=====================================robertTREBOR schreef:]deze week meegereden in een bergingsvoertuig ( T5 ) met DSG.
ik schat het eigen gewicht van dat ding op zeker 3500 kg ( o.a. dubbele achterassen ) en hydraulisch beweegbaar laadplatform.
ook met mijn bus van 2500 kg achter op dat ding in de Oostenrijkse bergen verrekte snel. Overigens was het laadvermogen 3250 kg vertelde de eigenaar.
over duurzaamheid kan ik natuurlijks niets zeggen.
Een T5 van 3500 kg met een laadvermogen van 3500 kg en dubbele achterassen, das een vrachtauto !
Meubelbakbus met hydraulische laadklep ?
en dat met een DSG bak.................
Zou leuk zijn een afbeelding te mogen zien :-)][/quote]
In Duitsland rijden er veel T5 "autoambulances" oftewel oprijwagens rond , vorige week in Essen heb ik er nog 3 stuks staan bekijken (want heb zelf ook interesse in eentje) . De meeste van die dingen hebben een laadvermogen van +/- 2 a 2,5T , en wegen zelf +/- 3T , en omdat het MTM boven 3,5 T zit , hebben die dan ook een digitale tachograaf er in (zit dan in het midden boven op het dashboard) (Of ze ook begrensd zijn weet ik niet , ik dacht dat er voor bergingsvoertuigen een uitzondering was ?)
voorbeeldfoto :
