papier krijgen, zou wel prettig zijn...

De twee gaten in het dak zijn inderdaad ongeveer maatje euro. Ze zitten ter hoogte
van de B stijlen, op de verhoging/versteviging op het dak. Ik zal nog een aardig stukje
rondom de gaten schoon moeten maken (roest), en vraag me af hoe dat stukje er binnen
in de bus uitziet? Kan ik daar gewoon goed bij om te ontroesten als de hemel eruit is?
Of is het echt een koker/balk?
Waarschijnlijk leaseplan maar ook athlon zou nog kunnen en century lease.
Mocht je meer willen weten over je onderhouds history wil ik wel vragen bij de leasemaatschapij, bel dagelijks met die jongens over onderhoud.
Mail dan ff prive je kenteken en meldcode dan wil ik daar wel ff induiken.
RUBBEREXPRESS
viktor_r
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 mei 2011, 22:39
Locatie: Aalten

Re: Advies gevraagd: T4 kombi ex-politie

Bericht door viktor_r »

@bart: Als de koop doorgaat dan graag!

Ik spreek vandaag de verkoper, er zijn nog wat punten waar we mee onderhandelen. Een daarvan
is zogezegd de gaten in het dak. Bijgevoegd een foto daarvan. Niet doorgerot zoals je ziet, wel al een
lelijke plek. Hoe kan ik dit het best herstellen? Waarbij ik me vooral zorgen maak om het ontroesten/bijwerken
aan de binnenzijde. Of maak ik me zorgen om niks?
Bijlagen
Hmm, best lomp...
Hmm, best lomp...
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

Re: Advies gevraagd: T4 kombi ex-politie, gat in me dak?

Bericht door ailko vos »

Wij hebben sinds 2 jaar een ex brandweerbus gekocht van mac mol. Deze daar was bij de brandweer alle onderhoudsgegevens bekent en werden ook netjes aan ons gegeven. Hij heeft nu 165000 gelopen en er is nooit wat mee.Hij is helemaal overgespoten van wege de gaten in het dak en war roest. Geten zijn met een stevige plamuur soort dicht gemaakt en van onderaf afgekit dit zit al 2 jaar en de bus blijft mooi. Dus spijt hebben we niet van deze aanschaf .Het is een 9 persoons verlengd met een 1.9 erin.
viktor_r
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 mei 2011, 22:39
Locatie: Aalten

Re: Advies gevraagd: T4 kombi ex-politie, gat in me dak?

Bericht door viktor_r »

Gaten in het dak worden hersteld door schadebedrijf, en de onderhoudshistorie is boven water..
De knoop is doorgehakt, ik kan alvast een :wjw sticker bestellen :toppie

Dank voor jullie reacties, ik vrees dat ik jullie de komende weken nog meer ga lastigvallen!
Plaats reactie