Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

HH-accu / D+ / massa

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: HH-accu / D+ / massa

Bericht door Bart H »

Oke heb het nu denk ik goed in elkaar.

- HHaccu naar de bout stoelconsole
- D+ uit de KL15
- snelspanners met kunstofkapje als accuklemmen op de HHaccu

In de snelspan accuklemmen kan 1x 35mm2 draad, hoe leg ik nog een c dezelfde dikte door naar mijn zekeringkast voor camper electra ? Gewoon 2x 35mm2 op elkaar tussen de klemmen lijkt mij niet het beste...

Iemand tips ?
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: HH-accu / D+ / massa

Bericht door Bart H »

:jump :jump :jump

Alles aangesloten, komt geen rook :) batterij lampje gaat uit zodra gestart, start accu geeft bij gestart 14 volt aan en de HHaccu geeft ook 14 volt aan.

Volgens mij betekent dat dat alles naar behoren werkt :lach

Foto's volgen nog....

Yes i can !!!!!!

Alvast iedereen bedankt voor het meedenken en de tips !!!
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: HH-accu / D+ / massa

Bericht door Bart H »

Verdeeldoos heb ik al, ik was dus benieuwd wat voor dikte kabel daar naartoe moest.
Komt een dompelpomp op led verlichting, waeco cf-50 en 3 voudig 12volt contactdoos, heb natuurlijk keuzes met zekeringen per aparaat maar het totaal kastje krijgt natuurlijk alles via 1 kabel van de hhaccu.
Heb ook een omvormer met zuivere sinus deze gaat ook nog rechtstreeks op de hhaccu met een 35mm2 kabel.

Vind die spanklemmen wel praktisch, meteen afgeschermd de kabel word nu geklemd en die heeft 2x M3 boutje om het klemmetje aan te draaien, daar kan ik nog wel iets op zetten natuurlijk.......
Die 2de zekering kan ik nog wel eens toevoegen.

Heerlijk puzzlen :)
Laatst gewijzigd door Bart H op 15 okt 2013, 08:07, 1 keer totaal gewijzigd.
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: HH-accu / D+ / massa

Bericht door Multivan Generation »

KL15 is plus na contact,
dat betekend dat als je de auto op contact laat staan,
je scheidingsrelais geactiveerd is, en dus je startaccu leeggetrokken kan worden door je huishoudaccu.

D+ is het signaal wat komt als de dynamo draait, en dus aan het laden is..
Dat lijkt me een wenselijker situatie om te hebben, want je startaccu wordt dan niet leeggetrokken door je huishoudaccu..


Maar als het voor jou goed werkt, prima..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: HH-accu / D+ / massa

Bericht door Bart H »

Peter,

Dat is wel een hele scherpe opmerking !
Voor komende week ga ik dit even aanhouden, na mijn weekje vakantie ga ik dat nog eens uitzoeken en aanpassen.

Wat zou ik nu nog aanmoeten/kunnen sluiten om bijv. mijn HHaccu te gebruiken als start accu bij bijvoorbeeld een lege startaccu ?
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: HH-accu / D+ / massa

Bericht door Multivan Generation »

De huishoudaccu's zijn qua opbouw eigenlijk ongeschikt om als startaccu te gebruiken.
Mogelijk dat er AGM varianten zijn, die dit wel aankunnen (prijzig!)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie