Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Rijden met de handrem erop??(toch de accu?)
- Multivan Generation
- Berichten: 33911
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
- Dennis 449
- Berichten: 2034
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
- Locatie: Westfriesland (vezelf)
Vagcom 305 er aan......dan weet je het misschien.
Ga alvast maar opzoek naar een ruime meter 4 mm gewapende brandstofslang. Korver P'end.
Heb ik er nu ook in, omdat er bij mij ook enkele vacuumslangetjes nagenoeg onzichtbaar waren gescheurd onder de kanvas buitenlaag.
:alarm Hij gaat weer als de brandweer :alarm
Wel even aan de uiteindjes een herkenbaar labeltje maken, bijv. een blauw stukje tape aan het slangetje dat origineel blauw was. Is wat makkelijker bij groot onderhoud door de VAG-boys.
Er past ook een M3 inbusboutje in het slangetje naar de EGR mengklep.
Suc6
Ga alvast maar opzoek naar een ruime meter 4 mm gewapende brandstofslang. Korver P'end.
Heb ik er nu ook in, omdat er bij mij ook enkele vacuumslangetjes nagenoeg onzichtbaar waren gescheurd onder de kanvas buitenlaag.
:alarm Hij gaat weer als de brandweer :alarm
Wel even aan de uiteindjes een herkenbaar labeltje maken, bijv. een blauw stukje tape aan het slangetje dat origineel blauw was. Is wat makkelijker bij groot onderhoud door de VAG-boys.
Er past ook een M3 inbusboutje in het slangetje naar de EGR mengklep.
Suc6
Groeten
Dennis 449
Team West
sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Dennis 449
Team West
sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Dennis 449 schreef:Vagcom 305 er aan......dan weet je het misschien.
Ga alvast maar opzoek naar een ruime meter 4 mm gewapende brandstofslang. Korver P'end.
Heb ik er nu ook in, omdat er bij mij ook enkele vacuumslangetjes nagenoeg onzichtbaar waren gescheurd onder de kanvas buitenlaag.
:alarm Hij gaat weer als de brandweer :alarm
Wel even aan de uiteindjes een herkenbaar labeltje maken, bijv. een blauw stukje tape aan het slangetje dat origineel blauw was. Is wat makkelijker bij groot onderhoud door de VAG-boys.
Er past ook een M3 inbusboutje in het slangetje naar de EGR mengklep.
Suc6
Vorig jaar heb ik deze slangetjes al vervangen met zere handen als gevolg van het uitschieten
Ook het beton onder mijn pedaal is verwijdert overigens heb ik er gisteren en vandaag geen last van gehad maar neemt niet weg dat er iets niet helemaal jofel is,kan ik jouw diesel uit de volv niet overschroeven?
Vorige maand was mijn accu echt leeg om 05:30 deed helemaal niets meer
S,middags een nieuwe accu laten plaatsen en even de boel doorgemeten,de dynamo gaf een prima laadspanning
Sindsdien heb ik GEEN last meer gehad van "de handrem"erop ,zou het dan toch te maken hebben met de boordspanning?Dat een slechte accu op dat ogenblik zoveel stroom vraagt om te laden?
S,middags een nieuwe accu laten plaatsen en even de boel doorgemeten,de dynamo gaf een prima laadspanning
Sindsdien heb ik GEEN last meer gehad van "de handrem"erop ,zou het dan toch te maken hebben met de boordspanning?Dat een slechte accu op dat ogenblik zoveel stroom vraagt om te laden?
- Dennis 449
- Berichten: 2034
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
- Locatie: Westfriesland (vezelf)
Bij een slechte accu kunnen er twee dingen gebeuren:
De accu maakt inwendig sluiting door het sulfiet onderin.
Hierdoor wordt de laadstroom naar de accu enorm hoog, de dynamo spanning stort in en de accu wordt niet geladen.
Probleem: De regelcomputer draait op een te lage spanning en gaat op noodloop.
De accu neemt geen energie meer op omdat de platen zijn gesloten.
Er kunnen geen elektronen stromen meer ontstaan en de accu is gewoon dood.
Probleem:
De regelcomputer is geheel afhankelijk van de dynamo geworden. Die regelt niet meer rustig af en bij hoog energiegebruik van het boordnet stort de spanning weer in, omdat de accu niet meer als buffer kan dienen. Motor gaat in noodloop.
Oh dear, life's so simple........
De accu maakt inwendig sluiting door het sulfiet onderin.
Hierdoor wordt de laadstroom naar de accu enorm hoog, de dynamo spanning stort in en de accu wordt niet geladen.
Probleem: De regelcomputer draait op een te lage spanning en gaat op noodloop.
De accu neemt geen energie meer op omdat de platen zijn gesloten.
Er kunnen geen elektronen stromen meer ontstaan en de accu is gewoon dood.
Probleem:
De regelcomputer is geheel afhankelijk van de dynamo geworden. Die regelt niet meer rustig af en bij hoog energiegebruik van het boordnet stort de spanning weer in, omdat de accu niet meer als buffer kan dienen. Motor gaat in noodloop.
Oh dear, life's so simple........
Groeten
Dennis 449
Team West
sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Dennis 449
Team West
sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Eenh TDI heeft altijd stroom nodig,en een lege accu is niet goed voor elektronica is me verteld door de ANWB.
Tot mijn grote ellende dit ook ondervonden een aantal jaren geleden,met
een T4 van een collega.
De ANWB heeft in 10 minuten tijd de accu genoeg opgeladen om thuis te komen,waarna de dynamo kapot bleek,wat dus resulteerde in de lege accu.
Gebrekkig onderhoud wreekt zich bij bedrijfs auto`s.
Ook bij de T4.
Tot mijn grote ellende dit ook ondervonden een aantal jaren geleden,met
een T4 van een collega.
De ANWB heeft in 10 minuten tijd de accu genoeg opgeladen om thuis te komen,waarna de dynamo kapot bleek,wat dus resulteerde in de lege accu.
Gebrekkig onderhoud wreekt zich bij bedrijfs auto`s.
Ook bij de T4.