Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

California koelkast te kkkkoud!

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: California koelkast te kkkkoud!

Bericht door Multivan Generation »

autocaravana schreef: 24 aug 2021, 18:19 Bedankt voor het uitgebreide antwoord.
De temperatuurvoeler lijkt me in orde. 23ºC: 465 Ohm, 18ºC: 545 Ohm, 4ºC: 930 Ohm.
Het blijft voor mij dus nog een raadsel waarom de ingestelde temperatuur niet overeenkomt met de gemeten temperatuur.
Kan het liggen aan het bedieningspaneeltje in de cabine?
Heb je ooit al eens het filtertje in de buis in de vloer vervangen?
Daardoor kan de warmte van de condensor kwijtgeraakt worden, waardoor de koelbox ook beter functioneert. Is gewoon een extra tip, evenals jaarlijks de condensor voorzichtig borstelen met kwastje met lange soepele haren en uitzuigen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: California koelkast te kkkkoud!

Bericht door Multivan Generation »

autocaravana schreef: 15 aug 2022, 23:02 Iemand die deze reparaties vaak doet. Ik noem geen namen.

Maar als iemand mij vertelt hoe ik dit zelf eenvoudig kan doen, dan graag.
Een nieuwe NTC solderen kan inderdaad van binnenuit. Maar een de complete sensor met kabel?
Eenvoudig is het niet, maar op het forum hebben mensen uitgelegd hoe je het zelf zou kunnen doen. Het uitbouwen van de koelbox..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie