Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
180pk dsg tunen??? Moeite waard?
Re: 180pk dsg tunen??? Moeite waard?
ja stiller..omdat je bij rustig rijden lager in de toeren rijdt.. kortom stiller, geen isolatie nodig
T5GP 2011 218pk 470Nm 4Motion
Re: 180pk dsg tunen??? Moeite waard?
@Pascal
Ik ervaar het ook als rustiger lopen, met geoptimaliseerde software.
En niet alleen bij m'n T4, maar ook bij m'n broer z'n Seat Altea TDI met een 2.0l BKD motor.
Beide auto's met JD software.
Het wat schelle, enigszins nagel geluid is eraf.
Motor loopt meer gecultiveerd.
Ik ervaar het ook als rustiger lopen, met geoptimaliseerde software.
En niet alleen bij m'n T4, maar ook bij m'n broer z'n Seat Altea TDI met een 2.0l BKD motor.
Beide auto's met JD software.
Het wat schelle, enigszins nagel geluid is eraf.

Motor loopt meer gecultiveerd.

ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
- Harry4motion
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02
Re: 180pk dsg tunen??? Moeite waard?
Is die foto bij T5 rocks op de rollerbank een foto van zijn bus?
Lijkt mij dat dan de achterwielen ook op een paar rollen moeten staan als je 4 motion heb?
Lijkt mij dat dan de achterwielen ook op een paar rollen moeten staan als je 4 motion heb?

- Multivan Generation
- Berichten: 34441
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: 180pk dsg tunen??? Moeite waard?
Dat heb je scherp opgemerktHarry4motion schreef:Is die foto bij T5 rocks op de rollerbank een foto van zijn bus?
Lijkt mij dat dan de achterwielen ook op een paar rollen moeten staan als je 4 motion heb?

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: 180pk dsg tunen??? Moeite waard?
Scherp opgemerkt!
De rollenbank was te kort voor de lange wielbasis zoals idd zichtbaar is op de foto.. de ervaren monteur van VAG techniek trok echter direct de zekering van de 4 motion er uit.. en ik had een voorwiel aandreven versie..:)
Daarna zekering er weer in, storing codes verwijdert..en rijden maar.
De auto is er trouwens ongeveer 8% zuiniger van geworden. Kortom met de huidige diesel prijs verdien ik de chip nog terug ook.
De rollenbank was te kort voor de lange wielbasis zoals idd zichtbaar is op de foto.. de ervaren monteur van VAG techniek trok echter direct de zekering van de 4 motion er uit.. en ik had een voorwiel aandreven versie..:)
Daarna zekering er weer in, storing codes verwijdert..en rijden maar.
De auto is er trouwens ongeveer 8% zuiniger van geworden. Kortom met de huidige diesel prijs verdien ik de chip nog terug ook.
T5GP 2011 218pk 470Nm 4Motion
- Harry4motion
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02
Re: 180pk dsg tunen??? Moeite waard?
Weet je ook welke zekering dit was?
Wil wel eens weten hoe mijn bus rijdt als de achterwielen niet mee doen.
Wil wel eens weten hoe mijn bus rijdt als de achterwielen niet mee doen.

Re: 180pk dsg tunen??? Moeite waard?
Nee helaas niet, heb er niet opgelet. Maar denk dat een telefoontje naar vag techniek wonderen doet.
T5GP 2011 218pk 470Nm 4Motion
- SantaClaus
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 13 dec 2013, 20:28
Re: 180pk dsg tunen??? Moeite waard?
Hoi Weetjewellers,
Ik heb mijn T5GP 180pk dsg wel laten helpen.
Roetfilter en kat eruit mooie rvs vervangingspijp 63mm eronder.
Alles softwarematig laten wegschrijven zelfs egr.
Teven nog laten kietelen tot 230pk en 500nm.
Dit allemaal bij JD Engineering in Lochem laten doen, deze jongens weten waar ze over praten.
Mijn dsg is waarschijnlijk al eens getuned want hij schakelt niet belachelijk vroeg volgens JD.
Dsg heeft origineel 650nm dus geen aanpassing nodig.
Ik ben er heel tevreden mee klink iets voller en bespaart brandstof, hoeveel is voor mij nog te vroeg
om te oordelen maar dat het scheelt is wel duidelijk.
Kost een paar centen maar wat mij betreft een aanrader.
SC
Ik heb mijn T5GP 180pk dsg wel laten helpen.
Roetfilter en kat eruit mooie rvs vervangingspijp 63mm eronder.
Alles softwarematig laten wegschrijven zelfs egr.
Teven nog laten kietelen tot 230pk en 500nm.
Dit allemaal bij JD Engineering in Lochem laten doen, deze jongens weten waar ze over praten.
Mijn dsg is waarschijnlijk al eens getuned want hij schakelt niet belachelijk vroeg volgens JD.
Dsg heeft origineel 650nm dus geen aanpassing nodig.
Ik ben er heel tevreden mee klink iets voller en bespaart brandstof, hoeveel is voor mij nog te vroeg
om te oordelen maar dat het scheelt is wel duidelijk.
Kost een paar centen maar wat mij betreft een aanrader.
SC