Gerrit354 schreef:Toch wel van de zotte dat Pon iedereen vrolijk laat rondrijden met busjes die random stil kunnen vallen met levensgevaarlijke situaties tot gevolg. Volvo heeft nu een vergelijkbaar probleem met een klein aantal auto's met de 1.6d motor en die worden allemaal teruggeroepen en wordt de as kosteloos vervangen.
Het zal je verdorie gebeuren, net lekker onderweg op vakantie en je begint net aan een lekkere klim de berg op. En plots is je as rond gedraaid in aandrijf as
Daar sta je dan lekker langs de kant, en je kunt zonder afslepen zelf geen kant meer op dus. Je denkt ach de auto heeft nog maar 160.000km op de klok, das een fijne jonge auto die eigenlijk net ingelopen is.
Als VW hier nog z'n gezicht nog mee zou willen reden dan zou ik ( als ik VW was) elke as die op die manier binnen komt met spoed en vrij van kosten vervangen. Als een aandrijf as nou eens na 300.000 of 400.000 kilometer versleten is nou vooruit dan, maar eigenlijk valt een onderdeel als dit niet echt in de groep slijtdeel zoals een homokineet of dergelijke. Aan de andere kant om een prijskaartje van ongeveer €700,- ruil je de bus ook niet op in, en neem je dit maar voor lief. Maar die €700,- kan wel degelijk een vakantie killer zijn.
Duidelijk mag zijn dat VW hier en daar in de moderne auto/bus z'n naam Duitse grundlichkeit niet meer waard is. Het is geen auto meer voor het volk, maar voor de omzet/winst
Het is maar goed dat wij hier op

al snel de symptomen kunnen aangeven als iemand een raar klonkje hoort rechts voor.
