Een nieuwe vraag over dit 'oude 'thema
(ik heb 2,5 tdi acv motor, is van '96 EN 335.000 KM op de teller):
Allereerst dank voor al deze tips waar ik blij mee ben omdat ik ook al lange tijd bij een koude motor last heb van schokkend optrekken in z'n eerste versnelling, vooral als het koud weer is. Ik heb er inmiddels veel over gelezen maar ik begrijp niet hoe het kan dat het de hele winter geschok is en op vakantie deze zomer in Zuid Frankrijk het helemaal over is en ik drie weken probleemloos in de Franse alpen veel bergkilometers heb gemaakt met warme motor.
Als ik het goed begrijp kan het schokken mogelijk opgelost worden door:
- vacuumslangen vervangen
- motorsteunen/ versnellingsbaksteun/ bussen pendelsteun vervangen
- hydrolager (wat is dat?) vervangen
- lekkende krukaskeerring
- hele drukgroep vervangen (kost bij mijn garage 1300 euro en de garage garandeert niet dat het dan over is...)
Snapt iemand hoe het kan dat bij warm weer of goed warme motor het hele probleem over is??? Daar zou ik dan uit af willen leiden wat de echte oorzaak is. WIE HELPT MIJ UIT DEZE BRANDENDE VRAAG?
Groeten en steeds weer mooi te lezen dat 335.000 km nog maar het begin is van de vele km die ze kunnen lopen ;)
Adriaan
@ Meggie Bekker:
de mogelijke oorzaak die René als foto bijgevoegd heeft,
ziet er bij jullie heel anders uit.
Het betreffende onderdeel hebben jullie in een andere uitvoering (versnellingsbak steun).
@ AdriaanT4,
waar ik zelf ook nog aan denk is condensvorming op de drukgroep.
Koudere periode komt er aan, eerste keer op laten komen en schokken, na een keer of drie niet meer..
Er zitten in de V-bak verschillende openingen.
Wellicht die eens afsluiten, misschien kan dat helpen?