AnilTDI schreef:Dat wordt dus geen nieuwe Caravelle/Multivan meer voor ons, wat een stelletje nietsnutten zeg daar in Brussel :S
Eerlijk is eerlijk, op lange stukken is af en toe doorrijden echt superfijn.
Een multivan/caravelle is geen bedrijfs wagen foei dit is een personen wagen.
Jacobsentertainment476 Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
ja dat zijn helemaal andere voertuigen!!! een multivan is geen transporter !!!!!
hoe kun je dat ook fout hebben!!! ----brussel zal het je nog 1x uitleggen -----
Maar goed dat het op nieuwe auto's wordt ingevoerd. Zullen ze wel weer terug draaien als ze zien dat de handel omlaag gaat. Daarin tegen in de baas z'n tijd is 8 uur gewoon nog steeds 8 uur. Ik snap ook niet waarom er mensen zijn die in werk tijd harder rijden dan toegestaan, ik heb nog nooit een werkgever mee gemaakt die een lintje heeft gegeven omdat iemand snel op een afspraak was, en eventueel een bekeuring daarvoor betaald. Maar goed, voor de prive' ( geel kenteken ) rijders is het vervelend om straks zo'n auto te kopen. Blijven we lekker in de oude techniek rond stomen en puffen.....
Het blijven overgewaardeerde sukkels in brussel
Jacobsentertainment476 Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Heb vanmiddag getest.
Van deventer naar Utrecht.
Heen kon ik aan een gesloten 23 minuten 120 km/h rijden moest toen afremmen, dat was de langste deel.
Terug was het 5,40 minuut, dus die begrenser....
ronald tdi schreef:Heb vanmiddag getest.
Van deventer naar Utrecht.
Heen kon ik aan een gesloten 23 minuten 120 km/h rijden moest toen afremmen, dat was de langste deel.
Terug was het 5,40 minuut, dus die begrenser....
Ik denk dat het niet zo heel veel uithaalt.
Ik denk dat de begrenzer op zich het grootste punt nog niet is, maar de beperking in vrijheid om zelf te bepalen hoe hard je mag/kunt. Ook voor het even snel inhalen, om de doorstroming van ander (sneller) verkeer te verbeteren wordt hier beperkt. En inderdaad zoals je zegt Ronald, over het algemeen kun je toch vaak niet veel harder dan dat
Jacobsentertainment476 Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Idd, ik betaal een hoop bijtelling en vind het niet oke dat de EU dat bepaalt!
Ook al rij ik zelden harder.. :-)
Dit is een reden om over te stappen op geel kenteken auto.
joeyt5 schreef:Idd, ik betaal een hoop bijtelling en vind het niet oke dat de EU dat bepaalt!
Ook al rij ik zelden harder.. :-)
Dit is een reden om over te stappen op geel kenteken auto.
het is de zelfde bus of dat nu een multivan is of een transporter
de een moet een begrenzer dezelfde andere met stoelen niet is toch raar.
voor die grote bussen met 3 a 4 ton of meer laadvermogen daar kan ik me wel wat bij voorstellen.
Heel eerlijk gezegd zal ik niet zo bar veel hinder van een begrenzer hebben. Wat ik me alleen wel af zit te vragen, hoe willen ze dit realiseren?
Vrachtwagens hebben een begrenzer (87 km/h), en dat is ook vrij netjes die snelheid want de snelheidsmeter is geijkt. Maar gewone busjes als Transporters en Caddy-achtigen hebben geen geijkte snelheidsmeter. Mijn Caddy rijdt bij 120 km/h op de teller, slechts 114 km/h op de GPS. En die 114 km/h is de werkelijke snelheid. Gaat met puur begrenzen op de snelheidsmeter, dan wordt het niet echt veiliger op de weg, het zou toeval zijn als alle busjes dezelfde snelheidsmeterafwijking hebben. Dan word ik in m'n Caddy straks ingehaald door een Doblo die net 2 km/h harder kan rijden omdat z'n meter minder afwijking heeft. Dat kunnen we natuurlijk niet hebben ;-)
Zoveel verschillende werkelijke begrensde maximum snelheden gaat een aardig zooitje worden op de snelwegen.
Ach, om je maximum snelheid wat op te krikken, dan monteer je toch banden met een grotere diameter? Voor elk probleem is er een oplossing ;-)