Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tankinhoud T5

vragen over de T5
overexposure
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2013, 09:13

Re: Tankinhoud T5

Bericht door overexposure »

net mijn tank t5 kompleet leeg gereden er ging precies 88 liter in. Diesel stond in de hals onder de dop ( 4,5 liter jerrycan en 83,5 in de tank

toch 1,5 liter meer dan gedacht
Gebruikersavatar
astolk
Berichten: 178
Lid geworden op: 24 jul 2012, 20:53

Re: Tankinhoud T5

Bericht door astolk »

Ik heb mijn tank ook meerdere malen echt helemaal leeggereden en elke keer tankte ik 85 liter dus er gaat wel degelijk meer dan 80 liter in en ik heb een standaard tank....hoeveel dat dan is weet ik niet....

:T54LIFE
T5 GP 2011 deepblackpareleffect metallic
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Tankinhoud T5

Bericht door heemskerk »

Jeroen T5 204 schreef:Als optie was de T5 leverbaar met een 100 liter tank. Standaard is 70. Heb toen nog op het punt gestaan ook een grotere tank te nemen ivm met standkachel.

Dit is mijn eigen tank, moest eronder weg bij het aanpasbedrijf.

Afbeelding

Ik heb er naarstig naar gezocht op de optielijst voor de GP maar ben geen 100ltr tank tegengekomen.
Gebruikersavatar
Familiebus
Berichten: 65
Lid geworden op: 11 dec 2014, 21:07

Re: Tankinhoud T5

Bericht door Familiebus »

Als dit aan de pomp lig dan sta ik d'r van te kijken juist omdat het een Shell pomp is.
Vaak als er geijkt word dan mag er een marge op de ijking zitten bijv 1 ltr is 0,97 tot 1,03.
Shell houd dit graag op exact 1 ltr of bijv 1,01 dit omdat de klanten er dan van overtuigd zijn als ze bij de Shell tanken net iets meer km te kunnen rijden dan de zogenaamde zelfde liters bij de " witte pomp "
Ikzelf zit in het "olie" wereldje en ik moet zeggen dat de Shell erg zorgvuldig is als het hun eigen pompen aangaat.
Al is het meeste 1 pot nat en scheelt het enkel in de adetieven die bijv Shell wel gebruik en pomp X niet
Problemen bestaan niet er zijn alleen situatie's :werkaanT4
Gebruikersavatar
Marcel.S
Berichten: 247
Lid geworden op: 05 okt 2014, 14:38
Locatie: Kullen/Nyhammar Dalarna Zweden

Re: Tankinhoud T5

Bericht door Marcel.S »

ik ga er altijd vanuit dat de hele wereld je probeerd af te kloppen op een zo meest aardige manier met zo veel mogenlijk winst zodat je achteraf met lege handen achter blijft en niks meer hebt .

dus sta ik er niet van te kijken dat de pompjes niet geheel eerlijk geijkt zijn ,ik sta er wel van te kijken dat Shell gebruik maakt van anderen hun on eerlijkheid en er zelf op die manier beter van wordt :yes
dat vind ik wel lachen :driveT5
wel weer jammer dat ze in Alkmaar erg veel per liter willen hebben , bij die mooie rotonde staat de duurste pomp van heel nederland ,en dat is Shell . :bonk


ff op de tank inhoud , ik tank bij 2 pompen , 1 goedkope in schagen en sint maartenszee , ik kom ook ruim over 85 liter heen met het lampje net een paar kmtrs aan ik weet niet pressies , maar ik zal het eens in de gaten houden . :driveT5
Groetjes Marcel .

T5 2004 1.9 TDI 140 PK :driveT5
lekker in Zweden Mieps huset
Plaats reactie