Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Oliekoeler/waterpomp?

vragen over de T5
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: Oliekoeler/waterpomp?

Bericht door emil »

ik weet het niet precies van een t5, maar in het algemeen kan een lekkend uitlaat spruitstuk geen kwaad
het enige wat zou kunnen zijn is dat je wat minder vermogen hebt en als je een flinke lekkage hebt zullen
uitlaatgassen ergens tegen aan kunnen blazen en zo dat component (te) heet kunnen maken en daar een storing
of in meest rare geval zelfs brand van zou kunnen ontstaan
wat ook kan is dat als de uitlaat gassen de cabine in komen je er bewusteloos van zou kunnen raken
maar , ik denk dat het allemaal wel meevalt en dat een ritje naar de garage best zou kunnen
sucses
Lars Johansson
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 okt 2011, 21:18

Re: Oliekoeler/waterpomp?

Bericht door Lars Johansson »

Inmiddels is het spruitsuk vervangen, opgestuurd naan Klein-Gunnewiek, met de complimenten van mijn garage voor het las- en vlakwerk. Rijden doet ie nu als een zonnetje, zonder stank in de cabine. Oude spruitstuk was aangeprutst met vloeibare pakking, turbo etc allemaal nagekeken en gelukkig in order. Alleen ging gister voor de tweede keer mijn olielampje branden, terwijl het peil ruim binnen de marge is, sterker nog, hij was zojuist fris afgetankt met nieuwe longlife olie.

Er mocht nog wel een half litertje bij. Sensor meteen doorgemeten, alles ok. Las wel hier op het forum dingen over motorkapschakelaars en olielampjes die na 60 of 100 km aangingen. Ik zal dat eens in de gaten houden. Als het lampje al gaat branden blijft het bij de volgende, vaak wat kortere ritten, keurig uit
Plaats reactie