Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

advies ; 2.5 l benzine kopen of niet

vragen over de T4
BG_weetjewel
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jan 2014, 15:25

Re: advies ; 2.5 l benzine kopen of niet

Bericht door BG_weetjewel »

Dag iedereen, bedankt voor jullie vele nuttige reacties.

Dus een California kan toch een middenbank hebben, mooi, dat is dus wat ik zoek.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33907
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: advies ; 2.5 l benzine kopen of niet

Bericht door Multivan Generation »

BG_weetjewel schreef:Dag iedereen, bedankt voor jullie vele nuttige reacties.

Dus een California kan toch een middenbank hebben, mooi, dat is dus wat ik zoek.
Te kort door de bocht geredeneerd.
Zorg eerst voor een california,
en koop daarna de extra 2 zits tussenbank er bij (kostenindicatie 800 euro).

Compleet met tussenbankje ga je ze zeer zeer weinig tegenkomen...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: advies ; 2.5 l benzine kopen of niet

Bericht door Pascal-141 »

BG_weetjewel schreef:Dag iedereen, bedankt voor jullie vele nuttige reacties.

Dus een California kan toch een middenbank hebben, mooi, dat is dus wat ik zoek.
Ik zou eerst eens informeren hier bij de WJW-ers wie er een California heeft met een extra bank erin , en dan vragen of je eens mag "testzitten" ... :knipoog Met 6 personen in een California om op reis te gaan , dan zal je wel een aanhanger moeten meenemen om de bagage mee te nemen :lach

En als je alleen maar een California wil kopen om reden van de wegenbelasting , dan vind ik dat een verkeerde berekening ... Een California kost je al snel een PAK geld meer dan een Caravelle of Multivan in aankoop . Als je bvb 10.000eur meer moet betalen voor een California (die je dan niet als camper gaat gebruiken , alleen als "auto" voor personen transport op reis) , daar kun je veeeele jaren aan extra wegenbelasting mee betalen :knipoog

Iedereen koopt natuurlijk wat hij wil
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
thomas b
Berichten: 227
Lid geworden op: 09 mar 2010, 21:34
Locatie: Wonck - België

Re: advies ; 2.5 l benzine kopen of niet

Bericht door thomas b »

wil je precies weten wat het je jaarlijks kost om een minibus/ personenwagen te rijden, dan bekijk deze site/ http://financien.belgium.be/nl/binaries ... -44048.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

je zult zien dat het allemaal meevalt: daarbij: indien men 600 euro moet betalen aan taxen, dan is dat maandelijks 50 euro.
omgereken is dat 1,65 euro per dag.... daarvoor kun je wel over 114.552km aan verharde wegen in belgie rijden. per kilometer verhardeweg per dag is dat dan 0.0000144 euro. daarvoor staan stoplichten , verkeersborden, onderhoud, vangrails, bruggen, spoorwegovergangen etc.

Ik rij een lwb t4 uit '96 met 9 zitplaatsen in belgie, en ik heb er geen moeite mee om de wegenbelasting te moeten betalen...voor niks gaat de zon op.

Groetjes,

Thomas B
één, twee, drie (T) vier's
Plaats reactie