Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Uitlaatgassen

vragen over de T5
Geerlings
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:34

Re: Uitlaatgassen

Bericht door Geerlings »

Ik heb te hard geroepen want de vieze lucht is alweer terug in de auto.Ik wordt helemaal gek van.Ik zal binnenkort weer langs de garage moeten ,hun zeggen elke keer dat de ventelatie de lucht naar binnen zuigt .Maar dat is bij iedereen dat dat aan staat en voor de rest heeft er niemand last van.Heel vreemd allemaal.Gr Geerlings
Gebruikersavatar
Yasmine D & Wesley V
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
Locatie: Belgie, Bazel

Re: Uitlaatgassen

Bericht door Yasmine D & Wesley V »

Wij hebben ook last van uitlaatgassen in de bus, bij ons is dit het regenereren van het roetfilter, dit gebeurt bij ons normaal 1X per dieseltank.

Wanneer de roetfilter regenereert en we voor een stoplicht staan, komt er een verbrande lucht binnen.

Na een km of 20 is het roetfilter klaar met zijn werk.


Groetjes
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. :T6NOLESS
Geerlings
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:34

Re: Uitlaatgassen

Bericht door Geerlings »

Bij mij is het als hij gewoon stilstaat met draaiende motor begint het naar een paar seconde al te stinken naar uitlaat gassen.Gr Geerlings
john 694
Berichten: 671
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:33
Locatie: noord-holland

Re: Uitlaatgassen

Bericht door john 694 »

BIJ MIJ HEB IK HET OOK. :nuts
VOORAL ALS IK IN DE FILE RIJ DUS LANGZAAM EEN KM OF 10 A 15 :ie
IS NIET ZOVEEL HOOR PER DAG EEN KM OF 15. :muur
BEN OOK AL BIJ DE DEALERT GE WEEST MAAR DEZE KONDEN OOK NIETS VINDEN :politie
AUTO IS VAN 2010 :groteogen
GR JOHN
Grey is the limmit
zeg niet wat je weet maar weet wat je zegt!
T5 2,5l 130 pk lwb 2 abt november2008 :driveT5
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Uitlaatgassen

Bericht door vaniac »

Dit is bijna met 100% zekerheid een kromgetrokken en/of gescheurd uitlaatspruitstuk. Dit komt zeer vaak voor. Bij de T5 van de eerste generatie moet het spruitstuk in zijn geheel worden vervangen. Er zijn echter T5 rijders die het spruitstuk hebben gerepareerd d.m.v. lassen en vervolgens de flenzen opnieuw hebben gevlakt. Schijnt afdoende te zijn en veel goedkoper dan een nieuw spruitstuk dat na een tijdje weer dezelfde problemen gaat vertonen.
Bij de T5 GP van de tweede generatie schijnt het probleem opgelost te kunnen worden met dikkere pakkingen.
Geerlings
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:34

Re: Uitlaatgassen

Bericht door Geerlings »

Ik heb nu nog garantie op de bus dus ik blijft terug gaan met mijn probleem en wat ze ermee doen maak mij niks uit als het maar gemaakt wordt.Het is niet echt lekker die geur in de auto .En ook niet gezond trouwens.Gr Geerlings
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33907
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Uitlaatgassen

Bericht door Multivan Generation »

vaniac schreef:Dit is bijna met 100% zekerheid een kromgetrokken en/of gescheurd uitlaatspruitstuk. Dit komt zeer vaak voor. Bij de T5 van de eerste generatie moet het spruitstuk in zijn geheel worden vervangen. Er zijn echter T5 rijders die het spruitstuk hebben gerepareerd d.m.v. lassen en vervolgens de flenzen opnieuw hebben gevlakt. Schijnt afdoende te zijn en veel goedkoper dan een nieuw spruitstuk dat na een tijdje weer dezelfde problemen gaat vertonen.
Bij de T5 GP van de tweede generatie schijnt het probleem opgelost te kunnen worden met dikkere pakkingen.

Geerlings heeft nog (steeds) niet geplaatst wat ze nu aan zijn bus hebben gedaan :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Geerlings
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:34

Re: Uitlaatgassen

Bericht door Geerlings »

Ze hadden over ring of klem maar dat heeft nog niet geholpen ,want als je gas geeft hoor je gewoon iets lekken onder de auto Gr Geerlings
Geerlings
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:34

Re: Uitlaatgassen

Bericht door Geerlings »

Zo donderdag mijn bus weg gebracht om er vrijdag naar te kijken /maken .Ze hebben als het goed is het gekraak voor bij de wielen verholpen , hun zeggen omdat mijn bus verlaagd is met andere veren komt er een nokje van de veer tegen veerpoot aan daardoor het kraakend geluid.En de uitlaatgassen komen van de koeler van de egr klep die is gescheurd moeten ze bestellen.Ik heb van hun nu wel een leen auto gekregen maar goed ook want als het mee zit heb ik pas dinsdag mijn bus terug zonder problemen.Gr :wjw
rijder
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 dec 2010, 17:52
Locatie: Eindhoven

Re: Uitlaatgassen

Bericht door rijder »

Hallo allemaal,

daar ben ik weer met het volgende nieuws.
je weet dat ik de schroeilucht had/hebt.

de bus is 4 weken geleden terug gekomen van PON deze hebben hem bijna 2 weken gehad en heb schriftelijk bevestigt gekregen dat er niks met de bus mis is.
maar het probleem wat benoemt word als regenereren van het roetfilter is nu terug na 1x in de 2 weken inplaats van iederedag.

maar nu komt het afgelopen dinsdag ben ik onder het rijden, beroert geworden, gezien dat ik cv ketels afstel op Co en Co2 heb ik mijn Co meter gebruikt. (Co vergifiging in lichte mate lijkt op een griep). en met die vieze uitlaatgassen die te pas en te onpas binnen komen.
Tot mijn grote schrik heb ik als de verwarming aanstaat tussen de 15 en met een uitschieter na 111ppm Co gemeten en ook op video staan. Zet ik de verwarming op koudelucht dan neemt de uitstoot via de ventilatie roosters weer af tot 0 ppm.

Gezien dat ook vandaag voor de 4e keer de schuifdeur weer eens niet sloot, ben ik na een dealer gereden deze heeft hem tijdelijk gemaakt en maandag as moet de bus worden gebracht voor een nieuw slot.

de second opinion laat ik bij DEKRA automotive doen inplaats van bij Garantex bij ANWB wat PON voorsteld.

Ik houd jullie op de hoogte

ps, heb zelf een oldtimer van 1975 citroen GS Pallas zelfs daar kan ik zonder raampjes open rijden, stil staan en de verwarming gebruiken zonder dat er uitlaatgassen met de nodige rotzooi binnen dring ;-) iets om over na te denken!!

groet,
Warmte stijgt!
Plaats reactie